• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • underbart90

Hej :)

Jag heter Emma och jag har bf 31 juli.

Tänkte bara bjuda in er till en grupp på facebook. Den heter bf juli 2013.

Vi är några stycken där inne och det hade varit roligt att följa fler :)

• underbart90

Ni kan bli vän med mig på facebook och skriva ett pm så bjuder jag in er :)

Emma Silfverberg heter jag :)

Bf 31 juli
  • Fåret Shaun

Försökt ringa och boka en tid till bm i grav.v25 men inte lyckats. Nu blev det e-mail. Vill helst dit innan påsk, då jag börjar ha mardrömmar om förlossningen. Inte hänt innan någon gång. Men vi får se kan de inte lova mig att slippa gå tiden ut kommer jag be om snitt, inte för att jag har bra läkekött, men jag har fått stora bebisar. Hellre snitt än att klämma ut en 5 kg klum med över 40cm i hattmått

Det är fint att peka
  • vinkel

Ni som har barn sedan tidigare:
    Jag känner mig så mätt/svullen (mest på kvällarna), är det så det kommer kännas hela tiden sen när magen är större eller känns den som vanligt fast stor och tung? :)

• Brumma

Vinkel - jag kommer faktiskt bara ihåg att jag kände mig sååå mätt!!
    Denna gången har det börjat tidigare..
    Men jag kunde inte alls äta som vanligt när magen blev större, en liten portion o sedan vänta.. Annars fick jag ont o kunde knappt andas..
    Fick säga till min man att säga till mig att sluta äta - blev en del reaktioner från släkt o vänner när han, om jag tog en portion till, sa - lägg tillbaka maten!
    Haha, men jag kände det inte förrän efteråt, när det var försent redan..

• vinkel

Tack för svaret! Bröööp, känner mig helt svälld!! Jaja, det är bara att hänga med :)

• Brumma

Kvällarna är helt otroliga.. Oavsett när eller vad jag ätit under dagen - så känns det som om man blåst upp en luftballong framåt sex/sju tiden..

Sedan har mina bröst exploderat.. De har ju växt hela tiden men under de senaste två veckorna har de blivit... Enorma.. O såå ömma..
    Det var likadant förra graviditeten.
    Normalt sover jag utan kläder, o är jag hemma klär jag mig i myskläder UTAN bh.
    Nu går det inte. Får ha en top (mjuk utan byglar) som skydd..
    O en kudde under magen för när jag ligger på sidan gör det ont när magen hänger fritt..
    O en kudde mellan benen för att minska smärtan vid foglossningen..
    O tänk- det är halva tiden kvar!!! Så det blir värre ;)

• TjenaAnna
    9111N skrev 2013-02-18 17:23:08 följande:
    va roligt jag är beräknad till den 17 Juli jag med (preliminärt) efter senaste ul blev flyttad 3 veckor så var i v15 istället för 18, men ska dit nu på onsdag igen :)

Vad kul! Gick det bra?
  • Benjimom

Imorgon är det dags för UL nr 2 =) 
    Ska bku så kul att se den lilla plutten igen.
    Men fy vad trött jag känner mig, spelar ingen roll hur mycket jag sover, är helt slut konstant ändå.
    Mycket tröttare denna gången mot förra graviditeten, vet inte varför. Och det tär verkligen på krafterna när jag har en liten krabat som behöver mig igång om dagarna. 

Svar på tråden - bf juli 2013 -