• Anonym (bullen)

hur ofta äter dina barn efterrätt??

jag blir förvånad av att så många föräldrar ger sina barn efterrätter DAGLIGEN.

i vår familj äter vi godis på lördagar (samt läsk, saft mm)

undantagsfall kan vi äta efterrätt på en vardag, eller om vi fikar hos någon vi hälsar på hos.

nu snackar jag onyttiga efterrätter,

hur ofta får era barn efterrätt?? Glad 

• Svar på tråden hur ofta äter dina barn efterrätt??
  • Anonym (bullen)
    Minion skrev 2012-12-12 22:44:04 följande:
    Men händer det typ två ggr per år så är det ju ingen fara :)
    såg ingenstans att det stod 2 ggr per år?

tycker ändå det är onödigt, varför inte äta en normal frukost först innan man vräker i sig det? 
  • Stålmamma

Mina barn får godis på lördagar och när min mamma hälsar på brukar hon ha med sig bullar annars aldrig typ händer kanske 1 ggr-år att jag ställer mig och bakar en kladdkaka tex. Är vi på kalas tex eller någon här fyller år äter dom ju självklart tårta mm

• Bling1975

Just nu äter hon efterrätt varje dag, men det kan ju vara för att hon är 8-månader och får lite fruktpuré efter lunchen.

När hon blir större och bara äter riktig mat så kommer hon nog bara få efterrätt om det är fest. Det är inget vi äter med bara familjen. Känns så onödigt när man precis har ätit mat. Då tar jag hellre en fika vid en annan tidpunkt på dagen, det kanske blir 2-3 gånger i månaden och förmodligen i samband med att vi har gäster.

Jag äter hellre ostbollar/chips/popcorn i soffan lite senare på kvällen med en bra bok eller film, så jag kan tänka mig att vi kommer göra som familj också ibland.

• Minion
    Anonym (bullen) skrev 2012-12-12 22:46:19 följande:
    såg ingenstans att det stod 2 ggr per år?

tycker ändå det är onödigt, varför inte äta en normal frukost först innan man vräker i sig det? 
    Nä, tog två ggr bara som exempel :)

Onödigt, absolut. Finns en massa annat man gör också som är ganska onödigt. Man behöver väl inte vara rabiat nyttig ^^
    Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • Anonym (bullen)
    Minion skrev 2012-12-12 22:50:09 följande:

Onödigt, absolut. Finns en massa annat man gör också som är ganska onödigt. Man behöver väl inte vara rabiat nyttig ^^
    Men hur kan DU veta att det bara förekom 2 gånger per år??
  • Anonym (bullen)
    Minion skrev 2012-12-12 22:50:09 följande:

ja visst finns det massor av onödiga grejer man sysslar med (som vuxen) röker snusar, dricker, knarkar, MM......men i min lilla värd försöker jag undvika att utsätta min barn för onödiga grejer allt för ofta
  • Minion
    Anonym (bullen) skrev 2012-12-12 22:54:36 följande:
    ja visst finns det massor av onödiga grejer man sysslar med (som vuxen) röker snusar, dricker, knarkar, MM......men i min lilla värd försöker jag undvika att utsätta min barn för onödiga grejer allt för ofta
    Men vad är det som säger att personen i fråga lät sina/sitt barn äta doughnuts ofta heller?

Äts det tre doughnuts till frukost flera dagar i veckan, ja då är det på tok för ofta. Men en gång eller två om året lägger inte dåliga vanor för barn om vanorna för övrigt är goda.
  • Anonym (bullen)
    Minion skrev 2012-12-12 23:00:02 följande:
    Men vad är det som säger att personen i fråga lät sina/sitt barn äta doughnuts ofta heller?

Äts det tre doughnuts till frukost flera dagar i veckan, ja då är det på tok för ofta. Men en gång eller två om året lägger inte dåliga vanor för barn om vanorna för övrigt är goda.
    fast nu FINNS det ju folk som låter sina ungar äta sånt skit flera gånger i veckan, så ser ju tyvärr verkligheten ut, sedan om det är okunskap, dumhet eller lathet det har jag ingen aning om??
  • Minion
    Anonym (bullen) skrev 2012-12-12 22:54:36 följande:
    Fönar och plattar håret och sminkar sig osv. Inget av detta är heller nödvändigt, ändå är detta något majoriteten av kvinnorna ägnar sig åt.
  • Anonym (bullen)
    Minion skrev 2012-12-12 23:02:03 följande:
    Fönar och plattar håret och sminkar sig osv. Inget av detta är heller nödvändigt, ändå är detta något majoriteten av kvinnorna ägnar sig åt.
    fast dom gör det väl inte på sina småbarn va??

det är barnen jag pratar om, de vuxna skiter jag i och dom får göra precis som de vill, de är vuxna och deras ensak 
Svar på tråden hur ofta äter dina barn efterrätt??