Benjimom skrev 2013-07-03 21:59:34 följande:
Där har jag läst men det är så "stelt" jag har flera av symptomen när jag får huvudvärk så svårt att avgöra om det är symptom eller bara vanlig huvudvärk.
Så tänkte om nån kanske har mer av en personlig upplevelse för de kan ibland va lättare att se likheter/olikheter då.
Misstänkt havandeskapsförgiftning på mig också. Jag har ingen huvudvärk dock, men nämnde när jag var på koll igår att jag ju haft huvudvärk en gång sista veckan och fått ta panodil. Det sa hon var helt normalt liksom och huvudvärk som man kan ha. Om det hade varit pga högt blodtryck hade det tydligen känts annorlunda (vet ej hur). Jag har även gått upp snabbt i vikt senaste veckorna och svullnat, men det behöver inte bero på eventuell havandeskapsförgiftning utan kan vara för att jag slutat jobba (läs: slutat röra på mig...!!!!) och att det är sommar och slutet av min graviditet..
Igår hade jag dock +1 på protein på urinstickan så jag har lämnat urinodling idag och ska in på extra koll av blodtryck (eftersom det stigit, men fortf är inom referensvärde) och urin nästa vecka igen.
Såååå, jag vet inte vad man ska säga.. Om jag nu har det så känner jag mig iaf som "vanligt", men svullen.. Därför svårt att säga nåt om symtomen tyvärr :/
Kanske lite bättre svar än min länk bara, jag var lite väl snabb där :)