• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • babylängtan20
    görabebis skrev 2013-05-02 17:17:31 följande:
    Hej hej! Här har vi hoppat över denna månaden. Jag var på weekend resa med tjejkompisar när äl var så det får bli att försöka nästa månad. O d känns bra, ska iväg på spahelg med mina jobbarkompisar om 3 veckor, hoppas ha haft äl innan dess, men annars är vi bara borta 2 1/2 dagar. Väntar mens om någon dag/dagar så bim blir ca 2-3 juni kanske?

Va kul att det går så bra för er alla gravida!! Skönt o höra! Fortsätt så :))

Pommac vilken lång cykel det blev för dig :/ men kanske är det en lycko-cykel :) hoppas på det!
    skönt med en liten paus :) försök leva som vanligt bara så går de för de månader jag druckit har vi lyckats bli med barn :) även denna gång :P åhsåmysigt spaweekend låter :)
    åhå då har jag UL v 12 (11+3) tror ni man ser bebis då?

för googlade på ul v 11 syns knappt inget då men då räknar man 11+ i v 11 eller räknar man ul v12 fattar inte riktigt :P för de skriver att de gjort ul i v 12 men frågan är om de räknar när de är i 12+ eller om de räknar 12e veckan vid 11+ hahah krångligt detta blev men hoppas någon förstår hur jag menar ;)

ja har komplikationer som vanligt men vi vet orsaken har haft akteriell vaginos men igår tog antibitoikakuren slut så hoppas de onda bakterierna försvann nu :)

ja håller tummarna för er :)

• Sanna890
    babylängtan20 skrev 2013-05-02 11:05:42 följande:
    oj shit tiden går fort för dig :P är de oktober eller november bebis? :)

Ja, nu går det fortare än i början :) det är beräknat till den 2 oktober :) får sen om vi blir flyttad nåt på rul :)
  • Pommac
    görabebis skrev 2013-05-02 17:17:31 följande:
    Hej hej! Här har vi hoppat över denna månaden. Jag var på weekend resa med tjejkompisar när äl var så det får bli att försöka nästa månad. O d känns bra, ska iväg på spahelg med mina jobbarkompisar om 3 veckor, hoppas ha haft äl innan dess, men annars är vi bara borta 2 1/2 dagar. Väntar mens om någon dag/dagar så bim blir ca 2-3 juni kanske?

Va kul att det går så bra för er alla gravida!! Skönt o höra! Fortsätt så :))

Pommac vilken lång cykel det blev för dig :/ men kanske är det en lycko-cykel :) hoppas på det!
    Ja hoppas det! =) 
  • Pommac
    babylängtan20 skrev 2013-05-02 17:00:23 följande:
    usch då förstår jag :/ säkert jobbigt när vi skriver om våra grav.. menade inget illa med de emot er som fortfarande försöker ville bara se hur det var med alla och försöka hålla tråden vid liv :)
    Nä då det är inga problem. Jag hoppas jag kommer dit snart också. Hur har era symtom varit för er som blivit gravid? Hur var de tidiga symtomen?

• MissKaos

Kub görs ju runt v 12 13 vi såg massa då. Såg ut som en apunge tyckte jag. Längtar till kub med denna bebisen. Känns som man kan slappna av sedan.

babylängtan20 skrev 2013-05-02 17:23:18 följande:
    skönt med en liten paus :) försök leva som vanligt bara så går de för de månader jag druckit har vi lyckats bli med barn :) även denna gång :P åhsåmysigt spaweekend låter :)

åhå då har jag UL v 12 (11+3) tror ni man ser bebis då?

för googlade på ul v 11 syns knappt inget då men då räknar man 11+ i v 11 eller räknar man ul v12 fattar inte riktigt :P för de skriver att de gjort ul i v 12 men frågan är om de räknar när de är i 12+ eller om de räknar 12e veckan vid 11+ hahah krångligt detta blev men hoppas någon förstår hur jag menar ;)

ja har komplikationer som vanligt men vi vet orsaken har haft akteriell vaginos men igår tog antibitoikakuren slut så hoppas de onda bakterierna försvann nu :)

ja håller tummarna för er :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • CA5

Hej Alla!!!!

Jag har varit jätte osocial den senaste tiden.. Tagit en lååång paus från FL. Det har hänt en massa annat, har t ex varit bortrest, haft influensan samt att jag mått illa pga graviditeten också. Behövde tänka på annat.

Går in i vecka 15 på måndag. Tiden går riktigt snabbt!

Ska faktiskt på ultraljud imorgon. Blir mitt tredje sen plusset. Hoppas allt står rätt till

Är det någon som nyss plussat? Sist jag var inne var det Miss Kaos!

Kram på er. 

• babylängtan20
    Sanna890 skrev 2013-05-02 17:54:05 följande:

Ja, nu går det fortare än i början :) det är beräknat till den 2 oktober :) får sen om vi blir flyttad nåt på rul :)
    jag förstår det :) skoj med UL :)
    Pommac skrev 2013-05-02 19:08:34 följande:
    Nä då det är inga problem. Jag hoppas jag kommer dit snart också. Hur har era symtom varit för er som blivit gravid? Hur var de tidiga symtomen?

skönt vill ju inte trampa på ömma tår så att säga :)   haha ömma bröst och inga spottings samt att det sticker i äggstockarna :P

den grav märkte jag på mitt humör, kisset och könet blivit tajtare :P
    MissKaos skrev 2013-05-02 19:53:15 följande:
    Kub görs ju runt v 12 13 vi såg massa då. Såg ut som en apunge tyckte jag. Längtar till kub med denna bebisen. Känns som man kan slappna av sedan.
    Nope v 11-13 görs dett :P skönt vill ju lixom visa svärföräldrarna en lite bebis och inte en plutt bara :)

men om jag är i v 11+2 får jag se de folk ser i vecka 12 då för jag räknar ju det som v 12 :P

ja känner det med :) dock har jag slemmiga blodiga flytningar :S tror de kn bero på antibiotikan men vill fan inte kolla mig igen -.-
    CA5 skrev 2013-05-02 20:24:45 följande:
    Hej Alla!!!!

Jag har varit jätte osocial den senaste tiden.. Tagit en lååång paus från FL. Det har hänt en massa annat, har t ex varit bortrest, haft influensan samt att jag mått illa pga graviditeten också. Behövde tänka på annat.

Går in i vecka 15 på måndag. Tiden går riktigt snabbt!

Ska faktiskt på ultraljud imorgon. Blir mitt tredje sen plusset. Hoppas allt står rätt till

Är det någon som nyss plussat? Sist jag var inne var det Miss Kaos!

Kram på er. 
    kul tiden går fort :) oj hur kommer de sig att de blir 3e ultra? :)

japp jag och misskaos misskaos plussade ca 1v innan mig :)

• MissKaos
    Pommac skrev 2013-05-02 19:08:34 följande:

Jag vet inte, toktestade så ngt måste jag ju ha känt.. Jag plussade ju långt innan BIM man har väl inte så mkt sympt dom. Jag var väldigt svullen i magen, typ gasig etc. Hade lite ont humöret märkets det nog mest på.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • CA5

Babylängtan20: STORT grattis då!! Glad Finns ingen speciell anledning. Bor inte i Sverige och här gör man det lite oftare. I alla fall om man vill! 

• MissKaos

Jag fick paket från ellos idag. Gött med mammkläder i garderoben!

Svar på tråden Solstrålarna