• Anonym (bullen)

hur ofta äter dina barn efterrätt??

jag blir förvånad av att så många föräldrar ger sina barn efterrätter DAGLIGEN.

i vår familj äter vi godis på lördagar (samt läsk, saft mm)

undantagsfall kan vi äta efterrätt på en vardag, eller om vi fikar hos någon vi hälsar på hos.

nu snackar jag onyttiga efterrätter,

hur ofta får era barn efterrätt?? Glad 

• Svar på tråden hur ofta äter dina barn efterrätt??
  • Minion
    Anonym (bullen) skrev 2012-12-12 23:01:46 följande:
    fast nu FINNS det ju folk som låter sina ungar äta sånt skit flera gånger i veckan, så ser ju tyvärr verkligheten ut, sedan om det är okunskap, dumhet eller lathet det har jag ingen aning om??
    Ja, tyvärr finns det ju. Men det säger ju fortfarande inte att tow2mater ger sina barn det varje dag, eller helg, eller whatever. Det säger inte det motsatta heller, så varför döma i förväg?
    Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • Kasperina

1-2 ggr/vecka har vi efterrätt. Då är det antingen en glass eller en kaka eller bulle. Vi äter dock aldrig snacks, dricker ytterst sällan läsk (2-3 ggr/år) och har ännu inte infört lördagsgodis.

• Minion
    Anonym (bullen) skrev 2012-12-12 23:03:33 följande:
    fast dom gör det väl inte på sina småbarn va??

det är barnen jag pratar om, de vuxna skiter jag i och dom får göra precis som de vill, de är vuxna och deras ensak 
    Har du inte sett "mammor och minimodeller" på 3an? ;)
  • Anonym (bullen)
    Minion skrev 2012-12-12 23:04:53 följande:
    Ja, tyvärr finns det ju. Men det säger ju fortfarande inte att tow2mater ger sina barn det varje dag, eller helg, eller whatever. Det säger inte det motsatta heller, så varför döma i förväg?
    döma i förväg? det är det väl ändå DU som gör, som påstår att det händer tow2mater 2 ggr per år, du sitter ju bara och gissar.

• Anonym (bullen)
    Minion skrev 2012-12-12 23:09:40 följande:
    Har du inte sett "mammor och minimodeller" på 3an? ;)
    jo, för det är ju väldigt vanligt förekommande va??! nu drar du ju extremfall.

• Minion
    Anonym (bullen) skrev 2012-12-12 23:09:41 följande:
    döma i förväg? det är det väl ändå DU som gör, som påstår att det händer tow2mater 2 ggr per år, du sitter ju bara och gissar.

Ja, och du med. Så varför lägga någon värdering i det?
  • Alisa

Sällan. Idag blev det dock två minichokladbollar var eftersom vi hade gäster. Men det känns ju som godis och det känns dumt på en vardag.

... Tills barnen har somnat, för då är jag inte främmande för en chokladbit eller två. {#emotions_dlg.djavulsk}                        

• Anonym (bullen)
    Minion skrev 2012-12-12 23:12:01 följande:
    Ja, och du med. Så varför lägga någon värdering i det?
    jag har aldrig påstått att tow2mater dragit i sig och sitt barn 2-3 st munkar varje morgon.....min fråga till dig var däremot hur DU kunde veta att det bara hände 2 ggr per år??
  • Minion
    Anonym (bullen) skrev 2012-12-12 23:15:11 följande:
    jag har aldrig påstått att tow2mater dragit i sig och sitt barn 2-3 st munkar varje morgon.....min fråga till dig var däremot hur DU kunde veta att det bara hände 2 ggr per år??
    Men ändå kritiserade du det, trots att det lika gärna kunde ha varit en engångsföreteelse?
    Jag påstod aldrig att jag visste att det var 2 ggr/år. Jag sa att det kunde varit två ggr/år.
  • Anonym (bullen)
    Minion skrev 2012-12-12 23:18:08 följande:
    Men ändå kritiserade du det, trots att det lika gärna kunde ha varit en engångsföreteelse?
    Jag påstod aldrig att jag visste att det var 2 ggr/år. Jag sa att det kunde varit två ggr/år.
    jaja....detta kan vi ju älta om hela natten.

hur som helst tycker jag det var onödigt, om jag nu får tycka det.... 
Svar på tråden hur ofta äter dina barn efterrätt??