• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Angelica

Det är det jag inte har. Har egentligen tre veckor kvar men den har nog bestämt sig att nu vill jag ut. Tur man har saker efter syskonet utom babyskydd. Badade i sjön igår så det kan vara det som körde igång det.

• vinkel

Hur mkt flytningar är normalt egentligen? Ok att ökade flytningar är vanligt, men nu blir jag nervös att det är fostervatten och inte bara flytningar. Luktar inget speciellt.

• Soullight

Jag har haft mycket vattniga flytningar alla grav. Sen om det verkligen rinner ur dig kan man nog börja undra om det inte är vatten.

Jag svettas som en gris för övrigt.. Så sjukt varm!!

• vinkel
    Soullight skrev 2013-07-05 17:53:36 följande:
    Jag har haft mycket vattniga flytningar alla grav. Sen om det verkligen rinner ur dig kan man nog börja undra om det inte är vatten.

Jag svettas som en gris för övrigt.. Så sjukt varm!!
    Nä, rinner gör det inte iaf. :)
    Frågar på tisdg när jag ska till bm nästa gång, om inget händer i helgen.
  • Benjimom
    vinkel skrev 2013-07-05 20:22:14 följande:
    Nä, rinner gör det inte iaf. :)
    Frågar på tisdg när jag ska till bm nästa gång, om inget händer i helgen.
    Jag hade jätte rikliga flytningar för ett tag sen, som vatten. Min bm sa att de inte va något, och att man faktiskt kunde få ut lite fostervatten utan att man började sippra helt med för de va tydligen som två hinnor.

Hur går det för dig Angelica? 
  • Carror

Syster min är också gravid o beräknad 3veckor efter mig. O här sitter jag bf+4 och nu har hon åkt in o är öppen 5cm. Hon får nog sin bebis inatt gissar jag och det är ju jätte kul verkligen! :)
    Men jag vill meeee ju haha  

• Benjimom
    Carror skrev 2013-07-05 20:50:05 följande:
    Syster min är också gravid o beräknad 3veckor efter mig. O här sitter jag bf+4 och nu har hon åkt in o är öppen 5cm. Hon får nog sin bebis inatt gissar jag och det är ju jätte kul verkligen! :)
    Men jag vill meeee ju haha  
    Va roligt för din syster men förstår att det måste kännas otroligt segt själv. Skulle bli sådär lagom glad kan jag ju medge. Hoppas din lilla tittar ut snart så du slipper vänta mer =)
  • Brumma

Var hos BM idag. Allt bra men pyret har gått från att vara fixerad till rörlig...
    Vilket innebär att om vattnet går så finns risk för att navelsträngen åker mellan "utgången" o huvudet - ingen bra kombination som BM sa..
    Så nu oroar jag ju mig för det oxå :(

• Benjimom
    Brumma skrev 2013-07-05 23:36:28 följande:
    Var hos BM idag. Allt bra men pyret har gått från att vara fixerad till rörlig...
    Vilket innebär att om vattnet går så finns risk för att navelsträngen åker mellan "utgången" o huvudet - ingen bra kombination som BM sa..
    Tror inte det är någon fara. När jag va gravid med min son fixerade han sig till och från, men mot slutet va han rörlig hela tiden och vände sig flera ggr enda fram till förlossningen. Vattnet gick och han fixerade sig. Han föddes med navelsträngen runt halsen men det hade inget med hans fixering att göra sa dom. 
    Och som dom jag varit hos sagt så är risken bara att om vattnet går långt innan värkarbetet börjar och barnet inte är fixerat och man är uppe och går mycket som risken finns att navelsträngen kommer framför barnet. Så om vattnet skulle gå utan att barnet är fixerat än ska man vara stilla och inte gå mycket har jag fått höra. Men tror inte du behöver oroa dig alls =)
  • vinkel
    Brumma skrev 2013-07-05 23:36:28 följande:
    Nämen, vilken buse! Jag trodde nästan inte de "kunde" gå från att vara fixerade till rörliga igen.
    Håller tummarna att navelsträngen håller sig där den ska. Kram!
Svar på tråden - bf juli 2013 -