• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Benjimom
    Angelica skrev 2013-07-04 19:00:29 följande:
    Nu kan bebben komma när som sa BM idag. Långt ner och fixerad. Med mina kraftiga värkar också trodde hon den kom inom en vecka.
    Spännande, hoppas hon har rätt så du får träffa din lilla plutt snart =) 
    Förra gången fixerade sig aldrig min son, han va rörlig enda fram till förlossningen. Men fick ändå höra från bm flera veckor innan han föddes att han säkert skulle komma innan helgen för jag va öppen 2-3cm i några veckor  
  • Soullight

Härligt att höra Benjimom!! Ta det bara lugnt och försök tänka på allt positivt även om det är jäkligt jobbigt nu. Säger de att det är ok med dig så är det det! Tycker man känner sig väldigt olik sig själv i dessa tunga veckorna. Många krämpor o annan skit som man normalt sett inte har. Inte det lättaste att vara höggravid ;)

• Soullight

Har även jag hört samma alla graviditeter att det inte dröjer länge osv. Men har gått typ full tid med bägge. Spännande att se denna ggn med nr 3, jag är ju öppen minst 1 cm sen förra v och har fixerad bebis som ligger långt ner. Men tror det dröjer iaf två v till. Är i v 37+2 idag.

• majsis08

jag är också öppen 1 cm och tappen är bara 0,5 cm lång de har jag vart sen i måndags och jag tror att jag kommer få gå några veckor till=( och allt va mjukt och moget sa bm men tror endå att jag kommer gå flera veckor till=(

• Benjimom
    Soullight skrev 2013-07-04 20:35:42 följande:
    Härligt att höra Benjimom!! Ta det bara lugnt och försök tänka på allt positivt även om det är jäkligt jobbigt nu. Säger de att det är ok med dig så är det det! Tycker man känner sig väldigt olik sig själv i dessa tunga veckorna. Många krämpor o annan skit som man normalt sett inte har. Inte det lättaste att vara höggravid ;)
    Ja man får väl göra det =) Får fokusera på det som finns kvar att göra innan bebisen kommer. Men det känns ju inte så kul att fixa och dona när man har ont heller så det drar ner en lite faktiskt =/ Vart väldigt paff idag dock när en bm frågade mig varför jag inte hade ringt in direkt när jag började må dåligt för tre dagar sen, jag förstår inte riktigt vem som skulle ringa direkt in för huvudvärk. 

Haha nej det ju inte det, kul för dig att vara öppen 1 cm redan iaf =)
    Hur många av er är det som fått eran tapp kollad? 
  • Brumma

Fick den kollad fram till vecka 34, pga att jag gjort flera koniseringar (tagit bort liiite av tappen pga cellförändringar). Så läkaren ville bara kolla att den inte öppnade sig för tidigt.
    Men inte på de senaste veckorna..

• Angelica

Har haft riktiga värkar sen imorse. De känns som magknip men magknip håller i sig. Magen blir stenhård och gör skitont. Kanske är dags.

Svar på tråden - bf juli 2013 -