• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Erikssons

Hej!
    Heter Eliise och har bf någonstans i slutet av juli. En sak som jag inte har förstått är hur kan ni veta så tidigt vilket bf ni har? Trodde man får reda på ett exakt datum på RUL i vecka 18-19 som jag har imorgon, innan dess kunde vi bara gissa med mb att det blir runt 23:juli men inget jag har fått bekräftat än. Hur vet ni, som har bf mellan 20-30 juli, datumet i så tidigt skede eller är det bara egna uträkningar som gäller? :)

• Benjimom
    Erikssons skrev 2013-02-20 13:34:57 följande:
    Hej!
    Heter Eliise och har bf någonstans i slutet av juli. En sak som jag inte har förstått är hur kan ni veta så tidigt vilket bf ni har? Trodde man får reda på ett exakt datum på RUL i vecka 18-19 som jag har imorgon, innan dess kunde vi bara gissa med mb att det blir runt 23:juli men inget jag har fått bekräftat än. Hur vet ni, som har bf mellan 20-30 juli, datumet i så tidigt skede eller är det bara egna uträkningar som gäller? :)
    Hej =)
    Jag fick reda på att mitt bf va 21/7 efter första ultraljudet då dom sa det, men imon är det dags för andra ul så får se om dom är överrens om datumet då =) 
  • Brumma

Erikssons - jag fick fram mitt först genom graviditetskalender på nätet, sedan räknade BM ut vad hon trodde i vecka 6.
    Det skiljde på en dag. Vi visste exakt när min ägglossning varit eftersom jag var hos samma BM och tagit bort min spiral.
    När hon tog bort den påpekade hon att jag var på väg att ha ägglossning o vi skojade om att jag kanske skulle vara gravid om några dagar - det var jag :)

På både KUB och RUL har de satt samma dag, trots att det ofta skiljer en vecka mellan "uträkningen" på KUB och RUL.

• Benjimom
    Musungen skrev 2013-02-20 15:59:46 följande:
    Rul idag! En flicka!:)
    va roligt =)  Hade ni några önskningar om könet innan ? 
  • Erikssons

Tack för svar och GRATTIS Musungen!

Visserligen har jag alltid haft jätte problem med att räkna mens och kunna liknande datum. Har haft otroligt oregelbunden mens hela livet och visste därför knappt när jag hade blivit med barn, det gällde mellan den 15-30 oktober, mer exakt kunde jag inte veta så det är nog därför jag inte kunnat räkna fram något mer exakt bf datum hittills, men imorgon kl. 14:15 gäller det, RUL på Helsingborgs lasarett! :)

• 9111N
    TjenaAnna skrev 2013-02-20 11:14:48 följande:

Vad kul! Gick det bra?
    Ja allt gick bra :) dock fick vi en sån jäkla surkärring som knappt sa vad hon gjorde (tur vi har en dotter sedan innan och vet vad dom gör under Ul) hon sa typ bara att hon ska mäta och visade hjärtat och sa det slår bra och allt ser bra ut vad jag kan se. annars brukar dom förklara lite mer allt dom gör och så där. så frågade vi om könet eftersom dom börjat berätta det där nu, men allt vi fick till svar var att det troligtvis är en flicka men kan lika gärna vara en pojke. då kunde hon lika gärna varit tyst tycker jag!

men som sagt allt var bra med bebis och mitt datum kommer fortsatt vara 17 Juli, dock fick hon idag det till 18e men hon tyckte att det var onödigt att ändra när det bara skiljde en dag :D

blev lite långt inlägg haha
  • majsis08

Vi va på rul idag och de va en liten pojk där inne:D puhh så skönt att se att allt va bra nu kan man börja handla:)

• Musungen

Benjimom samma bf som mig !:) 21/7 stämde på dagen-+1 som vi fick på tidiga ul! Min önskan va en frisk liten bebis och de ser väldigt lovande ut med min sprattelglada lilla flicka :D sambon har en son på8 sedan tidigare som bor hemma vv. Så en tjej r ju super mysigt :)

Svar på tråden - bf juli 2013 -