• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Brumma

Ja, det är säkert ingen fara - men oroar mig gör jag ändå..
    OM vattnet går lägger jag mig ner o ringer förlossningen o ser vad de säger..
    Jag har strax över en timmes bilkörning till förlossning så ambulans hade nog varit bra i det läget...

• vinkel

Drömde i natt att vattnet gick och jag samlade upp det i en mugg för att se hur mkt det var och om det verkligen var fostervatten eller urin :)

• Lillasyster82

Hade inte heller koll på att barnet kunde gå från fixerad till rörlig. Brumma, du ska dock se att det går bra fast förstår om du oroar dig. Skulle säkert jag också göra.

Här tror jag att vår krabat har fixerat sig nu, magen har sjunkit markant de senaste dagarna. Var ju hos BM i tisdags och då var det fortfarande ruckbart. Får se till veckan hur det ser ut om vi inte redan fått vår bebis då. Är över tiden, andra dagen idag.

• Benjimom

Brumma förstår att du oroar dig men det är ingen fara. Kommer gå jätte bra ska du se =)

Här håller man på att få värmeslag, har fått värmeutslag på lårets insida, inte alls skönt =/
    Och dessutom mår jag illa konstant mer eller mindre. Vet inte varför men det börjar bli väldigt irriterande. 

• Soullight

Smälter snart bort! Det rinner svett i fejjan på mig :/ Jag brukar vara en person som fryser lätt men man kan ju verkligen säga att jag är raka motsatsen nu! Jag hatar värmen just nu ;( är som en bastu! Suck.

• vinkel

Jag smälter också bort.. Försöker ha stödstrumpor, men det GÅR INTE när det är så varmt.. Dels får jag inte på dem och dels är det ju ÄNNU varmare då.. :/
    Kör med så mkt högläge som möjligt, men fötterna och tårna ser ut som stockar med små korvar på :)

• LindaLo

Usch ja, är känslig för värme i normala fall så nu är det inte roligt. Hoppas att lillen kommer snart så man förhoppningsvis kan återgå till normal kroppstemp. Måste bada fötterna i ISKALLT vatten innan sängång annars får jag panik det blir även sparsamt med kramar med gubben, han är oxå som en kamin

• hejlinda

Ja, värmen är inte att leka med. Önskar jag kunde gå runt naken. Tror dock inte att det skulle hjälpa särskilt långt. :p

En fundering bara.. Har sedan igår fått en ondare mensvärk än förut. Idag har den mest varit på vänster sida längst ner och strålar ner i benet och lite i ljumsken samt bak i ryggen. Men bara på vänster sida. Värken försvann när jag låg i badet men fortsatte så fort jag ställde mig upp igen. Vad kan detta vara? Ingen slempropp eller vatten har gått :( 38+4 idag.

• Carror
    Benjimom skrev 2013-07-05 21:07:21 följande:
    Va roligt för din syster men förstår att det måste kännas otroligt segt själv. Skulle bli sådär lagom glad kan jag ju medge. Hoppas din lilla tittar ut snart så du slipper vänta mer =)
    Jadå de e klart de e kul, hon fick sin lilla flicka Ariel 05,36 imorse :)

Idag har ja gått låånga promenader och spelat fotboll med dottern, får se om de blir nått resultat.. inte för att ja tror de men haha
    Har haft 2 sammandragningar idag som har gjort lite ont men inget mer än de :( åååhh 
Svar på tråden - bf juli 2013 -