• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Pernilla74

Jag undrar en sak... Vad har era bebisar haft för puls när barnmorskan har lyssnat ? Min mätte upp nåt på 140. Sen läste jag i en bok att det var normalt med en puls på 170 nu... Och ca 140 när det är dags för födsel...så nu är jag lite orolig

• Meoow
    Pernilla74 skrev 2013-03-11 11:21:22 följande:
    Jag undrar en sak... Vad har era bebisar haft för puls när barnmorskan har lyssnat ? Min mätte upp nåt på 140. Sen läste jag i en bok att det var normalt med en puls på 170 nu... Och ca 140 när det är dags för födsel...så nu är jag lite orolig
    143 slag i minuten mätte min bm till, och det lät jättebra? Hon sa ingenting om att det var lågt iaf :)
  • MissMe83

Pernilla: min bebis hade 134 i puls. Det är helt normalt. Dom ska ligga va dubbelt så snabbt som du

• Aries81

Premismamma:
    Jag har också ont i fogarna, haft det sedan v 6 och nu har det blivit värre... Tog hem kryckor förra veckan. Lånade också hem ett glidlakan från jobbet. Helt underbart, jag är frälst! Nu kan jag vända mig på nätterna utan att vakna till så mkt av smärtan. Beroende på var man bor kan man få låna det som hjälpmedel från kommunen/primärvården. ett litet tips som kan underlätta mkt :)

• sofie och laura
    Kickilina skrev 2013-03-10 09:46:23 följande:
    Min man var inte hemma med vårt första barn, just pga att vi trodde att vi skulle förlora massa pengar på det. Däremot med 2:an var han hemma 6 månader medan jag jobbade heltid. Vi har aldrig haft så mycket pengar som vi hade då Vet inte om det beror på vilket avtal som finns på ens jobb. Han tog ut fem dgr i veckan och fick de första 5 månader 10% av sin inkomst, vi fick ut ca 10 000 mer per månad!

hej kickilina
    Nu undrar jag om han fick 10% mer av sin inkomst ???

Det e första gången han ska vara föräldrarledig och då undrar jag hur vi ska göra på bästa sätt,    
  • Premismamma
    MissMe83 skrev 2013-03-11 10:39:54 följande:
    Premismamma: då har vi det lika. Jag går numera med en krycka. Mitt vänster ben viker sig unde mig utan förvarning ibland och höfterna gör så ont att jag bara vill gråta.
    Men fy vad jobbigt. Jag har ju ibland vagnen att stödja mig på men den håller ju inte emot min vikt. 

Krya på dig 
  • Baby Lei
    Sonaten skrev 2013-03-10 23:28:57 följande:
    Köpte vid förra graviditeten, fyra år sedan. Har dessutom ärvt min svärmors när hon gick bort. Så nu har jag flera par, men alla kliar hemskt! Man kan nog hitta priser på apoteket.se eller andra apotekskedjor.

Jag har också köpt nylonvarianten från Apoteket. Superbra! De kliar inte alls.
    Om det är svinkallt kan man ju alltid ha ett par vanliga strumpor över, men det har i alla fall inte jag behövt.
    Pernilla74 skrev 2013-03-11 11:21:22 följande:
    Jag var hos barnmorskan idag och han låg också på ca 140. Det var bra sa hon bara, så oroa dig inte!
    Vi har ostressade bebsiar helt enkelt Flört 

• Premismamma
    Aries81 skrev 2013-03-11 12:05:22 följande:
    Premismamma:
    Jag har också ont i fogarna, haft det sedan v 6 och nu har det blivit värre... Tog hem kryckor förra veckan. Lånade också hem ett glidlakan från jobbet. Helt underbart, jag är frälst! Nu kan jag vända mig på nätterna utan att vakna till så mkt av smärtan. Beroende på var man bor kan man få låna det som hjälpmedel från kommunen/primärvården. ett litet tips som kan underlätta mkt :)
    Glidlakan låter lyxigt. :) 

• Baby Lei
    ThereseJohansson skrev 2013-03-11 09:05:46 följande:
    Idag fyller våran underbara hund 9år...vi sa till henne att hoppa upp i sängen imorsse (hon ligger typ aldrig då hon har mycket päls och blir snabbt varm, kommer bara då vi säger till henne att hoppa upp) och hon mös och blev kliad av oss...så började lilleman i min mage att sparka så då flyttade hon sig..helt övertygad att hon känner honom :)
    Vad mysigt!
    Jag tror att min katt känner av bebisen också. Han brukar alltid sova bredvid mig med huvudet på min arm på nätterna. Men nu vill han ligga längst med magen istället. Igår sov han med kinden mot min mage. Supergulligt! 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~