• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Lillasyster82

Var ett tag sen jag skrev här men har läst dessto mer... Allt är i alla fall bra med mig (bortsett från att jag dragit på mig en förkylning/influensa) och krabaten. Fick se krabaten idag och det var helt otroligt. Blev tillbakaflyttad så beräknad BF är nu 4juli, tidigare 1juli. Kollade inte könet och planerar inte göra det heller.

• LindaLo

Ligger oxå däckad med influensan, har aldrig varit så sjuk som jag är just nu. Ska försöka kurera mig till onsdag då vi har ul det vill jag inte flytta på.

• Lillasyster82
    LindaLo skrev 2013-02-04 19:20:09 följande:
    Ligger oxå däckad med influensan, har aldrig varit så sjuk som jag är just nu. Ska försöka kurera mig till onsdag då vi har ul det vill jag inte flytta på.

Förstår dig. Jag och min man tog varsina två alvedon och åkte iväg. Inget vi brukar göra, smärtlindrande brukar vi bara ta om vi inte kan sova på grund av smärta/feber vilket är väldigt sällan. Men ville så gärna iväg och kände också att det vore onödigt att få betala för detta besöket för att vi inte kunde komma och inte hunnit avboka i tid.

Hoppas att du kryar på dig!
  • Fåret Shaun

Jag skulle inte åka och göra ett ul om jag eller maken var sjuka i influensan. Önskar inte att själv få det nu när jag är gravid då jag har känsliga luftvägar och det tar mig över tre månader att bli återställd. Är man sjuk och avbokar brukar man slippa betala. 
    Skulle inte heller bli glad om någon gick på ul om de var magsjuka.

Här görs ul på spec.mvc och de som är där kan redan ha havandeskapsförgiftning, ha kroniska sjukdomar som SLE och bli hur sjuka som helst.

Även om man vill se sin bebis måste man tänka på andra.

Det är fint att peka
  • LindaLo

Absolut ska man tänka på andra det var därför jag skrev att jag ska försöka kurera mig. För varje dag som går känns det bättre. Men om man ska vänta till snuvan och hostan försviner kan man ju få vänta hur länge som helst. klarar mig skapligt utan alvedon däremot ätre jag inte så bra så bristen på energi är påtaglig. Men jag kan lova att om jag känner att jag skulle bara en smittorisk så skulle jag inte åka i morgon.

• KramKalas

har tagit ledigt i dag och har intagit soffan.. kände att jag behövde lite extra vila :) I torsdags kom magen ordentligt för mig. verkligen över en natt.. de var så sambon reagerade också.

I går var jag och köpte lite mammakläder begagnat men fint skick. Så skönt att ha nåt annat än leggings på sig :) Har varit lite nervös då jag inte kännt bebis rörelser så tydligt, utan bara lite smått nu och då.. men idag har de varit rätt aktivt i magen. Dock vet jag att den gärna ligger med ryggen utåt o då också sparkar innåt. 

Hur har ni andra gjort, har ni börjat köpa nå bebisprylar än? Jag har endel kvar sen sonen men är ju en hel del som ska köpas ändå. Själv har jag köpt två bodyn och ett par spytrasor och ett babyskydd ska jag hämta i morron. Vagn har vi även tittat lite på.    

• Laconian

Vi (eller jag :P ) har beställt lite roligare bebiskläder i 50-56 då förra gången blev allt vitt, beige och brunt. Vi har även investerat i ett babynest som vi ska prova och se om det fungerar bra. Förra nissen låg mellan oss på en längre kudde och det var smidigt att lyfta över till spjälsängen på den kudden :) men nu vill vi prova babynest

• Lillasyster82

Det ändå vi köpt hittills är en tröja fast fick ett sms av en vän som har lite större barn om att de hade prylar de ville bli av med, passar mig perfekt. Sen kommer jag få ärva kläder från systersonen och en amningskudde. Funderar på att sy mig ett babynest, verkar inte så svårt men en smart pryl.

Sen har vår tanke varit att ta mycket efter hand när vi inser att vi är i behov av vissa saker istället för att köpa allt innan och inse att vi bara behövt hälften, så vi känner nu sen får vi se hur det blir.

• 9111N
    Emiliah skrev 2013-02-04 15:48:39 följande:
    karolines-barnhorna.storedo.com denna hemsida kan jag tipsa om, min syster säljer super fina och billiga barnkläder. köpt alla mina bebis kläder där
    måste säga att det verkligen var jättefina kläder hon säljer :)
Svar på tråden - bf juli 2013 -