• Anonym (Ångerfull)

Jag eldade upp min mans onepiece :-(

Jag stod inte ut längre -nu har jag lagt min mans fula senapsfärgade onepiece i kakelugnen och den sprakar underbart och rofyllt därinne.Men nu oroar jag mig för hans reaktion.Han kommer nog att bli arg. Det kanske är lika bra att jag flyttar?

• Svar på tråden Jag eldade upp min mans onepiece :-(
  • pontus1992

varför inte bara ge bort den en onesuit kostar fan 1500 spänn

• Anonym
    Anonym (Ångerfull) skrev 2012-10-29 12:33:38 följande:
    precis !
    Men du skrev ju med flera utropstecken att du INTE eldade dragkejdan!
  • Anonym (Ångerfull)
    pontus1992 skrev 2012-10-29 12:44:52 följande:
    varför inte bara ge bort den en onesuit kostar fan 1500 spänn
    Tro mig Pontus ,den ville nog ingen ha Den hade blivit enormt sunkig
  • pontus1992

ok jag använder min kanske söndagsmornar eller en myskväll framför brasan.. inte alls ofta och skulle aldrig gå ut med en  lite väl fjortis

• Anonym
    Anonym (Ångerfull) skrev 2012-10-29 12:32:56 följande:
    Han är 46 år ,våra tonårsbarn säger att dom får skämmas,dom vill  helst inte bjuda hem kompisar längre

Förstår dom, men då är det väl slutdiskuterat ?
  • EnAnonumius

Fy fan vilket omoget barnsligt beteende. Sedan att så många försvar detta omogna betende säger ju bar en hel del om att det finns otroligt mycket respektlöshet. Hur fan kan man hävda att man älskar någon när man är så jäkla respektlös och omogen att man förstör dennes saker bara för att "de är ju så fula" eller "jag tröttnade på att h*n på dem".

Det spelar ingen roll vilket plagg och/eller prylar det handlar om. Så kom inte dragandes med den omogna barnsliga ursäkten "men det är ju skillnad, det är ju onepice det handlar, om och det är ju så fult plagg"

Man har fan aldrig rätt att förstöra sin partners saker OAVSETT anledning. Sedan så spelar det ingen roll om det är en onepice eller den fula vasen.
    Det är handlingen bakom som är samma, man är totalt respektlös mot sin partner och förstöra hans/hennes saker man inte själv inte gillar.

Sedan så har det aldrig med saken att göra heller "att om h*n älskar mig så skulle h*n respektera mig med inte ha plagget på sig".  Man rättfäridgar inte den egna dumma omogna handlingen genom att skuldbelägga den man är ihop med.

Samma dumma bortförklarande mönster använder en partnermisshandlare: "Jag hade inte behövt slå h*n om h*n inte gjorde som jag sa till h*n".

Så nej det finns fan ingen skillnad bara för att det handlar om en "onepice", "fula vasen" eller att slå någon.  När handlingen går ut på att man rättfärdigar den genom att skuldbelägga sin partner på ett eller annat sätt.  

P.S 2
    Till ANDRA som läser detta svar som tycker det är barnsligt:
    Jo jag har sett att det finns en liten grupp som också tycker detta är löjligt. Det är inte till er jag vänder mig till heller.

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Alvii

Hoppas han eldar upp något åt dig, fast då skulle väl alla här grina ifall HON inte fick ha på sig det HON ville, han skulle va en mansgris och alla skulle skriva "lämna honom!"

• EnAnonumius
    Alvii skrev 2012-10-29 13:03:08 följande:
    Hoppas han eldar upp något åt dig, fast då skulle väl alla här grina ifall HON inte fick ha på sig det HON ville, han skulle va en mansgris och alla skulle skriva "lämna honom!"
    Exakt.
    Det har blivit en så jäkla trist mentalitet i dagens samhälle. 

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Cogito ergo sum

Du kan ju alltid för klara att det var hustrollen.

• TrendyFarsa
    Anonym (Ångerfull) skrev 2012-10-29 10:12:54 följande:
    Jag stod inte ut längre -nu har jag lagt min mans fula senapsfärgade onepiece i kakelugnen och den sprakar underbart och rofyllt därinne.Men nu oroar jag mig för hans reaktion.Han kommer nog att bli arg. Det kanske är lika bra att jag flyttar?
    Du gjorde helt rätt. Onepiece är ett jävulens påfund och så fugly på vuxna människor att dessa borde käppjagas ut ur stan om man bär dessa på sig efter 15 års ålder.

Seriöst alltså. Din man har trashy taste och du gjorde helt rätt!
Svar på tråden Jag eldade upp min mans onepiece :-(