• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Emiliah

9111N : ja visst är dom, storm förtjust i alla one pece för bebis är verkligen jätte fina som hon har haha jag köpte 4stycken

• Angelica

Är nu i v.16 men har inte känt några puffar sen i söndags. Bör man vara orolig då?

• Brumma

Angelica - är du orolig så ring till BM, men jag är i vecka 19 och kände regelbundet puffar fram till vecka 17 ungefär. Sen gick det plötsligt tre dagar mellan..
    Var såklart supernojjig men sen har det kommit tillbaka - dock väldigt oregelbundet..
    Tror att bebis vänt sig o sparkar inåt kanske..
    Men som sagt, ring BM om du är orolig :)

• Musungen

Det är väl ganska ovanligt att känna av buffar så tidigt som v16..de kanske va andra bubblor :)

• LindaLo

Är vecka 18 och har inte känt något alls inget ovanligt för förstföderskor vad jag förstår så jag är inte så orolig än.

• sunny

Hur mår ni andra? jag mår riktigt dåligt.. har ont i ischias, rygg och axlar. Hemsk migrän, inne på 4-5 dagen nu och kräks fortfarande minst en gång/dag. Sover nästan ingenting och är helt slut både psykiskt och fysiskt..
    Var hos BM igår och hade inga förhöjda värden tack o lov men fick även träffa en läkare och blev sjukskriven i två veckor. Känns som en STOR lättnad men har ändå sådan ångest mot jobbet och mina kollegor som jag vet får jobba ännu mera nu.. :/
    Fick även Lergigan utskrivet, har någon av er testat det?

• majsis08

jag är i vecka 18 nu och har mått hur bra som helst men har nu börjat må illa och spy samt huvudvärk:(

• Laconian

Jag har inget illamående kvar och klarar av att äta det mesta igen. Det som är kämpigt för min del är foglossningen som gör att jag går som en zombie/anka.. att jag dragit på mig ryggskott gör inte synen av min gångstil sämre :P kollegorna tycker synd om mig som haltar fram i skolkorridorerna men än så länge går det i alla fall..

Första gången kände jag inget av sparkar och dylikt förrän någon gång efter ultraljudet. Denna gång har jag anat några buffar men inte förrän nu i vecka 21. Har moderkaka i framvägg som blockerar enligt ultraljudet så det där är nog beroende på hur bebis och alla tillbehör ligger i magen = )

• Carro2013

Sunny: jag fick oxå lergigan utskrivet, men det var i början av min grav. Det funka jätte bra för mig, fick den som innehöll koffein så man blev lite piggare oxå. Dock fick jag extrem muntorrhet tydligen en bieffekt men hellre det än illamåendet! Hoppas dom hjälper för dig med!

Svar på tråden - bf juli 2013 -