• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • krissa
    Angelica skrev 2013-02-25 13:05:12 följande:
    Har sån halsbränna och vet inte vad jag ska köpa för medel mot det. Har inte känt lillen på några dar. Så nu tror man det värsta. Det här blir en lång vecka för mig. UL nästa torsdag. Känns som en evighet när man är orolig.

Har fått OK av min BM att äta OMEPRAZOL, ring och hör med dem men jag har fått ok att äta dem dagligen hela graviditeten. Köpes receptfritt på Apoteket.
  • xandrizzz

Var hos barnmorskan i går och fick veta att jag tydligen fått högt blodtryck 148/90 skulle dit på koll igen nästa vecka... Någon annan som har erfarenheter av att ha fått högt blodtryck under graviditeten?

• onroadrocky
    Fåret Shaun skrev 2013-02-24 13:25:38 följande:

Nej jag blev sjukskriven, hur tidigt kan man få hp? Ring och prata med fk, oftast får man prata med någon trevlig som kan sina saker
    i vanliga fall kan du söka HP from 60 dagar innan BF. 
    Men blir du avstängd pga farlig/osäker arbetsmiljö kan man få det tidigare.  
  • majsis08

xandriss : jag hade havandeskapsförgiftning sist då fick jag de i vecka 30...hade du äggvita i urinen? vila vila och prata med din bm om eventuelll sjukskrivning !! högt blodtryck är inte att bra !! be om täta kontroller !! lycka till:)

• majsis08

läs på vårdguiden:) men de brukar va lungt om man inte har protein(äggvita) i urinen har jag för mig !!

• xandrizzz

Tack för svar hade inte äggvita i urinen iaf så hoppas det bara håller sig till blodtrycket men ska be att de håller extra koll på mig eftersom min mamma fick havandeskaps förgiftning då hon vänta mig.

Svar på tråden - bf juli 2013 -