• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Soullight

Har oxå sammandragningar. Inte så många per dag men ett 10 tal iaf. Tidigare (2ggr) så har mina lett till att jag öppnat mig för tidigt varav den första ggn ledde till att bebisen dog i v 23 då jag födde. Andra ggn var jag öppen 2 cm men de lyckades rädda dottern med att operera in ett cerclage i v 22. Gick full tid. Är nu heltidssjukskriven sen v 14 då jag fick ett cerclage inopererat i förebyggande syfte och so far so good :)

• vinkel

Soullight: Hoppas det går bra denna gång!
    Har dina tidigare sammandragningar varit smärtsamma eller hur vet man om man öppnat sig? Jag har sammandragningar ganska ofta.

• majsis08

Soullight:lycka till denna gång:)
    vinkel: det får man kolla via ultraljud lr om en barnmorska gör en gynundersökning och kollar om man öppnat sej :) men läkaren sa till mig att man gör inget åt det om man inte öppnat sej mer än 2,5 cm... för man kan va öppen bra länge innan förlossningen:)

• Soullight

Nej inga av mina sammandragningar har gjort ont. Öppnar mig tyst. Troligtvis har jag en försvagad livmodertapp som en del kan ha. Normalt sett ska inte tappen påverkad av vanliga sammandragningar men det har min tapp gjort.

• vinkel

Nu blir jag ju paranoid.. läser på 1177 att sammandragningar är vanliga, men jag vill ju inte gånhär och öppna mig och så.... :/ har som sagt ganska mkt sammandragningar. Eller ja, jag vet inte vad som är mkt, men det är hela dagarna och i alla möjliga situationer.

• faglin
    vinkel skrev 2013-04-21 20:50:24 följande:
    Nu blir jag ju paranoid.. läser på 1177 att sammandragningar är vanliga, men jag vill ju inte gånhär och öppna mig och så.... :/ har som sagt ganska mkt sammandragningar. Eller ja, jag vet inte vad som är mkt, men det är hela dagarna och i alla möjliga situationer.
    Hur märker du av dina sammandragningar?
  • faglin

Var på på mvc för kontroll idag. Vecka 30. Jisses så snabbt tiden har gått!! Mår bra och är relativt pigg även om jag börjar känna mig lite sliten nu i och med att toarännandet nattetid har börjat. Denna gång har man dessutom en liten tvååring som kommer och ska gosa 05.50. :) Skulle behöva en spaweekend! Har fortfarande inte gått upp nåt sen innan jag blev gravid men alla värden är bra, liksom den lilles tillväxt så det är väl bara att tacka och ta emot! :)

• Angelica

Nån mer som känner tryck därnere vid förvärkar? Jag är bara i v27 med andra barnet.

• Laconian

ibland har jag känt tryck, men förmodar att bebis ligger långt ner och trycker på. Bara du inte känner typ "bajsnödighets-tryck" så är det nog lugnt =)

Svar på tråden - bf juli 2013 -