• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Meoow

Tack för svaret mytol, även om det inte riktigt var vad jag hoppades på.... :/

Hur gör alla ni andra? Vad jobbar ni med? Söker ni graviditetspenning, hur länge och av vilka anledningar?

Vore kul att höra lite hur ni gör med fl öht, hur delar ni på dagarna?

Här har vi bara planerat sommaren, då vi båda ska vara hemma från bf - augusti ut (en med fp och en med semester eller annan ledighet). Sen blir jag hemma en tid, dock inte bestämt hur länge ännu!

• ThereseJohansson

Jag kommer vara fl minst 1år och sen blir maken eller jag hemma över nästa sommar också.....får se vad vi känner då och vem som kommer vara hemma...

• Madelen21

Här kommer vi vara hemma tillsammans i 6v i sommar, min sambo kommer ta dom 10 pappa dagarna man får i samband m barnets födelse å sen semester, väldigt skönt. Sen blir jag hemma minst 1 år gärna längre och ev vårdnadsbidrag efter det för att slippa att vårt barn ska behöva börja dagis så tidigt ..Det blir jag som kommer vara hemma med barnet då han har fast jobb och tjänar mycket mer än jag som bara jobbar som timvikarie. 

• mrshope

Ser att ni pratar om föräldraledighet. Jag bor i England där man får vara hemma 9 månader men på nästan inga pengar alls! Pappan får 10 dagar om han är anställd men min man är egenföretagare så han får ingenting alls.
    Tur nog ska han jobba hemifrån de första tre månaderna :)

Jag vet inte hur länge jagkommer vara hemma, minst ett år i alla fall. Dagis är så sjukt dyrt här (ca 15 000 - 20 000 kr/månaden) så jag kanske bara går tillbaka för att jobba deltid. Vi får se.

Har precis kommit hem från barnmorskan, hon var jätteglad över att jag hade börjat med medicin! Och bebisens hjärtljud var perfekt. 

• Hannathu

Vi kommer dela i princip lika på föräldraledigheten om allt går som vi vill.

i sommar kommer mannen ta vanlig semester sen får vi se om han tar några dagar till under hösten

Vad glad jag är åt maxtaxan på dagis

• MissMe83

Hos barnmorskan idag. Allt såg bra ut. Mått 25, puls 134 bra järn osv.
    Nu blir det besök varannan vecka.
    Glykos belastning om två veckor! Bläää

• Kickilina

Idag är det disco i min mage och första gången jag ordentligt känt från utsidan var hans fot, händer, huvud och rumpa var...de börjar bli stora nu våra bebisar!

• MissMe83

Kicklina: här har det också varit full fart i flera dagar. Han vred sig hårt utmed magen för en stund sedan, så läskigt det känns ha ha. Men kan inte komma underfund med vilken kroppsdel det är

• Madelen21

kickilina: här är det ganska lugnt just nu i magen, men jag har hållt igång hela dagen.. men oftast så är bäbis aktiv när ja tar d lugnt.

• MissMe83

En fråga av ren nyfikenhet. Stämmer detta med vad det blir för kön på bebisen beroende på när kring ägglossning man har sex?

Vi hade mys den 20 september och min ägglossning skedde den 21, 22 september. Enligt skrönorna skulle jag då egentligen väntat en flicka då? Har en kille i magen. 
    Alltså skall det bli en flcika med sex någon dag innan ägglossning, men en pojke på ägglossningsdagen.
    Har det stämt för er?¨

För mig gör det uppenbarligen inte det.     

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~