• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Benjimom
    Soullight skrev 2013-07-08 20:08:39 följande:
    Benjimom hoppas att kanelen funkar nu då ;)
    Min son vägde 3760 och dottern vägde 3480 g. Denna bebis ligger på ca + 5 enligt senaste mätning. Även jag lite orolig att det är en megabebis denna ggn. Ajajaj säger jag bara ;) Vill iaf definitivt INTE gå över tiden och hoppas att hinnsvepningen om en vecka sätter igång det som sist med dottern. Håller tummarna.
    Haha får hoppas de :P Men hittills inget^^ Men mest som en kul grej, smakar ju gott så =) 
    Då va din son ganska gämnstor med min =) Så jag tänker med, den smärtan att få ut en jätte bebis är inget jag riktigt vill ska hända :P Jag ska till BM på torsdag och då ska jag fråga om jag skulle kunna få en hinnsvepning i hopp om att slippa gå över tiden igen. Men är rädd att bli rakt nekad =/ Tycker dom oftast är rätt sura av sig och inte riktigt vill lyssna på en =/ Håller tummarna för att din hinnsvepning får igång det =) 

Grattis fåret shaun, hoppas du mår bättre snart =) 
  • majsis08

grattis fåret shaun:) jag är också rädd att få en stor bebis då min första va stor och jag skulle också vilja få hinnsvepning, men som dig benjimon upplever jag barnmorskorna som rätt sur och att dom vill att allt startar naturligt !!

• Benjimom
    majsis08 skrev 2013-07-09 18:15:04 följande:
    grattis fåret shaun:) jag är också rädd att få en stor bebis då min första va stor och jag skulle också vilja få hinnsvepning, men som dig benjimon upplever jag barnmorskorna som rätt sur och att dom vill att allt startar naturligt !!
    Ja precis naturligt och sen tycker jag alltid dom är lite "jag vet bäst" angående allt. Så oavsett hur ont man har eller om man är orolig över något så tycker jag det soppas lite under mattan för dom vet bättre än man själv gör om hur det känns.
  • Benjimom
    majsis08 skrev 2013-07-09 20:53:26 följande:
    håller helt med!! de känns som dom inte tar ens rädsla på allvar:(
    Ja, jag känner mig alltid så förlöjliga på nåt sätt när jag öppnar munnen.

Jag har t.ex. väldigt stora problem med mitt blodtryck, haft väldigt lågt och har väldigt mycket svimningar. Pratade om det med min bm, som bara ryckte på axlarna och inte tyckte de va så farligt. När jag sa att jag blir rädd att skada barnet när jag svimmar och så, så sa hon bara "ja men de är bara att se till att du inte är ensam, så du inte går hemifrån eller duschar när du är själv" Det gör ju inte att jag svimmar mindre för att någon är där.

Känns verkligen som att dom bara tycker man är löjlig oavsett vad det handlar om. Så känner mig faktiskt nervös över att be om hinnsvepning.
  • majsis08

fy va tråkigt att dom inte tar de mer på allvar att du svimmar:( hoppas du får hinnsvepning, stå på dej för du kommer endå inte ha dom barnmorskorna sen:D men de är synd att många bm är så=(

• Benjimom
    majsis08 skrev 2013-07-09 22:10:18 följande:
    fy va tråkigt att dom inte tar de mer på allvar att du svimmar:( hoppas du får hinnsvepning, stå på dej för du kommer endå inte ha dom barnmorskorna sen:D men de är synd att många bm är så=(
    Ja men dom tycker ju bara det är bra med lågt blodtryck, för det är inte lika farligt som högt. Men ja det är väldigt tråkigt hur dom flesta bm är. Det gör ju så man drar sig för att berätta saker vilket inte är bra varken för den som är gravid eller bebisen. 
    Ska försöka, hoppas det går vägen =) Men det märks på torsdag.
    Du får ta upp hinnsvepning med din bm med, när har du bf?  
  • majsis08
    Benjimom skrev 2013-07-09 22:18:43 följande:
    Ja men dom tycker ju bara det är bra med lågt blodtryck, för det är inte lika farligt som högt. Men ja det är väldigt tråkigt hur dom flesta bm är. Det gör ju så man drar sig för att berätta saker vilket inte är bra varken för den som är gravid eller bebisen. 
    Ska försöka, hoppas det går vägen =) Men det märks på torsdag.
    Du får ta upp hinnsvepning med din bm med, när har du bf?  
    men de e inte bra med för lågt tryck:( men hoppas du får hjälp på torsdag:) ja ja ska till bm på måndag så får ta upp de med henne då!! 21 juli är de beräknat, för dej då?
  • Benjimom
    majsis08 skrev 2013-07-09 23:14:47 följande:
    men de e inte bra med för lågt tryck:( men hoppas du får hjälp på torsdag:) ja ja ska till bm på måndag så får ta upp de med henne då!! 21 juli är de beräknat, för dej då?
    Nej de e ju inte det, men det är aldrig någon som tar lågt tryck seriöst tyvärr. Håller tummarna för de =) Okej hoppas du får din bm att gå med på hinnsvepning =) Ah samma bf som jag har =)
Svar på tråden - bf juli 2013 -