• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Fåret Shaun
    9111N skrev 2013-02-21 13:24:34 följande:
    Någon som har bra tips mot foglossning? jag avlider snart !!

Tänk sjöjungfru, ihop med benen, små steg osv. Be din sambo massera nedre delen av ryggen, ha kudde mellan benen när du sover på sida. Känn dig fram vad du klarar eller inte klarar. Gör det allt för ont vila och ta en Alvedon. Bälte är ett måste när man står och går, aldrig när man sitter
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    onroadrocky skrev 2013-02-22 13:54:01 följande:
    Blev glatt överraskad idag!  Jag är gravid, v 18 (17+2), jobbar som pass med en våldsam utåtagerande brukare med tunga lyft.  Och jag mailade min chef igår om hur jag tänker inför framtiden och ser på att jobba kvar. Ville att denne  skulle se över omplaceringsmöjligheterna.  Idag ringde hon upp mig. Omplacering är i nuläget omöjligt. Men hon hade tagit kontakt med FK och pratat om havandeskapspenning, och sa även att hon mer än gärna hjälper mig att skriva ett intyg om hur det är i arbetet för mig. Hon talade även om att stänga av mig från arbetet pga den farliga arbetsmiljön för mig och då kan jag söka HP, men hon ville inte stänga av mig och så ska jag riskera att ej få HP. Har ni som blivit avstängda från jobbet pga farlig arbetsmiljö blivit nekade HP? Hur fort har detta kunnat gå igenom ?  Man är ju orolig varje dag och vill att detta ska bli av helst igår.. Men är iaf mycket glad och tacksam över att ha en sån förstående och hjälpsam chef.. :)  

Nej jag blev sjukskriven, hur tidigt kan man få hp? Ring och prata med fk, oftast får man prata med någon trevlig som kan sina saker
    Det är fint att peka
  • Lillasyster82

Kände också sparkarna utan på i torsdag, även min man fick sig en spark. :) Vilken häftig känsla. Har själv känt vid ett tillfälle till efter det. Känns otroligt bra med rörelserna i magen varje dag, tyckte var lite jobbigt tidigare när det kunde ta flera dagar mellan varje gång jag kände något.

• Angelica

Har sån halsbränna och vet inte vad jag ska köpa för medel mot det. Har inte känt lillen på några dar. Så nu tror man det värsta. Det här blir en lång vecka för mig. UL nästa torsdag. Känns som en evighet när man är orolig.

• KramKalas

Här har sparkarna blivit allt tydligare också.. Känner bebis fler gånger om dagen o i morse första gången på utsidan

• Lillasyster82
    Angelica skrev 2013-02-25 13:05:12 följande:
    Har sån halsbränna och vet inte vad jag ska köpa för medel mot det. Har inte känt lillen på några dar. Så nu tror man det värsta. Det här blir en lång vecka för mig. UL nästa torsdag. Känns som en evighet när man är orolig.

Förstår din oro! Har inte själv känt igår och inget här på morgonen heller, inte speciellt lång tid men saknar rörelserna när man nu vant sig vid det. Bara för jag skriver det så kände jag en spark. Flört Någon som försöker tala med mig tror jag...

Hoppas du snart också får känna av dem igen, det lugnar så mycket! Skönt att du ändå förhållandevis snart har UL, får berätta hur det gick!  Solig  
  • Fåret Shaun
    Angelica skrev 2013-02-25 13:05:12 följande:
    Fråga på apoteket, jag kör på pepcid för de hjälpte mig tidigare. Läkare sa till mig att ta dem. Är tidigt med att känna och du behöver inte vara orolig
    Det är fint att peka
  • Angelica

Den tryckte mig på blåsan igårkväll. Blåsan kändes överfull, men det kom inget när jag gick. Måste ha varit lillen. Inget tryck idag.

Svar på tråden - bf juli 2013 -