Little Ms Chatterbox skrev 2012-12-13 19:56:54 följande:
Låter helt , fullt naturligt! Att jag inte tänkt på det!
Jag har alltid klart av att äta direkt när jag har vaknat, om det inte har varit riktigt okristligt tidigt

Och jag har ganska nyligen börjat äta Melatonin för att kunna sova bättre. De gånger som jag har glömt att ta Circadin, Melatonintabletten i rätt tid så har jag haft svårare för att äta nästa morgon.
Så då fick man en förklaring på det, alltid kul att lära sig något nytt.
Och varför i hela världen skulle det vara fel att äta pizza eller spagetti till frukost, det är kolhydrater i vilken form det än är. Skulle det vara någon skillnad på en skiva vitt bröd ost, skinka och tomat på än en pizza?
Ha, ha, sambon brukar alltid se till att det är tårta över när det är kalas så han kan ta det till frukost, speciellt marängtårta är hans favorit

Visst var den så otroligt logisk att det är ett under att jag inte kom på det först!
Jag äter också Circadin mellan varven.
Det är därför jag vet allt det där. Jag har precis samma erfarenheter som dig när det gäller frukosten.
Det är precis det jag hävdar, kolhydrat som kolhydrat. Äter man sent är det ju tom en fördel med snabba kolhydrater! Det onyttiga skulle i så fall vara fettet men som vanligt spelar en enskild måltid inte så stor roll utan det är sammantaget i ett längre sammanhang som har betydelse.
Jag ska försöka leta reda på artikeln, återkommer i så fall.