• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • Tjenixen
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:48:50 följande:
    Jag har fattat och jag tar hand om det!!
    Jag hoppas verkligen det.. Pratade just med polisen om detta så skulle inte bli förvånad om dom tar kontakt med dig innom snar framtid..
  • lyckligtjej

Vilken tur att du visste vem TS var så du kunde ringa polisen :)

• Tjenixen
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:56:58 följande:
    Vilken tur att du visste vem TS var så du kunde ringa polisen :)

Du tror inte dom kan spåra saker eller?
  • lyckligtjej

Inte så snabbt som ni påstår att dessa behöver hjälp

• Guld Nougat

lyckligatjej, det är inget vi påstår utan fakta! Speciellt om ts dotter har taigt tabl förrut. Vill väldigt gärna veta vilket ämne det finns i alvedon som är lugnande?

• Anonym (Oroligmamma)

Har fått kontakt med barnakuten och en sjuktransport kommer skickas hem till oss, tillsammans med en väktare och de ska tydligen ta oss/henne till sjukhuset.

• Tjenixen
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:02:34 följande:
    Inte så snabbt som ni påstår att dessa behöver hjälp

Vet du vad jag har i alla fall gjort något.. Jag har inte gett extremt missvisande råd eller suttit och glott utan jag har gett korrekta råd och när ts inte fattade ringde polisen för och försöka hjälpa flickan.. Vad exakt har du gjort igen?
  • lyckligtjej

Konstigt om det är livshotande att dom skickade väktare o sjuktransport o inte en prio 1 abulans :)

• Tjenixen
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-18 00:05:54 följande:
    Har fått kontakt med barnakuten och en sjuktransport kommer skickas hem till oss, tillsammans med en väktare och de ska tydligen ta oss/henne till sjukhuset.

Toppen.. det kan inte varit lätt men bra att du tog beslutet.. Det är det rätta och jag hoppas allt kommer gå bra för er.
  • Tjenixen
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:07:23 följande:
    Konstigt om det är livshotande att dom skickade väktare o sjuktransport o inte en prio 1 abulans :)

Om du jobbar på akuten vet du att ambulansen inte får ta personer utan deras tillstånd..
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..