• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • faglin
    Laconian skrev 2013-07-03 19:06:41 följande:
    Det blev bebis efter att jag sist skrev. När vi kom in var jag öppen 8 cm !!! Hade jag aldrig trott så körde utan epidural denna gång och allt gick jättebra!

Sitter nu äntligen hemma med en lillebror som ska heta Hayden ('Hejden'). Föddes tisdag kl 3.14

Grattis till Er som också hunnit ploppa ut era juveler medan jag varit på BB =) Underbara liv!

Nu håller vi tummarna för er andra!
    grattis!
  • Benjimom
    majsis08 skrev 2013-07-03 22:18:49 följande:
    ring din bm imorgon bitti havandeskapsförgiftning kan du endast se om blodtrycket gått upp eller äggvita i urinen!! jag fick det i min förra graviditet i vecka 30 och jag hade inte ens märkt det, utan de va på en vanlig koll bara och då va blodtrycket mkt förhöjt samt äggvita i urinen jag mådde bra förutom att jag gick upp mkt i vikt pga vätska så många mår även bra fast dom har det:)
    Jo jag har tänkt göra det och se om dom har någon tid. Blir lite smått orolig speciellt med tanke på att min bm inte tagit något äggvite test på mig på jätte länge, hon har skippat alla tester,s om blodprov och liknade de flesta utav besöken. Bara mätt magen och lyssnat på bebisens hjärtljud samt kollat mitt blodtryck, vilket har stigit en del under graviditetens gång. Så blir ju lite orolig att hon ska ha missat något när hon skippat att kolla saker. 
  • vinkel
    Benjimom skrev 2013-07-03 21:59:34 följande:
    Där har jag läst men det är så "stelt" jag har flera av symptomen när jag får huvudvärk så svårt att avgöra om det är symptom eller bara vanlig huvudvärk. 
    Så tänkte om nån kanske har mer av en personlig upplevelse för de kan ibland va lättare att se likheter/olikheter då. 
    Misstänkt havandeskapsförgiftning på mig också. Jag har ingen huvudvärk dock, men nämnde när jag var på koll igår att jag ju haft huvudvärk en gång sista veckan och fått ta panodil. Det sa hon var helt normalt liksom och huvudvärk som man kan ha. Om det hade varit pga högt blodtryck hade det tydligen känts annorlunda (vet ej hur). Jag har även gått upp snabbt i vikt senaste veckorna och svullnat, men det behöver inte bero på eventuell havandeskapsförgiftning utan kan vara för att jag slutat jobba (läs: slutat röra på mig...!!!!) och att det är sommar och slutet av min graviditet..
    Igår hade jag dock +1 på protein på urinstickan så jag har lämnat urinodling idag och ska in på extra koll av blodtryck (eftersom det stigit, men fortf är inom referensvärde) och urin nästa vecka igen.
    Såååå, jag vet inte vad man ska säga.. Om jag nu har det så känner jag mig iaf som "vanligt", men svullen.. Därför svårt att säga nåt om symtomen tyvärr :/
    Kanske lite bättre svar än min länk bara, jag var lite väl snabb där :)
  • Benjimom
    vinkel skrev 2013-07-03 22:31:01 följande:
    Misstänkt havandeskapsförgiftning på mig också. Jag har ingen huvudvärk dock, men nämnde när jag var på koll igår att jag ju haft huvudvärk en gång sista veckan och fått ta panodil. Det sa hon var helt normalt liksom och huvudvärk som man kan ha. Om det hade varit pga högt blodtryck hade det tydligen känts annorlunda (vet ej hur). Jag har även gått upp snabbt i vikt senaste veckorna och svullnat, men det behöver inte bero på eventuell havandeskapsförgiftning utan kan vara för att jag slutat jobba (läs: slutat röra på mig...!!!!) och att det är sommar och slutet av min graviditet..
    Igår hade jag dock +1 på protein på urinstickan så jag har lämnat urinodling idag och ska in på extra koll av blodtryck (eftersom det stigit, men fortf är inom referensvärde) och urin nästa vecka igen.
    Såååå, jag vet inte vad man ska säga.. Om jag nu har det så känner jag mig iaf som "vanligt", men svullen.. Därför svårt att säga nåt om symtomen tyvärr :/
    Kanske lite bättre svar än min länk bara, jag var lite väl snabb där :)
    Okej jobbigt, men skönt att du inte har någon huvudvärk. Hoppas att allt går bra för dig.
    Jag ska som sagt ringa dom imon och hoppas dom har tid, mår inte alls bra. Har haft huvudvärk sen igår som vägrar släppa, plus illamående, lätt flimrande och "slö" blick, känner mig allmänt sjuk. Och fötter och händer är svullna. Hoppas verkligen inte att det är något utan att jag bara är lite sjuk, men man blir ju lite orolig. 
  • vinkel
    Benjimom skrev 2013-07-03 22:41:49 följande:
    Okej jobbigt, men skönt att du inte har någon huvudvärk. Hoppas att allt går bra för dig.
    Jag ska som sagt ringa dom imon och hoppas dom har tid, mår inte alls bra. Har haft huvudvärk sen igår som vägrar släppa, plus illamående, lätt flimrande och "slö" blick, känner mig allmänt sjuk. Och fötter och händer är svullna. Hoppas verkligen inte att det är något utan att jag bara är lite sjuk, men man blir ju lite orolig. 
    Ring annars förlossningen om det blir för jobbigt. Det låter inte alls bra tycker jag!
    Styrkekramar!
  • Benjimom

Ringde precis och dom har tydligen fullt så dom sa att jag skulle avvakta tills imorgon om jag inte får akut ont under höger revben.  Så bara att avvakta tills imon och se antar jag =/ Men dom tyckte de va väldigt konstigt att min bm inte tagit några prover knappt 

• Benjimom

Tack till er båda för stödet, nu ska jag försöka sova och hoppas de går bättre inatt

• Lillasyster82

Grattis till de som fått nytillskott här i tråden! Är själv riktigt laddad nu, BF idag känns dock avlägset fortfarande. :-S

Svar på tråden - bf juli 2013 -