• Anonym (bullen)

hur ofta äter dina barn efterrätt??

jag blir förvånad av att så många föräldrar ger sina barn efterrätter DAGLIGEN.

i vår familj äter vi godis på lördagar (samt läsk, saft mm)

undantagsfall kan vi äta efterrätt på en vardag, eller om vi fikar hos någon vi hälsar på hos.

nu snackar jag onyttiga efterrätter,

hur ofta får era barn efterrätt?? Glad 

• Svar på tråden hur ofta äter dina barn efterrätt??
  • sextiotalist

Det lustiga är att ingen fikar och det är ta mig sjutton fullt på vartenda fik när man går förbi.

• Tow2Mater
    Anonym (bullen) skrev 2012-12-12 14:45:23 följande:
    förgylla vardagen....ja....men VARJE dag??
    Nej, inet varje dag. Men ganska ofta.
  • Anonym (bullen)
    sextiotalist skrev 2012-12-12 14:48:33 följande:
    Det lustiga är att ingen fikar och det är ta mig sjutton fullt på vartenda fik när man går förbi.
    haha! så sant!

• sextiotalist
    YummyMami skrev 2012-12-12 14:54:11 följande:
    lite skillnad mellan fika och efterrätt, eller?
    om man tar sig en blick på storleken på bakverken som säljs nu för tiden, tvivlar starkt på detta. Dessutom finns det pajer och annat som jag klart klassificerar som efterätt.
  • YummyMami
    sextiotalist skrev 2012-12-12 14:55:23 följande:
    om man tar sig en blick på storleken på bakverken som säljs nu för tiden, tvivlar starkt på detta. Dessutom finns det pajer och annat som jag klart klassificerar som efterätt.
    Men för mig är efterrätt något man tar på maten, då när man ätit och fika är något man gör utöver måltiderna. 

Ja, var med mamma på fik en dag och jag brukar bara ta kaffe eller te blev mottligt chockad av skivan mintkaka som kom in, de var ju något för tre eller fyra personer!!! Helt sjukt 
  • Rocket Mania
    sextiotalist skrev 2012-12-12 14:55:23 följande:
    Jag fikar dagligen (på jobbet) men det innebär inte att man måste ha bakelser el dyl. Jag tar en svart kaffe. Om jag fikar ute på fik tar jag svart kaffe och en macka, sällan bakverk och aldrig något vansinnesstort. 

Fikar jag med barnen får dom te eller färskpressad jos och sedan varsin liten sak eller en större sak att dela på (dela på tre). Det går att fika hyfsat nyttigt! 
  • sextiotalist
    Rocket Mania skrev 2012-12-12 14:59:08 följande:
    Jag fikar dagligen (på jobbet) men det innebär inte att man måste ha bakelser el dyl. Jag tar en svart kaffe. Om jag fikar ute på fik tar jag svart kaffe och en macka, sällan bakverk och aldrig något vansinnesstort. 

Fikar jag med barnen får dom te eller färskpressad jos och sedan varsin liten sak eller en större sak att dela på (dela på tre). Det går att fika hyfsat nyttigt! 

Jo här fikas det också på jobbet, utan tilltugg, men jag tänkte mer på fiken på stan, och jag lovar, det är inte en slät kopp kaffe som gäller där inte och inte heller morotstavar.

Nu är jag sådan att tar vi fika på stan (vilket kanske händer max en gång i månaden eftersom vi inte är fikapersoner, dvs jag fikar aldrig hemma) så blir det riktigt fika, men en kaka eller så till. 
  • Rocket Mania
    sextiotalist skrev 2012-12-12 15:01:17 följande:

Jo här fikas det också på jobbet, utan tilltugg, men jag tänkte mer på fiken på stan, och jag lovar, det är inte en slät kopp kaffe som gäller där inte och inte heller morotstavar.

Nu är jag sådan att tar vi fika på stan (vilket kanske händer max en gång i månaden eftersom vi inte är fikapersoner, dvs jag fikar aldrig hemma) så blir det riktigt fika, men en kaka eller så till. 
    Jag fikar då och då men är ärligt talat inte speciellt förtjust i sakerna som brukar finnas att köpa
Svar på tråden hur ofta äter dina barn efterrätt??