• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • majsis08

vi kollade med första barnet :) jag har sån beslutsångest om vi ska titta på onsdag:P men vi har inte fått några negativa åsikter:)

• Fåret Shaun
    Carro2013 skrev 2013-02-15 18:45:49 följande:
    Gud vad jag blir irriterade på alla som ska ha en åsikt på att man vill se könet på ul, har bara fått negativa kommentarer om detta när jag berättar att jag vill se könet. Det är väl upp till var och en! Var bara tvungen att få ur mig det :) någon mer som får kommentarer eller som har nått man kan säga till alla som ska ha en åsikt?
    Även om du tar reda på det betyder inte att du behöver berätta för andra. Med tredje barnet visst vi, men sa inget till någon. Vi hade flick och pojknamn som vi sa var våra förslag. Denna gång berättar vi vad de sa när vi gjorde ul. Mest för att barnen också ska kunna förbereda sig
    Det är fint att peka
  • Angelica

Ringer nog bm imorgon och säger att jag är orolig. Har fått ihållande håll på vänster sida dessutom. Har läst att det inte är bra. Kan ju inte gå och må psykiskt dåligt det är inte bra det heller.

• Saarensalo

Vi ville kolla könet på barnet när vi var på ultraljudet i måndags, men barnmorskan lyckades inte se det.
    Men läser att en del av er nörjar känna sparkar, jättekul, är i vecka 19+2 nu och vill så gärna känna sparkarna nu jag med. Men det tar kanske lite länge tid innan man gör det med första barnet..?

• sunny

Vi ska på rul om ca 2tim och jag är så nervös! Tänk om de hittar något fel som de missade på kub testet?! Tänk om vi inte får veta kön, ja vi vill veta och det är också något som är väldigt viktigt för mig denna gång. Vill bara ha det här gjort nu..

• Laconian

oroa dig inte i onödan, lätt att säga men väldigt bra. Oroar du dig nu kan du ju ändå inte göra nåt eftersom du inte vet vad det är du ska oroa dig för. Om allt är bra så var oroandet helt i onödan, om nåt skulle vara fel så kan du ändå inte göra nåt åt det just nu utan bara bra att få reda på det i tid :) Flummigt men hoppas du förstår =)

Du har rätt att veta kön om de råkar se det men koncentrera dig på och låt undersökningen i första hand få kolla att allt ser bra ut utan stress.

Drick en kopp te, lös ett korsord eller tvätta håret ;) sen åker ni iväg och får se bebisens gömma!

• Saarensalo
    Musungen skrev 2013-02-17 21:37:06 följande:
    Va trist att den lille gömde sig :) ni funderar inte på könsultraljud då?:)

Vad är könsultraljud för något? Kan man få det hos alla MVC?
  • sunny
    Laconian skrev 2013-02-18 10:16:57 följande:
    oroa dig inte i onödan, lätt att säga men väldigt bra. Oroar du dig nu kan du ju ändå inte göra nåt eftersom du inte vet vad det är du ska oroa dig för. Om allt är bra så var oroandet helt i onödan, om nåt skulle vara fel så kan du ändå inte göra nåt åt det just nu utan bara bra att få reda på det i tid :) Flummigt men hoppas du förstår =)

Du har rätt att veta kön om de råkar se det men koncentrera dig på och låt undersökningen i första hand få kolla att allt ser bra ut utan stress.

Drick en kopp te, lös ett korsord eller tvätta håret ;) sen åker ni iväg och får se bebisens gömma!
    vad gullig du är, tack :) 
    Allt gick bra, blev dock tillbakaflyttad 5 dagar så nytt bf datum igen.. dessutom tyckte hon det var lite svårt att se hjärtat så vi ska tillbaka om ca två v igen och dubbelkolla men hon tyckte allt såg bra ut men för säkerhets skull. 
  • Brumma
    sunny skrev 2013-02-18 14:03:10 följande:
    vad gullig du är, tack :) 
    Allt gick bra, blev dock tillbakaflyttad 5 dagar så nytt bf datum igen.. dessutom tyckte hon det var lite svårt att se hjärtat så vi ska tillbaka om ca två v igen och dubbelkolla men hon tyckte allt såg bra ut men för säkerhets skull. 
    Det är bra när de är extra noga :)
    se det som ett tillfälle extra att titta o njuta av bebis Skrattande
    Jag skall oxå få komma tillbaka då moderkakan täckte bebis utgång - det är extremt ovanligt att den stannar kvar där, min BM hade aldrig varit med om att den INTE flyttat sig - men för säkerhets skull..

Fick ni veta könet?
Svar på tråden - bf juli 2013 -