• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • sunny
    Carro2013 skrev 2013-02-06 18:41:56 följande:
    Sunny: jag fick oxå lergigan utskrivet, men det var i början av min grav. Det funka jätte bra för mig, fick den som innehöll koffein så man blev lite piggare oxå. Dock fick jag extrem muntorrhet tydligen en bieffekt men hellre det än illamåendet! Hoppas dom hjälper för dig med!
    Precis den jag också fått. Har bara testat idag och hittills inte märkt någon skillnad såklart men hoppas det kommer om några dagar. Ja jag står gärna ut med lite muntorrhet om jag slipper kräkas och må så här dåligt.. tär så mycket på mitt psyke just nu..
  • Malle02

V.20 idag å mår toppen bra, går runt i min lilla "grav bubbla" å bara myser , blir trött väldigt snabbt när jag gör nått men det är inget som stör mig så värst :) Hoppas det vänder för er andra snart, måste va jobbigt att må dåligt hela tiden :(

• Sevis77

Hej,

BF den 10/7, blev framflyttad 5 dagar på RUL i måndags. Där såg man också   att jag hade lågt liggande moderkaka - nån mer som har erfarenhet av det? VAd gör man? Har inte haft blödningar eller liknande tack och lov. Väntar mitt 4:e barn och har tidigare gjort 2 snitt .

// Anna 

• Fåret Shaun
    KramKalas skrev 2013-02-05 11:21:02 följande:
    har tagit ledigt i dag och har intagit soffan.. kände att jag behövde lite extra vila :) I torsdags kom magen ordentligt för mig. verkligen över en natt.. de var så sambon reagerade också.

I går var jag och köpte lite mammakläder begagnat men fint skick. Så skönt att ha nåt annat än leggings på sig :) Har varit lite nervös då jag inte kännt bebis rörelser så tydligt, utan bara lite smått nu och då.. men idag har de varit rätt aktivt i magen. Dock vet jag att den gärna ligger med ryggen utåt o då också sparkar innåt. 

Hur har ni andra gjort, har ni börjat köpa nå bebisprylar än? Jag har endel kvar sen sonen men är ju en hel del som ska köpas ändå. Själv har jag köpt två bodyn och ett par spytrasor och ett babyskydd ska jag hämta i morron. Vagn har vi även tittat lite på.    
    Mannen har köpt en ny vagn+babyskydd. Kläder har vi 3 eller 4 flyttlådor med kläder sen de andra var små 56-86.
    Yngsta sonen har köpt gröna grodkläder åt grodan. Strumpor lär vi köpa då vi kastat dem. Mammakläder hade jag också kvar, fast hittar inte mina snickarbyxor. Efter Ul:et ska vi börja sortera bebiskläderna vad vi ska ha kvar och vad vi ska skänka bort. Även kommer det bli en funderare om vi orkar använda tygblöjor denna gång

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Sunny, när jag väntade dottern kräktes jag varje dag i ca nio månader. När som helst på dagen. Denna gång kräks jag också ca en gång om dagen, men som min bm sa det är normalt och minskar man inte i vikt är det inte farligt, jobbigt javisst.
    Jag har fått avbryta grupparbeten, seminarium mm för att kräkas.
    Postafen har jag fått då de är receptfria, även att jag ska ta tavegyl. Problemet är att även om jag slipper allergikänningar eller illamående så sover jag i ca 24h 

Det är fint att peka
  • KramKalas
    Sevis77 skrev 2013-02-06 21:27:25 följande:
    Hej,

BF den 10/7, blev framflyttad 5 dagar på RUL i måndags. Där såg man också   att jag hade lågt liggande moderkaka - nån mer som har erfarenhet av det? VAd gör man? Har inte haft blödningar eller liknande tack och lov. Väntar mitt 4:e barn och har tidigare gjort 2 snitt .

// Anna 
    jag hade lågt liggande moderkaka i början. visade sig på RUL att den flyttat upp o ligger i bakvägg och högst upp numer. Men då i början runt vecka 11-13 hade jag flera små blödningar och var in på två extra UL för att se att allt såt bra ut. rätt nervösa veckor var det.
  • KramKalas
    Angelica skrev 2013-02-06 09:02:37 följande:
    Är nu i v.16 men har inte känt några puffar sen i söndags. Bör man vara orolig då?

funderar också på fosterrörelserna just nu. jag känner svagt svagt fladder ibland.. så har de varit sen vecka 15-16 ungefär ( är i v 19+1 nu). Kommer inte ihåg när jag började känna tydliga o regelbundna rörelser med sonen, bara att jag kände nåt första gågnen i vecka 17 då. Känner mig lite nojjig nu men sku så gärna vilja känna tydliga rörelser, känns som man har bättre koll på bebis då.
  • KramKalas

ska på massage i kväll. nån annan som har erfarenhet av att bli masserad som gravid? tjejen som ska göra de försäkrade att de ska gå bra, att man kan använda kuddar för att kunna ligga på mage. Och magen är ju inte så stor ännu men den finns iaf :)

• Laconian

Jag var på massage i vecka 22 förra gången, utomlands och på ett turkiskt spa :) Hård bänk men de såg till att vara försiktiga och frågade hela tiden om det gick bra. Fick extra handdukar att pallra upp med

• sunny
    Fåret Shaun skrev 2013-02-06 22:12:31 följande:
    Sunny, när jag väntade dottern kräktes jag varje dag i ca nio månader. När som helst på dagen. Denna gång kräks jag också ca en gång om dagen, men som min bm sa det är normalt och minskar man inte i vikt är det inte farligt, jobbigt javisst.

Jag har fått avbryta grupparbeten, seminarium mm för att kräkas.

Postafen har jag fått då de är receptfria, även att jag ska ta tavegyl. Problemet är att även om jag slipper allergikänningar eller illamående så sover jag i ca 24h 

Jag har också testat postafen men tyckte inte de hjälper mer än att jag blev trött och sov hur länge som helst. Något som såklart inte går när jag jobbar som jag gör.. det värsta med allt detta är att det börjar sätta sig ordentligt på mitt psyke och förra gången hamnade jag i en djup förlossningsdepression så lite rädd börjar man ju bli..
Svar på tråden - bf juli 2013 -