• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • vinkel
    Musungen skrev 2013-03-03 11:39:32 följande:
    Va knepigt att dom har då dålig koll?! Men du kan väl inte vara i v.12 nu om du har bf i augusti.... ?
    Tror hon menar kalendervecka 12. Liksom i riktiga världen :)
    (Jag fick också tänka efter först)
  • Fåret Shaun
    Musungen skrev 2013-03-03 11:39:32 följande:
    Va knepigt att dom har då dålig koll?! Men du kan väl inte vara i v.12 nu om du har bf i augusti.... ?
    I v12 är jag i v23

Jag är beräknad till början av Juli har inte tänkt att gå i 46-47 veckor som gravid
    sista mens 29sep 
    Det är fint att peka
  • sunny
    Fåret Shaun skrev 2013-03-01 15:11:09 följande:
    Jag har högt BMI. Men jag har ökat ca 2 kg nu. Ser inget behov av att gå till dietist. Jag äter frukt och grönt, mycket. Fisk 2-3 gånger i veckan. Inget mjuktbröd ( jäst gör att jag mår skit). Men jag äter mycket kolasnören, risifrutti, och dricker saft. Jag ringde Mvc idag. Min bm tog upp min journal och inget stämde. Det stod att jag hade gjort ett KUB och hade bf 22 augusti. Jag sa att vi hade fått datumen 9 och 13 juli på rul. Hon ska göra en anmälan då det troligen är någon som fått mina datum i sin journal. Men 21 mars är det besök och kolla socker och järnvärden.
    Men fy vad läskigt att de blandat ihop er med någon annan! Och irriterande!
    Sånt är ju liksom inte okej någonstans..  
  • Fåret Shaun
    sunny skrev 2013-03-04 13:52:26 följande:
    Men fy vad läskigt att de blandat ihop er med någon annan! Och irriterande!
    Sånt är ju liksom inte okej någonstans..  
    Nej, det får inte ske att man blandar ihop till vilken journal datan ska in i.
    Det är fint att peka
  • Brumma

Eme91 - man kan även förstärka ljudet med ett glas (eller ett stetoskop), men det är väldigt svårt att hitta..
    Så testa absolut, men var beredd på att det sällan lyckas om men inte vet precis hur barnet ligger - så slipper man bli orolig om inget hjärtljud hörs :)

• LindaLo

Har en fråga till er... Jag har fått vansinnigt ont i mitt bäcken men hur vet jag om det är foglossning. Har länge haft problem med min höft på samma sida och svanken. Hur vet jag att det inte är höften och ryggen som strålar och påverkar eller om det faktiskt är foglossning. Sedan undrar jag hur många dagar i rad ni kännt mol/"mens" värk??

Svar på tråden - bf juli 2013 -