• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Benjimom

Jahopp då ska man bege sig in till förlossningen nu alldeles strax för att ta lite provet och se så det inte är en havandeskapsförgiftning som ligger och spökar.
    Känner mig inte alls pepp.  

• Soullight

Benjimom: kommer att gå bra ska du se! OM det nu skulle vara ngt oroväckande så är du ju på rätt plats och får hjälp med det direkt :) Bebis är snart här!

• faglin
    Benjimom skrev 2013-07-04 12:55:17 följande:
    Jahopp då ska man bege sig in till förlossningen nu alldeles strax för att ta lite provet och se så det inte är en havandeskapsförgiftning som ligger och spökar.
    Känner mig inte alls pepp.  
    Lycka till!!
  • xandrizzz
    Benjimom skrev 2013-07-03 21:36:31:
    Har haft huvudvärk sen igår, inatt så kraftig att jag vaknade av den och kunde inte somna om på jätte länge för det gjorde så otroligt jävla ont. Skrev om min huvudvärk på FB och en kommenterade att jag skulle se upp så de inte va havandeskapsförgiftning.
    Så nu undrar jag om ni vet något om hur det kan te sig? Symptom, känsla i kroppen, va som händer om man skulle ha de och så? 
    Jag fick havandeskapsförgiftning det började med högt blodtryck sedan fick jag kraftig huvudvärk typ migrän och sedan då läkaren kollade mina reflexer så sa han att de var "lättutlösta" för då han slog under knäet darratycker du de  mitt ben... 

Ring mvc eller förlossningen och säg att du är orolig!
  • Benjimom

Spenderat dagen på förlossningen, dom kollade bebisen med ctg och tog mitt blodtryck. Fick lämna urinprov och blodprov. Men dom tyckte inget va direkt oroväckande. Dom passade på att kolla vattenmängden med i magen med ul. Men jag fick lite kraftigare värktabletter och blev tillsagd att åka hem och avvakta och komma tillbaka om jag inte blivit bättre om några dagar. 
    För proverna visade ingen direkt, och mitt blodtryck va högre än vanligt men ändå inte högt så.
    Antar att det bara är till att vila  

• vinkel
    Benjimom skrev 2013-07-04 18:18:35 följande:
    Spenderat dagen på förlossningen, dom kollade bebisen med ctg och tog mitt blodtryck. Fick lämna urinprov och blodprov. Men dom tyckte inget va direkt oroväckande. Dom passade på att kolla vattenmängden med i magen med ul. Men jag fick lite kraftigare värktabletter och blev tillsagd att åka hem och avvakta och komma tillbaka om jag inte blivit bättre om några dagar. 
    För proverna visade ingen direkt, och mitt blodtryck va högre än vanligt men ändå inte högt så.
    Antar att det bara är till att vila  
    Skönt att höra att det inte var "något" nu då iaf. Och att de har koll på dig!
  • Benjimom
    vinkel skrev 2013-07-04 18:19:46 följande:
    Skönt att höra att det inte var "något" nu då iaf. Och att de har koll på dig!
    Ja väldigt skönt, men samtidigt tycker jag det är lite jobbigt när dom påpekar att jag måste hålla extra koll på det och höra av mig direkt om det blir värre eller inte släpper. För på något sätt känns det så motsägelsefullt när dom säger att det inte är något. Men får försöka att inte tänka på det.
  • Angelica

Nu kan bebben komma när som sa BM idag. Långt ner och fixerad. Med mina kraftiga värkar också trodde hon den kom inom en vecka.

• faglin
    Angelica skrev 2013-07-04 19:00:29 följande:
    Nu kan bebben komma när som sa BM idag. Långt ner och fixerad. Med mina kraftiga värkar också trodde hon den kom inom en vecka.

Så har min bm sagt i flera veckor men inget på gång här inte! Tre dagar kvar till bf och han har varit fixerad i en månad iaf. Andra barnet dessutom. :) Vilken vecka är du i? Barn sen tidigare?
Svar på tråden - bf juli 2013 -