mytol skrev 2013-03-13 02:54:52 följande:
Baby lei:
Jag betvivlar det. Vet att diskussionen var uppe förra gången.
Det är ett rent under att han har den lön han har med tanke på företaget så det får man ju ändp vara glad åt.
Nu känns det inte som ett stort problem egentligen för om han kan vara hemma från jobbet jobbmässigt så kan han vara det utan att ta ut föräldradgar iom att han som du har ungefär 4 månaders sparad semester, samt 1 månads komp och 1 månad i flextid att ta ut och det förlorar han ju inget på.
Men jag är realist å vet ju att all denna sparade semester, komp och flex kommer ju inte från ingenstans utan han är ju alltid överhopad med jobb och har svårt att vara borta mer än 2 dagar från jobbet å sen e allt kaos å han blir bara kvar längre om dagarna sen. Så det bästa är när han jobbar sina vanliga veckor så att man ses på helgerna å kvällarna utan å ha en stressad å splittrad sambo och pappa.
Förra sommaren hade han 7 dagars semester så denna sommaren kommer kännas jättelyxig när vi ska ha minst 8 veckor ledigt ihop.
Vad tufft att jobba så mycket. Jag jobbar också i en bransch där vi har tuffa arbetstider och sällan tar ut semester. Jag har 3,5 månaders semester sparat som jag tänkte börja använda mig av under det närmaste åren. Som tur är har branschen verkligen förändrats de senaste åren och fler och fler är föräldralediga lika mycket som andra verkar vara (min egen helt ovetsnskapliga analys).Så jag känner full support i att vara hemma i drygt ett år( blir väl ett år och några månader om jag börjar jobba i augusti 2014). Så skönt!