• Anonym (bullen)

hur ofta äter dina barn efterrätt??

jag blir förvånad av att så många föräldrar ger sina barn efterrätter DAGLIGEN.

i vår familj äter vi godis på lördagar (samt läsk, saft mm)

undantagsfall kan vi äta efterrätt på en vardag, eller om vi fikar hos någon vi hälsar på hos.

nu snackar jag onyttiga efterrätter,

hur ofta får era barn efterrätt?? Glad 

• Svar på tråden hur ofta äter dina barn efterrätt??
  • Anonym

De får bara efterrätt om vi har eller är på en större middag med förrätt, huvudrätt och efterrätt. Aldrig hemma. Om de vill ha en frukt efter maten får de det. Aldrig i livet att de skulle få sånt till vardags hemma. Det vore att göra dem en riktig björntjänst ju. Man får väl ta ansvar som förälder?

• 1005H
    FlitigaLis skrev 2012-12-12 14:38:45 följande:
    Hmm ev högtider och om vi ev har besök.
  • Tullipan

Hemmavardagar nån glass då & då. Sommaren blir det nog nästan en ispinne/dag.
    Bullar & sånt äter vi sällan hemma., nu till jul blir det ioförsig pepparkakor & lussebullar ibland mitt i veckan också.

Helgerna har vi efterrätt kanske 1 dag, då kanske mousse, "finglass" ostkaka eller kladdtårta. Ibland fikar vi på stan på helgen.

• Tow2Mater
    Anonym (bullen) skrev 2012-12-12 14:32:26 följande:
    jag kommer ihåg en kompis som alltid gav sina barn en glass efter maten....
    Min brukar ganska ofta få en liten glass eller isglass före maten, då han kommer hem från dagis. Kallas det förrätt? Eller klassas det som fika, godis?
  • Anonym (bullen)
    Tow2Mater skrev 2012-12-12 14:39:47 följande:
    Min brukar ganska ofta få en liten glass eller isglass före maten, då han kommer hem från dagis. Kallas det förrätt? Eller klassas det som fika, godis?
    godis skulle jag gissa, för det är ju mest socker i en sådan.

• sextiotalist

Vid besök på sin höjd, aldrig haft lördagsgodis, varken jag eller vårt barn är inga gottegrisar på det sättet.

• Anonym
    Tow2Mater skrev 2012-12-12 14:39:47 följande:
    Får man fråga vad syftet med detta är? Behövs kalorierna?
  • fläta

Brukar göra någon dessert till middagen på helgen. Gino, karamelliserad ananas med chokladmousse, toscapäron och vaniljpannacotta finns bland återkommande favoriter.

Fikar gör vi på stan ibland.  

• lövet2

Efterrätt har vi nog bara vid storhelger. Nyår och midsommar ... tja, det var nog allt. Säg 2-3 ggr/år kanske.

Svar på tråden hur ofta äter dina barn efterrätt??