• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Laconian
    LindaLo skrev 2013-03-04 19:12:18 följande:
    Har en fråga till er... Jag har fått vansinnigt ont i mitt bäcken men hur vet jag om det är foglossning. Har länge haft problem med min höft på samma sida och svanken. Hur vet jag att det inte är höften och ryggen som strålar och påverkar eller om det faktiskt är foglossning. Sedan undrar jag hur många dagar i rad ni kännt mol/"mens" värk??
    det sitter två fogar bak vid ryggslutet/höften som brukar ömma vid foglossning, det kan stråla ut i lår och framsida. Du har även en fog fram vid blygdbenet och vill man kan du ju trycka lite lätt över dessa (googla för att se var de sitter) och ömmar de så är det foglossningen du känner.

Molvärk hade jag väldigt mycket i början, nu kände jag imorse för första gången på länge.. vet inte om man ska ta det med ro eller om det är förvärkar. Blir magen hård som en boll när du har ont också?

• LindaLo

Tack för svaret!!! Tror nog att det är foglossning iaf, hade hoppats att det inte är det, ont gör det. Har haft molvärk sedan i fredags och ja, magen känns lite spänd då. Känns lite bättre idag dock, skönt.

• krissa

BM besök idag! Lågt blodtryck, lågt järnvärde och så har jag ju min oregelbundna hjärtrytm. Känner att jag bara vill stanna i sängen... Fortsätter det så här med orkeslösheten så får jag nog be om sjukskrivning :( Skönt dock att lilla tjejens hjärtslag vara bra, 154! Någon av er som varit och fått gravidmassage? Är sugen då jag har rejält ont i svanken...

• Saarensalo

Har ni bestämt er för vad ni vill ha för olika sorters bedövningar/bedövningmetoder under värkarbetet/förlossningen? Jag vill ev ha lustgas och bad. Men funderar även på epidural, men har hört att det kan vara farligt. Vet ni om det är farligt, ska ni ha den bedövningen? Kanske lite tidigt att bestämma redan nu men jag känner att jag blir mer trygg då jag är rätt orolig inför förlossningen.. Sen kommer jag nog vara öppen för ev förändringar när det väl sker om det tvunget behövs. Hur känner ni inför förlossningen? Ska ni skriva förlossningsbrev och vad skriver ni i så fall?

• Benjimom

Hej nu var det ett tag sen jag va inne och skrev här. 
    Var på ultraljud den 21e februari , fick se något litet som fanns mellan benen, så verkar som det blir en pojk =)
    Allt såg bra ut förutom att njurarna var förstorade, så ska få göra ett extra ultraljud i v.32.
    Någon som varit med om detta? Blir lite små orolig, dom säger att det inte är farligt men att dom om det inte försvinner kommer ge barnet antibiotika direkt vid födseln   

• Angelica

Allt såg bra ut förutom att moderkakan satt lågt och lite ivägen för utgången. Så ett UL till i v.32 för och se om den flyttat upp sig. Annars blir det planerat snitt.

• KramKalas
    Saarensalo skrev 2013-03-07 11:38:47 följande:
    Har ni bestämt er för vad ni vill ha för olika sorters bedövningar/bedövningmetoder under värkarbetet/förlossningen? Jag vill ev ha lustgas och bad. Men funderar även på epidural, men har hört att det kan vara farligt. Vet ni om det är farligt, ska ni ha den bedövningen? Kanske lite tidigt att bestämma redan nu men jag känner att jag blir mer trygg då jag är rätt orolig inför förlossningen.. Sen kommer jag nog vara öppen för ev förändringar när det väl sker om det tvunget behövs. Hur känner ni inför förlossningen? Ska ni skriva förlossningsbrev och vad skriver ni i så fall?

jag hoppas på en snarlik förlossning som med mitt första barn. Var en snabb förlossning utan nån egentlig bedövning. Satt en timme i duschen och spolade varmt vatten och de vill jag gärna göra igen.. sku dock vara skönt att kunna sitta i badet så att varmvattnet var både på magen och ryggen samtidigt under värken. Men bad var inte aktuellt den gången då vattnet gått.

lustgas vill jag inte ha.. är rädd för att bli groggy o börja må dåligt. Epidural kan jag tänka mig om det är så att de behövs men allra helst klarar jag mig som sagt utan helt. Tror helt klart det är de allra bästa för barnet.   
  • Brumma

Angelica - precis som jag då :)
    Dock sa BM att det är EXTREMT ovanligt att inte moderkakan flyttar på sig.
    Under hennes år som BM har hon aldrig varit med om att det krävts snitt, även om moderkakan legat ivägen runt vecka 20.

Svar på tråden - bf juli 2013 -