• Anonym (bullen)

hur ofta äter dina barn efterrätt??

jag blir förvånad av att så många föräldrar ger sina barn efterrätter DAGLIGEN.

i vår familj äter vi godis på lördagar (samt läsk, saft mm)

undantagsfall kan vi äta efterrätt på en vardag, eller om vi fikar hos någon vi hälsar på hos.

nu snackar jag onyttiga efterrätter,

hur ofta får era barn efterrätt?? Glad 

• Svar på tråden hur ofta äter dina barn efterrätt??
  • Anonym
    ninaflower skrev 2012-12-12 14:33:21 följande:
    Vi fikar varje dag, efterrätt mycket sällan.  
    Växte du även upp med detta? Blir helt chockad över att folk fikar VARJE DAG?! Det gör man väl på kalas? Inte lustigt att barnen ser ut som bollar nu för tiden...
  • Anonym (bullen)

jag ÄLSKAR efterrätter! men jag skulle aldrig muta min barn med det för att dom skulle äta!

kladdkaka är mycket uppskattat i denna familj, men vi äter nog efterrätter max 1-2 ggr i månaden, men lördagarna är heliga, då är det smågodis för hela slanten.

• ninaflower
    Anonym (bullen) skrev 2012-12-12 14:32:26 följande:
    jag kommer ihåg en kompis som alltid gav sina barn en glass efter maten....ja mat och mat.....makaroner och korv samt ketchup var den "middagen"

Jo, vi äter makaroner och korv här också. 
  • Anonym (aldrig)
    Anonym skrev 2012-12-12 14:34:22 följande:
    Växte du även upp med detta? Blir helt chockad över att folk fikar VARJE DAG?! Det gör man väl på kalas? Inte lustigt att barnen ser ut som bollar nu för tiden...
    I min släkt i Norrland fikar man med bulla och kaka VARJE dag. Älskade att vara där på besök när jag va liten Glad
  • Anonym (bullen)
    ninaflower skrev 2012-12-12 14:33:21 följande:
    Vi fikar varje dag, efterrätt mycket sällan.  
    vad är det för fika?

• Anonym (bullen)
    ninaflower skrev 2012-12-12 14:34:55 följande:
    Jo, vi äter makaroner och korv här också. 
    det gör vi med, men hennes mat var alltså, makaroner/korv/ färdiga köttbullar mm varje dag
  • ninaflower

kaffe till oss vuxna, mjölk till barnen.
    bulle, pepparkakor, småkakor eller sockerkaka.
    Det vi har bakat 

• Anonym (bullen)
    Anonym (aldrig) skrev 2012-12-12 14:35:48 följande:
    I min släkt i Norrland fikar man med bulla och kaka VARJE dag. Älskade att vara där på besök när jag va liten Glad
    jag bor i norrland....och visst är det så.....kak & bullfat vart man än hälsar på.....därför man hälsar på, under helger mest;)

• 1005H
    Anonym (aldrig) skrev 2012-12-12 14:35:48 följande:
    Det var inte bara för att ni var på besök man gjorde det då? :)
Svar på tråden hur ofta äter dina barn efterrätt??