• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Carror
    Soullight skrev 2013-07-02 12:36:55 följande:
    Be om att få hinnsvepning gjord! Fick det när jag väntade dottern. Hon föddes ca 1 Tim efter den :) Ska få det denna ggn med, den 16e juli om inget hänt innan dess.
    Vilken vecka fick du de?
  • Soullight

Fick hinnsvepningen i v 39+4 med dottern. Denna ggn kommer det bli i v 39+0.
    De "får" eg inte göra det innan 40 fulla tror jag men den gränsen kan töjas ;)

• Carror
    Soullight skrev 2013-07-02 17:14:55 följande:
    Okej då ska jag fråga min bm på torsdag :) då e ja 40+3
  • Carror
    Soullight skrev 2013-07-02 17:14:55 följande:
    Gör de ont? :P
  • Soullight

Kände absolut ingenting. Var som en vanlig undersökning typ. Fast utan redskap, bara två fingrar som rotar runt lite snabbt ;)

• Lillasyster82
    isolde 79 skrev 2013-07-02 12:58:04 följande:
    Är i v 36+4, magen sitter fortfarande väldigt högt upp :) När "sjönk" era magar ned?
    Min har inte sjunkit ner riktig än, var till barnmorskan idag och hon sa att huvudet fortfarande var ruckbart och då är jag i vecka 40 (39+5). Min barnmorska berättade även att det inte är säkert att barnet fixerar sig och magen sjunker förrän vid födseln. 

Allt såg i alla fall bra ut när jag var hos BM vilket kändes väldigt skönt! :) 
  • Brumma

Är i vecka 40 (39+1) idag.
    För en vecka sedan var huvudet fixerat, för två veckor sedan ruckbart...
    Magen har tydligt sjunkit ner sedan två/tre veckor tillbaka..,
    Det var ungefär likadant med sonen - o han är född två veckor över tiden....
    Så hoppas o känner efter just nu, men får nog ta o inse att det är en två, tre veckor kvar..

• LindaLo

Är oxå 39+1 idag, tycker dock att det är svårt att se om magen sjunkit ner, brukar man se det tydligt eller är det olika. Däremot känner jag lite "motstånd" när jag böjer mig lätt framåt ( fixerad sedan flera veckor) . Känneroxå efter jättemycket nu, vill så gärna träffa min lilla bebis på utsidan nu. Lite förvärkar och smärtfria sammandragningar bara,,,, men snart......

• isolde 79

Lillasyster: skönt att allt ser bra ut :) ! Jag ska till bm imorrn, o så nästa gång den 17/7, känns länge med två v mellanrum såhär i slutet...

Svar på tråden - bf juli 2013 -