• Anonym (bullen)

hur ofta äter dina barn efterrätt??

jag blir förvånad av att så många föräldrar ger sina barn efterrätter DAGLIGEN.

i vår familj äter vi godis på lördagar (samt läsk, saft mm)

undantagsfall kan vi äta efterrätt på en vardag, eller om vi fikar hos någon vi hälsar på hos.

nu snackar jag onyttiga efterrätter,

hur ofta får era barn efterrätt?? Glad 

• Svar på tråden hur ofta äter dina barn efterrätt??
  • Minion
    Anonym (bullen) skrev 2012-12-12 23:19:29 följande:
    jaja....detta kan vi ju älta om hela natten.

hur som helst tycker jag det var onödigt, om jag nu får tycka det.
    Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • feliis

Varje dag! Min dotter får oftast frukt efter maten. Det är en efterrätt. Är det så illa? Ungen äter som en slarver men får ändå en klementin efter maten. Ibland får hon smoothie på frukt, köpt eller hemmagjord. Efterrätt blir vad man gör det till, klart som fan att man inte ska ställa fram glass eller bakelser varje dag på rutin, men att avsluta en måltid med något extra gott som lite fruktsallad anser jag vara nemas problemas, endast positivt. Mysigt att ta med tallriken till soffan och gosa framför Bolibompa.

Hon har nog ätit en pepparkaka varje dag nu i en veckas tid eftersom det bjuds i alla affärer men annars är det väl en liten kaka eller en liten glass ett par gånger i veckan. Inget godisgodis då hon är för liten.

• Lajkie

Vi brukar göra efterrätt till helgen, tex paj, fruktsallad, hemgjord mousse, osv.
    Fikar gör vi varje dag, det är inte självklart att det är kaka till kaffet dock, i förrgår blev det ananasbitar.

• MissSandra

Vi brukar ge frukt till efterrätt! Det är efterträtt för oss. Att det blir nog gottit händer väl 1 ggr varann vecka. Sen äter vi antingen lördagsgodis eller fredagsmys.

• Hannah76

Mina barn får nog efterätt varje dag, i form av frukt. Efterrätt behöver ju inte vara något onyttigt?

• Redmilk

Vi ger efterrätt ganska ofta, 2-3 ggr/ vecka! Typ ett äpple, jordgubbskräm eller ngt i den stilen.

Men... INGET lördagsgodis! Han har aldrig smakat en seg råtta eller en skumsvamp och hoppas det förblir så. Choklad har han smakat däremot. Men inget lördagsgodis som sagt.

• miljarden

Vår unge äter inte socker och onyttigheter alls än. Han får frukt eller grönsaker när det ska vara extra gott, eller kex utan socker (osöta kex typ smörgåskex). Han är drygt två och vi har inga planer på att börja ge honom glass, godis eller kakor.

• nozpa

Dottern får ingen efterrätt eller godis/kakor öht. Hon är dock bara 1½.

• Myran201

Orka moralisera över andra. Alla får väl göra som de vill så länge det inte går till överdrift åt något håll. När jag var barn åt jag godis, glass mm när jag ville o det gjorde att man inte tyckte det var något märkvärdigt. Jag mår bra idag! Haha

Svar på tråden hur ofta äter dina barn efterrätt??