• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • MissKaos
    CA5 skrev 2013-01-03 15:43:41 följande:

Aha! Tänkte att man kunde ha äl ändå och att kroppen bara producerade hormonet dåligt.. Vet inte hur det fungerar! Jag håller tummarna för att du får tid snart då!! Hade ju varit perfekt..

Jättebra tips ang ältester men bor inte i Sverige så kan tyvärr inte göra så. Suck! Annars hade det varit toppen!

Jodå! Dom skickar det till dig där du bor.. Det är bara att betala aktuell frakt. Annars kan du beställa dom hem till mig och så skickar jag dom vidare? Det är ju enkelt. Bara att du betalar mig frakten isf.

Lutheinserat Hormon är det hormon kroppen skapar som gör att man får ägglossning. Tänk på det som om det vore saxen som klipper av det mogna ägget från äggstocken. Det kan inte lossna själv, utan växer bara kvar annars.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Såhär ser dom testerna jag köpte ut negativa:

Nu har jag en referens sas! Man kan se en svag grå skugga på dom, så slipper jag nojja på det sen.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Sanna890

Den här månaden har vi köpt cb digitala äglossningstest, dyrt men då vet man iaf säkert:p blir andra försöket nu sen ma:t. Sista månaden vi tänker köra med tester, blir det inte nu låter vi allt bara vara, har sex när vi känner för det, så får det bli när blir :) orkar i den här stressen som blir med test hit och dit..

• Pommac

Hur mår alla sjuklingar i den här tråden? Har ni lyckas bli feberfria? Hoppas ni får vara friska i helgen. =)

Jag ringde runt som en tok igår för att få tag i någon barnmorska eller likande då jag hade så ont (mensvärk eller vad det nu var) natten mot den 2 jan. I alla fall så fick jag tag i rätt person idag och hon sa att jag kanske har haft ett tidigt missfall eller möjligen en cysta. Jag skulle avvakta i alla fall. Får åka in akut om jag får mer ont eller feber. 

• Soffan
    Pommac skrev 2013-01-04 16:44:57 följande:
    Hur mår alla sjuklingar i den här tråden? Har ni lyckas bli feberfria? Hoppas ni får vara friska i helgen. =)

Jag ringde runt som en tok igår för att få tag i någon barnmorska eller likande då jag hade så ont (mensvärk eller vad det nu var) natten mot den 2 jan. I alla fall så fick jag tag i rätt person idag och hon sa att jag kanske har haft ett tidigt missfall eller möjligen en cysta. Jag skulle avvakta i alla fall. Får åka in akut om jag får mer ont eller feber. 

Här är det sjukt. :/ Hoppas vi är friska nog nästa vecka, då ska det liggas!

Håller tummarna att du fortsätter få vara gravid!
  • Pommac
    Soffan skrev 2013-01-04 17:57:19 följande:

Här är det sjukt. :/ Hoppas vi är friska nog nästa vecka, då ska det liggas!

Håller tummarna att du fortsätter få vara gravid!
    Jag tror inte jag är gravid tyvärr.. Har ju haft mens. Eller har än. Har dock inte haft lika mycket som jag brukar.. Men det kommer väl. Inte slut än. 

Usch vad trist. Kämpa vidare! Är det influensan som härjar tro?  
  • floppan2008
    Hur mår alla sjuklingar i den här tråden? Har ni lyckas bli feberfria? Hoppas ni får vara friska i helgen. =) Jag ringde runt som en tok igår för att få tag i någon barnmorska eller likande då jag hade så ont (mensvärk eller vad det nu var) natten mot den 2 jan. I alla fall så fick jag tag i rätt person idag och hon sa att jag kanske har haft ett tidigt missfall eller möjligen en cysta. Jag skulle avvakta i alla fall. Får åka in akut om jag får mer ont eller feber.   

Har också haft en cysta på äggstocken och smärtan var fruktansvärd. Låg och kröp på golvet och kallsvettades. Hoppas du slipper fler attacker. Har man mf blöder man oftast väldigt mkt så det borde det inte vara! Min cysta sprack och det var år 01 har inte haft problem med det sedan dess! Jag är feberfri för andra dagen i rad nu och hoppas det håller i sig. Går som på nålar och nästan förväntar mig att få ett anfall med frossa men känner mig mkt bättre. Dock är jag helt slut känns som jag blivit överkörd av ett tåg. Ser ut så med. Hemsk som ett ras Har gått ner 2 kg på 1 v. Och det är fan det bästa i alltihop. Hade gått upp 2,4 kg över jul och nu är det 4 hg bara Nästa vecka blir det ligga av hela veckan. Mon fertila period börjar på tisdag och håller på fram till måndag v därpå. ÄL på sön enligt min mensapp men tror mer lör eller fre. Blir sex varannan dag nästa v för att inte missa något. He he. Sambon ser fram emot nästa v. Dottern blev till på första försöket så det borde gå nu annars blir jag bedrövad.
  • Sanna890

Min sambo frågar varje dag om det inte är dags för "ligg veckan" snart, han tyckte det var väldigt bra förra månaden ;) haha, inte behöva kämpa nåt för att få till det ;) haha.

• Pommac
    floppan2008 skrev 2013-01-04 19:20:06 följande:

Har också haft en cysta på äggstocken och smärtan var fruktansvärd. Låg och kröp på golvet och kallsvettades. Hoppas du slipper fler attacker. Har man mf blöder man oftast väldigt mkt så det borde det inte vara! Min cysta sprack och det var år 01 har inte haft problem med det sedan dess! Jag är feberfri för andra dagen i rad nu och hoppas det håller i sig. Går som på nålar och nästan förväntar mig att få ett anfall med frossa men känner mig mkt bättre. Dock är jag helt slut känns som jag blivit överkörd av ett tåg. Ser ut så med. Hemsk som ett ras Har gått ner 2 kg på 1 v. Och det är fan det bästa i alltihop. Hade gått upp 2,4 kg över jul och nu är det 4 hg bara Nästa vecka blir det ligga av hela veckan. Mon fertila period börjar på tisdag och håller på fram till måndag v därpå. ÄL på sön enligt min mensapp men tror mer lör eller fre. Blir sex varannan dag nästa v för att inte missa något. He he. Sambon ser fram emot nästa v. Dottern blev till på första försöket så det borde gå nu annars blir jag bedrövad.
    Ja, jag tror det också. Men det kan ju vara så att jag inte blött klart än. 

Vad skönt att höra att du i alla fall lyckas bli feberfri, Du får vila upp dig ordentligt i helgen. Hörde på nyheterna att det går mycket sjukdomar nu, influensa och magsjuka. Hade tre dagars feber förra våren (nog jobbigt) kan  inte ens ana hur du haft det. Hehe vad skönt att du är nöjd med viktminskningen i alla fall. =)  
  • MissKaos

Cystor får nästan alla kvinnor någon gång i livet, en del m´ånga ggr en del få. Jag har haft för er i tråden med, så det räcker och blir över.. HAde 4 st på en gång när jag blev överstimmulerad av Pergotime. Aj! Diffrentialdiagns är faktiskt blindtarmsinflamation!
Svar på tråden Solstrålarna