• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • sunny
    Brumma skrev 2013-02-18 14:07:04 följande:
    Det är bra när de är extra noga :)
    se det som ett tillfälle extra att titta o njuta av bebis Skrattande
    Jag skall oxå få komma tillbaka då moderkakan täckte bebis utgång - det är extremt ovanligt att den stannar kvar där, min BM hade aldrig varit med om att den INTE flyttat sig - men för säkerhets skull..

Fick ni veta könet?
    Ja jo det är klart, vi har ju gjort två kub innan så detta var dessutom tredje gången vi var iväg.
    Ja det är en liten pojke.. vet inte hur jag tycker..eller alltså.. läs här istället: www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b130133.html 
  • Fåret Shaun
    sunny skrev 2013-02-18 14:25:20 följande:
    Ja jo det är klart, vi har ju g kuljort två kub innan så detta var dessutom tredje gången vi var iväg.
    Ja det är en liten pojke.. vet inte hur jag tycker..eller alltså.. läs här istället: www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b1 30133.html 
    Min söner har väldigt kul med varande, skiljer dem 2 år och de är närmare varandra än dottern och sonen som det skiljer 1 år.
    Ta det lugnt och be bm att du vill prata med en psykolog redan nu. För att inte hamna i en negativ spiral

Det är fint att peka
  • sunny
    Fåret Shaun skrev 2013-02-18 14:37:25 följande:
    Min söner har väldigt kul med varande, skiljer dem 2 år och de är närmare varandra än dottern och sonen som det skiljer 1 år.
    Ta det lugnt och be bm att du vill prata med en psykolog redan nu. För att inte hamna i en negativ spiral

Ja jag pratade med  min bm redan förra veckan när jag började känna dessa symptom lite för ofta igen så jag väntar på tid till psykolog.. Trodde verkligen inte jag skulle kunna må så dåligt igen :/ 
  • TjenaAnna

Nu har jag hittat hit också, är beräknad till 17 juli. Ska på RUL på fredag och är sjukt nervös och förväntansfull!

• 9111N
    TjenaAnna skrev 2013-02-18 16:04:49 följande:
    Nu har jag hittat hit också, är beräknad till 17 juli. Ska på RUL på fredag och är sjukt nervös och förväntansfull!
    va roligt jag är beräknad till den 17 Juli jag med (preliminärt) efter senaste ul blev flyttad 3 veckor så var i v15 istället för 18, men ska dit nu på onsdag igen :)
  • 9111N
    Musungen skrev 2013-02-18 17:26:46 följande:
    17juli va innan du blev flyttad då?:) ja man får ju se va dom säger på rul :)
    nej det preliminära datumet som blev efter senaste ul :)
  • Fåret Shaun

Här har de om man gjort ett ul i början gäller det datumet då ändrar de inte bf. Har man inte gjort ett ul innan räknas bf enligt ul. Men det är olika på olika ställen i landet

Det är fint att peka
  • 9111N
    Fåret Shaun skrev 2013-02-19 10:18:09 följande:
    Här har de om man gjort ett ul i början gäller det datumet då ändrar de inte bf. Har man inte gjort ett ul innan räknas bf enligt ul. Men det är olika på olika ställen i landet

okej, jag skulle göra rul egentligen men blev tillbaka flyttad och då ville dom att jag skulle komma tillbaka så dom kunde kolla allt på bebisen som dom inte kunde då och sätta ett säkrare datum :) var inte ens hon som gjorde ul som sa den 17e utan fick reda på det utav min barnmorska igår :)
Svar på tråden - bf juli 2013 -