YummyMami skrev 2012-12-12 16:57:49 följande:
Tror jag aldrig sett en riktigt fet se glad ut, kanske fettet täcker muskler vilka möjliggör utstrålning av glädje, men tror de kan vara glada ändå.
Att ta tag i det "sen" är vanlig orsak till att problemet fortsätter år ut och in. Man behöver inte svälta sig, bara undvika allt som är gott, krasst sett. Haha!
Vill ändå smälla i mig en hel tårta! Så jävla Fucking sugen!
jag har sett massor av överviktiga personer som ser genuint lyckliga ut.. tillhör nog en av dem själv. Det handlar ju om var man lägger sitt livsvärde, för en del blir vikten det stora problemet- för andra blir det andra saker. Utstrålning vet jag att jag har som ett helt kärnkraftverk....fast kanske inte som gravid full med vätska och vaggande fram som en pingvin men det finns ju tydligen dem som går igång på det också hahaha...
Att ta tag i vikten när man är gravid är inte att rekomendera så det tänker jag inte göra. gick ner 15 kg innan jag blev gravid och eftersom jag hållt mig inom vad som räknas som "normal graviditetuppgång" så kommer jag ganska snart vara nere i utgångsläget...och sen är det bara att köra.
Tårta är något som jag faktiskt blivit väldigt sugen på som gravid, jag som annars inte alls gillar grädde, men jag har bara ätit tårta/bakelse 1 gång på dessa 9 månader, är ju sååå mycket godare om man inte äter det så ofta.