• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • TjenaAnna
    Brumma skrev 2013-02-21 13:30:37 följande:
    TjenaAnna - japp, o det var likadant med sonen :)
    Här skiljer sig magen nästan en månad från morgon till kväll. Tog fram magbilderna från sonens graviditet där vi några gånger tagit morgon och kväll - helt otroligt vilken skillnad det kan vara :)

Skönt att höra. Allt är så nojigt eftersom jag inte vet något om hur det "ska" vara:)
  • Laconian
    TjenaAnna skrev 2013-02-21 14:34:00 följande:

Skönt att höra. Allt är så nojigt eftersom jag inte vet något om hur det "ska" vara:)
    Ja det är lika här. Och trots att det är mitt andra barn är jag orolig ändå, mindes inte att magens storlek skiftade så här mycket i storlek sist men nu är det som du säger: ibland jätteliten och ibland känns den gigantisk i profil. Måste nog finnas bra med gömställen där inne för bebisarna så de håller sig undan ibland ;)
  • Angelica

Nojig idag. Pga extremt nervös mage låg jag pall hela dagen igår utan att äta annat än två äpplen på hela dagen och afil på kvällen. Rädd att den lille har tagit skada av detta. Tyckte att jag kände puffar igår. Men kan ha varit inbillning. Men i och med att gaserna gjorde ont så kan det ha varit lillen.

• sunny
    Angelica skrev 2013-02-22 10:57:39 följande:
    Nojig idag. Pga extremt nervös mage låg jag pall hela dagen igår utan att äta annat än två äpplen på hela dagen och afil på kvällen. Rädd att den lille har tagit skada av detta. Tyckte att jag kände puffar igår. Men kan ha varit inbillning. Men i och med att gaserna gjorde ont så kan det ha varit lillen.
    Jag hade vinterkräksjukan för några veckor sedan och fick inte i mig något att äta på flera dagar, knappt vatten. Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att kroppen har massor med reserver som barnet tar av, så barnet klarar sig bra i flera dagar. Dessutom kräks jag fortfarande, vanligt gravidillamående, nästan dagligen så du behöver nog inte oroa dig. Det viktigaste är ju att få i sig vatten/vätska.
    Men känner du dig fortfarande orolig tycker jag du ska ringa och rådfråga sjukvårdsupplysningen, jag är en av deras stammisar så ;) 
  • onroadrocky

Blev glatt överraskad idag! 

Jag är gravid, v 18 (17+2), jobbar som pass med en våldsam utåtagerande brukare med tunga lyft. 
    Och jag mailade min chef igår om hur jag tänker inför framtiden och ser på att jobba kvar. Ville att denne 
    skulle se över omplaceringsmöjligheterna. 
    Idag ringde hon upp mig. Omplacering är i nuläget omöjligt. Men hon hade tagit kontakt med FK och pratat om havandeskapspenning, och sa även att hon mer än gärna hjälper mig att skriva ett intyg om hur det är i arbetet för mig. Hon talade även om att stänga av mig från arbetet pga den farliga arbetsmiljön för mig och då kan jag söka HP, men hon ville inte stänga av mig och så ska jag riskera att ej få HP. Har ni som blivit avstängda från jobbet pga farlig arbetsmiljö blivit nekade HP? Hur fort har detta kunnat gå igenom ? 

Man är ju orolig varje dag och vill att detta ska bli av helst igår.. Men är iaf mycket glad och tacksam över att ha en sån förstående och hjälpsam chef.. :)  

• Brumma

Igår låg jag o tittade på film med händerna på magen och det kom två sparkar som kändes utanpå :)
    Förra gången hade jag moderkakan i framvägg så de kändes inte förrän närmare v.30 utanpå.
    Nu är jag i vecka 21.
    Får se om det var lyckosparkar i rätt läge eller om det kommer fler idag :)

• Saarensalo

Känner sparkar jag med nu, inte så jättetydligt ännu, men verkligen en härlig känsla!! :)

Men är det någon mer som har besvär med benen/fötterna och får kramp i de varje kväll/natt/morgon?
    Jag får kramp i vänster ben/fot en eller flera gånger varje natt, jättejobbigt..
    Någon som vet något som hjälper mot detta?

Svar på tråden - bf juli 2013 -