• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Fåret Shaun

Jag hamnade i depression med första och lät den vara. När andra föddes gick det åt helvete. Med tredje ingen. Min filisofi är att om man oroar sig är risken större att man hamnar där igen. Du vet nu vart du ska vända dig om det händer igen, även känna igen tecken när det börjar. 

Jag vet att just nu är jag deppig men blir det värre innan förlossningen måste jag iväg och prata med någon. För gravid med dessa hormoner, dotter som blir mobbad i skolan och ena sonen trivs inte på förskolan och den andre sonen som känner han får för lite tid då all tid går åt till studier, möten mm för att de som inte trivs ska må bra. Men jag är inte orolig för att få en depression för då kommer jag få en, och jag gråter tillräckligt mycket hela dagarna

Det är fint att peka
  • Laconian
    Fåret Shaun skrev 2013-02-08 15:55:24 följande:
    Jag hamnade i depression med första och lät den vara. När andra föddes gick det åt helvete. Med tredje ingen. Min filisofi är att om man oroar sig är risken större att man hamnar där igen. Du vet nu vart du ska vända dig om det händer igen, även känna igen tecken när det börjar. 

Jag vet att just nu är jag deppig men blir det värre innan förlossningen måste jag iväg och prata med någon. För gravid med dessa hormoner, dotter som blir mobbad i skolan och ena sonen trivs inte på förskolan och den andre sonen som känner han får för lite tid då all tid går åt till studier, möten mm för att de som inte trivs ska må bra. Men jag är inte orolig för att få en depression för då kommer jag få en, och jag gråter tillräckligt mycket hela dagarna
    Men fy vilken vardag för er! <3 Sånt ingen ska behöva uppleva, det tär på krafterna. Kämpa på, kärleken kan aldrig ta slut men man måste få vila alla andra krafter emellanåt!
  • krissa
    Fåret Shaun skrev 2013-02-06 22:12:31 följande:
    Sunny, när jag väntade dottern kräktes jag varje dag i ca nio månader. När som helst på dagen. Denna gång kräks jag också ca en gång om dagen, men som min bm sa det är normalt och minskar man inte i vikt är det inte farligt, jobbigt javisst. Jag har fått avbryta grupparbeten, seminarium mm för att kräkas. Postafen har jag fått då de är receptfria, även att jag ska ta tavegyl. Problemet är att även om jag slipper allergikänningar eller illamående så sover jag i ca 24h 
    Det är fint att peka

Be att få utskrivet Lergigan Comp så är det stor chans till att du slipper kräkningarna. De har räddat mig båda mina graviditeter. Man blir dock väldigt trött av dem men för mig var det bättre än att må illa konstant och kräka till höger och vänster. Levde på näringsdrycker ett tag... Inte kul!
  • Fåret Shaun
    krissa skrev 2013-02-08 22:25:17 följande:

Be att få utskrivet Lergigan Comp så är det stor chans till att du slipper kräkningarna. De har räddat mig båda mina graviditeter. Man blir dock väldigt trött av dem men för mig var det bättre än att må illa konstant och kräka till höger och vänster. Levde på näringsdrycker ett tag... Inte kul!
    De skriver inte ut något jag blir trött av då jag reagerar starkt på dem, sover 24h om jag tar tavegyl eller postafen. Äter det jag kan och kräks om jag måste. Det har fungerat tidigare och gör det nu. Valet är slippa kräkas med då sova 24h och komma efter i vardagen, och i mina studier

Det är fint att peka
  • Laconian

Hur stor är era magar? Någon som vill bidra med magbild = ) ?

Vecka 21, andra barnet
  • KramKalas

oj vilken fin mage.. min vågar jag inte dela med mig av. Tog en magbild tidigare imorse och sonen pekade på mina (gamla)bristningar och sa "pindenät"...... höm

• Malle02

Laconian:  vilken fin mage !! :) 

Min är väldigt liten fortfarande. Om jag inte visste skulle jag bara tro att jag lagt på mig några kilon runt magen :P  Inte alls sådär rund å fin!! :P 

Svar på tråden - bf juli 2013 -