• Anonym (bullen)

hur ofta äter dina barn efterrätt??

jag blir förvånad av att så många föräldrar ger sina barn efterrätter DAGLIGEN.

i vår familj äter vi godis på lördagar (samt läsk, saft mm)

undantagsfall kan vi äta efterrätt på en vardag, eller om vi fikar hos någon vi hälsar på hos.

nu snackar jag onyttiga efterrätter,

hur ofta får era barn efterrätt?? Glad 

• Svar på tråden hur ofta äter dina barn efterrätt??
  • Anonym

vi äter i princip aldrig efterrätt men vi kan fika på kvällarna, kanske en gång i veckan.

• 1005H

Efterrätt? Hm när det är kalas antar jag? Om godis räknas som efterrätt så blir det väl några bitar Fredag/Lördag också.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-12 14:30:41 följande:
    vi äter i princip aldrig efterrätt men vi kan fika på kvällarna, kanske en gång i veckan.
    Skillnaden på att äta efterrätt och att fika efter mat är..? ;)
  • Anonym

typ aldrig. men dom får läsk, fika och godis. ibland byter vi ut lördagsgodis mot chokladpudding eller paj eller nåt sånt...kan även bli mitt i veckan men inget vi bryr oss nåt om.

• Anonym (aldrig)

I princip aldrig. Hon har ätit tårta en gång då hon fyllde 1 år. Nu är hon 1 ½ år. Möjligtvis har hon fått smaka på mitt fika enstaka ggr om inga alternativ funnits. Tar oftast med mig egna riskakor, frukt och liknande om vi ska bort.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-12 14:31:24 följande:
    typ aldrig. men dom får läsk, fika och godis. ibland byter vi ut lördagsgodis mot chokladpudding eller paj eller nåt sånt...kan även bli mitt i veckan men inget vi bryr oss nåt om.
    Skämtar du? Skulle läsk, fika och godis på något sätt vara bättre eller något annat än efterrätt?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-12 14:31:24 följande:
    Skillnaden på att äta efterrätt och att fika efter mat är..? ;)
    efterrätt är en rätt i sig (pannacotta, tårta, etc), fika kan vara pepparkaka och te.
    så ser jag det iaf.
  • Anonym (bullen)

jag kommer ihåg en kompis som alltid gav sina barn en glass efter maten....ja mat och mat.....makaroner och korv samt ketchup var den "middagen"

• ninaflower

Vi fikar varje dag, efterrätt mycket sällan.  

Svar på tråden hur ofta äter dina barn efterrätt??