• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • vinkel
    faglin skrev 2013-07-06 23:54:56 följande:
    Om 5 minuter har jag bf och inte en bebis i sikte!
    Många timmar kvar på dygnet :)
    Lycka till iaf!
  • Angelica

Mitt avstannade precis när jag skulle åka in. Vill nog stanna lite till. V38 nu. Sonen kom v37 så jag trodde det skulle bli så den här gången också. Orkar inget så jag är trött på att vänta.

• Benjimom
    Angelica skrev 2013-07-07 12:14:10 följande:
    Mitt avstannade precis när jag skulle åka in. Vill nog stanna lite till. V38 nu. Sonen kom v37 så jag trodde det skulle bli så den här gången också. Orkar inget så jag är trött på att vänta.
    Tråkigt när det stannar av sådär =/ Hoppas att du slipper vänta allt för länge till, kan ju varit så att du åtminstone började öppna dig lite innan det stannade av =)
  • Benjimom

Här har det börjats dricka kanel the efter jag läst att de ska kunna göra så värkarna startar.
    Hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte ^^
    Men värt att prova, för vore skönt om man iaf kunde få slippa att gå över med denna också.

Har dessutom börjat bli väldigt rädd att det är en jätte bebis där inne, för jag va på ett extra insatt ultraljud för ganska länge sen nu för att kolla hjärtat, då sa dom att bebisen va ganska mycket större än dom normalt sett är vid den tiden. Så dom sa att bebisen minst skulle bli lika stor som min förra (3750) antagligen lite större. Och de lät ju bra då, men nu har jag börjat tänka mer på de och kommit fram till att dom menade ju att den kommer vara minst så stor vid BF och förra är ju född BF+12 så är lite rädd att de blir en jätte bebis om jag går över massa. 
    Känner mig löjlig men det är ju lite skrämmande.  

• Soullight

Benjimom hoppas att kanelen funkar nu då ;)
    Min son vägde 3760 och dottern vägde 3480 g. Denna bebis ligger på ca + 5 enligt senaste mätning. Även jag lite orolig att det är en megabebis denna ggn. Ajajaj säger jag bara ;) Vill iaf definitivt INTE gå över tiden och hoppas att hinnsvepningen om en vecka sätter igång det som sist med dottern. Håller tummarna.

• Fåret Shaun

Den 2 juli kom vår Estrid. Vi blev igångsatta i v 38 och hon var 54cm lång och vägde 4260 G. Pga lite komplikationer mår jag skit, ska få extra järn på torsdag. Skrittande blev utskriven från bb fast hon hade gått ner mer än 10% av start vikten. Varje dag går ut på att försöka få E att vilja ta bröstet och äta och att hålla mig själv på benen. Jag har flera olika symptom av järnbrist som svullna ben ömma leder och huvudvärk från hell

Det är fint att peka
  • Soullight

Åh men stort grattis till lilla tösen! :)
    Jobbigt att du mår skit nu mitt uppe i allt bara. Hoppas att de ger dig intravenöst järn nu då. Snart är du på benen igen ska du se.

• Snäcki

Var hos bm igår och det visade sig att jag var öppen 1,5 cm och livmodertappen hade gått från 5 till 2, inte konstigt jag haft så ont de senaste 4 dagarna. Mitt hb låg på 89 vilket inte var bra så hi får se vad läkaren säger imorgon, troligtvis blir det dropp, någon som har erfarenhet av detta? Jag har ju inte bf förrän 14/8 men blir igångsatt den 25/7. Får se om hen kommer innan av sig själv! Grattis fåret schaun till tösen, hoppas att du får bli bra snart och att lillan ökar i vikt.

Svar på tråden - bf juli 2013 -