• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ThereseJohansson

Om man vill kan man det :) tyckte inte första träffen gav så mycket...hoppas mer på den imorgon som handlar om amning :)

• Zora

Vi har inte fått börja våran föräldrautbildning än, men jag misstänker att jag oftast kommer få gå själv eftersom sambon jobbar på annan ort. Alla besök hos barnmorskan gör jag också själv. Var förövrigt hos BM idag och hjärtljudet låg på 150 och SF måttet på 28 cm (är i v 30) Har visst bara 5 gånger kvar att gå, sen ska bebis komma (är det tänkt)

• monika84

Känns spännande och koma in i vecka 29, det inte långt kvar nu. Hur mår ni tjejer?

• Premismamma

Jag var hos BM i dag. Hon sa att allt såg bra ut men att jag skulle börja ta det mer lugnt.
    Bebis får inte komma än men med din bakgrund kan den komma när som helst.

Fick HELLP förra gången.

Varför skrämma upp mig för? BM på Sös säger att chansen eller risken är väldigt liten att samma sak händer denna gång.  

• mytol
    Kickilina skrev 2013-03-10 09:46:23 följande:
    Min man var inte hemma med vårt första barn, just pga att vi trodde att vi skulle förlora massa pengar på det. Däremot med 2:an var han hemma 6 månader medan jag jobbade heltid. Vi har aldrig haft så mycket pengar som vi hade då Vet inte om det beror på vilket avtal som finns på ens jobb. Han tog ut fem dgr i veckan och fick de första 5 månader 10% av sin inkomst, vi fick ut ca 10 000 mer per månad!

Jag tror att min sambo oxå får ut 10 %, vet inte hur länge dock. Saken är att han tjänar så himla mkt mer än vad högsta basbeloppet ligger på. Så vi märkte bara på dom 10 dagarna som han var hemma hur mkt vi förlorade på det.
  • ThereseJohansson

Sov ca 1h...så kom maken hem från jobb och sen kunde jag typ inte somna om men tillslut lyckades jag...3h total sömn i natt! Tjihoo och nu ska jag åka och öppna förskolan, sen Veterinärbesök ned hunden, sen BM och sen föräldrautbildning...förhoppningsvis blir nästa natt bättre :)

Mina fogar kommer inte vara på topp vid dagens slut men men...ny dag imorgon :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~