• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Eme91

Jag har köpt en som heter biooil som ska vara bra, köpte den i en hälsobutik, vet inte om den fungerar men den har fått bra recensenter

• Brumma
    Musungen skrev 2013-02-11 18:07:11 följande:
    De finns ju lite krämer som hjälper till att ta kort bristningar :) om de nu skulle va något man vill oinvestera i :) finns ju även krämer man ska använda under grav som säga hjälpa! Ja har en billig ifrån Apoteket, men ja är slarvig med att använda den, vi får se va som händer och fötter :)

Min man sa så fint efter att sonen fötts att om vi tatuerar in ränder vågrätt på min mage så kan vi använda den till att spela luffarschack på sen Skrattande
    Min mamma har alltid klagat på sina bristningar, hon har burit tre barn, var EXTREMT smal när hon, som 18 åring, blev gravid med min syster, som vägde 5,0kg när hon föddes..
    Som sagt, hon har skämts över sina bristningar hela livet - tills en väninna häromåret sa till henne att hon skall vara glad över bristningarna.
    Hennes vänninna har inga bristningar - men så har hon heller aldrig kunnat bli gravid...
    Hon såg på mammas bristningar med längtan över att själv kunnat få sådana..
    Så jag försöker se det så - mina gravidbristningar är ett kärleksbrev till mina barn - mina andra bristningar är ett kärleksbrev till god mat o livet i allmänhet, men det är en annan historia Flört
  • Fåret Shaun

Grattis Sandra

Om bristningar så smorde vi min mage med första barnet, bm berättade att det inte går att motverka, vissa får det sen finns det några som klarar sig utan. Då slutade vi eftersom jag redan hade fått.  

Det är fint att peka
  • KramKalas
    Musungen skrev 2013-02-11 18:07:11 följande:
    De finns ju lite krämer som hjälper till att ta kort bristningar :) om de nu skulle va något man vill oinvestera i :) finns ju även krämer man ska använda under grav som säga hjälpa! Ja har en billig ifrån Apoteket, men ja är slarvig med att använda den, vi får se va som händer och fötter :)

De finns ingen kräm som tar bort bristningar bara sånna som ska motverka. Har på bröst och höfter sen tonåren också så har väldigt lätt för att få bristningar. Dock är de helt blekta o inget jag funderar så mycket på egentligen.. Bara att hoppas jag inte får så mycket mer än de jag har på magen redan
  • Laconian
    Sandra 235 skrev 2013-02-12 08:16:40 följande:
    Vi varpå ul igår och fick se en frisk och livlig gosse :)
    Åh vad underbart med en pojke! Grattis! Finns inget mer underbart i mitt liv än min goa son <3 Hoppas på en till för min del :P
  • Sandra 235

Vi hoppades på en pojke då det kändes som det :) så nu längtar jag super mycket efter att få träffa honom :)

• Brumma
    Sandra 235 skrev 2013-02-12 11:38:16 följande:
    Vi hoppades på en pojke då det kändes som det :) så nu längtar jag super mycket efter att få träffa honom :)
    Häärligt!!

Jag var helt säker på att jag var gravid med en kille förra gången - o fick rätt (även om jag blivit lika glad om jag haft fel förstås).
    Denna gången var jag först säker på en tös.. men nu är jag osäker.. mest för att alla andra tror på en kille till..
    Ja ja, jag får veta i juli Glad
  • Sandra 235

Jo jag har känt det på mig i några veckor :) alla andra har trott på tjej men inte jag och mannen min

Svar på tråden - bf juli 2013 -