• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • Pommac

Här är det inge bra... 

I natt vaknade jag av att jag hade världens värkar! Jag antar att det är så det känns när det sätter igång på riktigt (När man ska föda alltså). Jag hade så ont så jag mådde illa. Fick springa på toaletten medan jag skrek åt mannen att fixa två alvedon. Sedan satte jag mig på sängen och försökte andas. Jag hade så jäkla ont i ena låret och i sidan på magen. Värkar som kom och gick trots att det gjorde ont hela tiden. Till slut fick jag i mig alvedonen, sprang på toa igen och sedan började jag toksvettas. La mig i sängen igen och kände för att gråta. Dock kunde jag inte för jag hade sååå ONT! Efter 30 minuter började alvedonen värka och då avtog värkarna eftersom. GUD SÅ SKÖNT! Jag hann till och med tänka att jag aldrig skulle skaffa barn om man ska måsta må så här. Va en nära dödenupplevelse och då är inte jag den som är rädd för smärta annars. Hade det inte gått över hade vi måsta ringa ambulans. 

Nu måste jag höra av mig till Gyn i morgon. Bara det att jag hittar ingen i min lilla kommun. Googlat allt vad jag orkat. Mår fortfarande inte bra. Mår smått illa.

Min mens har inte kommit igång heller! Jäkla skit! Jag tänkte att den drar nog igång på riktigt nu efter nattens värkar men icke det. Jag har bara fått blod på papperet än sedan nyår. (Dock har det varit så här en gång förr också, tror det tog 3 dagar för mensen att komma igång då).

Så hoppet lever! 

Jag tänker inte heller visa någon bild på mig då jag vill vara anonym (Då folk jag känner kanske är inne här och glor). Haha! Vi har inte berättat att vi försöker. =) 

• floppan2008
    Sanna890 skrev 2013-01-02 16:27:59 följande:
    Jag var oxå till läkarn idag då jag haft feber i 16 dagar, men fick inga svar, bara att det var ett virus troligast.. Hoppas vi tillfrisknar snart :D krya på dig :)

Å fy fan. Jag lipar när jag haft feber i 4 dagar Hatar att ha feber. Får du frossa med febertoppar? Jag hade 38C igår imorse 37,4C och efter frossa i 3 timmar har jag 39,2C. Har huvudvärk och ont i ögonen. Värk i ryggen! Hur är det för dig?
  • MissKaos
    floppan2008 skrev 2013-01-02 16:17:52 följande:

Nä men om man aktivt skriver i trådar med känsliga ämnen så blir stämningen hetsk och rena kränkningar förekommer. Har aldrig blivit retad för mitt utseende Men vill vara anonym eftersom det blev som det blev med min kollega. Vi hade olika åsikter om feminism, jag är inte mkt för genus och hen. Vi tjafsade och det var flera mot mig. Så var det i många trådar. FL är känt för att vara ett mkt tufft forum med mkt vuxenmobbing och jag vill gärna skydda min familj.

Hen ser jag lite som ett skämt, men jag kan gott tåla att andra tycker anant. HAr dock varit praktiskt när jag ska avidentifiera en patient i mail till soctj. Då är HEN skitbra! Genus ja, tja. Min son gillar bilar, traktorer och blåa byxor. HAn har fått dockor med. Och han ville ha hallokitty så då fick han en blå tröjja med henne på. JAg ser inte riktigt problemet: Det är väl bättre man lär barnen vad saker står för och hur man förväntas uppföra sig än att dom är könslösa? Det är dom ju inte, eller dom blir inte det sm vuxna iaf. Hoppas jag! Hela grejjen känns lite överspänd. Samma lön för lika arbete, ja tack! Men min man i brudklänning? Njae, ska vi gifta oss vill JAG ha den! (men väljer ngn annan annat så versegod...)
    MEn jag håller med dig, politik, rasism, barnuppfostran mm mm. Det är farligt på forumet.
    Här får vi tycka lite olika va? Det berikar ju..
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-02 15:27:51 följande:

varför inte  ?
    hur lång cykel har du nu ?

Jag har 37 i cykle nu och nu är mens skitet slut !!
    men jag är såååååå deprimerad
    Näst månad ingenting här med men jag kommer att gå upp på hästen igen nästa månad kanske men då flyttar vi.
    Och imorgon har jag min spykholog jag skaa prata med igen.
    men vi får hålla tummarna att vi alla får + snart visst känns det jobbigt men så är det men en vacker dag blir vi lyckliga igen        
    Känner mig uppgiven bara... Vet inte ens om jag har ÄL ens. Tveksamt utslag på stickorna nu ska jag testa hela cykeln från dag 11.. HAr ju billiga stickor nu så nu går det ju bra att göra det. Min cykel varierar från 28-33 dagar.
    Har bokat gyn tid i mitten av feruari. Det blir lagom när vi kommer hem från semestern.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Pommac skrev 2013-01-02 16:28:36 följande:
    Här är det inge bra... 

I natt vaknade jag av att jag hade världens värkar! Jag antar att det är så det känns när det sätter igång på riktigt (När man ska föda alltså). Jag hade så ont så jag mådde illa. Fick springa på toaletten medan jag skrek åt mannen att fixa två alvedon. Sedan satte jag mig på sängen och försökte andas. Jag hade så jäkla ont i ena låret och i sidan på magen. Värkar som kom och gick trots att det gjorde ont hela tiden. Till slut fick jag i mig alvedonen, sprang på toa igen och sedan började jag toksvettas. La mig i sängen igen och kände för att gråta. Dock kunde jag inte för jag hade sååå ONT! Efter 30 minuter började alvedonen värka och då avtog värkarna eftersom. GUD SÅ SKÖNT! Jag hann till och med tänka att jag aldrig skulle skaffa barn om man ska måsta må så här. Va en nära dödenupplevelse och då är inte jag den som är rädd för smärta annars. Hade det inte gått över hade vi måsta ringa ambulans. 

Nu måste jag höra av mig till Gyn i morgon. Bara det att jag hittar ingen i min lilla kommun. Googlat allt vad jag orkat. Mår fortfarande inte bra. Mår smått illa.

Min mens har inte kommit igång heller! Jäkla skit! Jag tänkte att den drar nog igång på riktigt nu efter nattens värkar men icke det. Jag har bara fått blod på papperet än sedan nyår. (Dock har det varit så här en gång förr också, tror det tog 3 dagar för mensen att komma igång då).

Så hoppet lever! 

Jag tänker inte heller visa någon bild på mig då jag vill vara anonym (Då folk jag känner kanske är inne här och glor). Haha! Vi har inte berättat att vi försöker. =) 

Cysta? Känns sådär när dom spricker. Kom det ut vatten ur dig? Jag har haft 4 st jättestora samtidigt en gång (överstimulering) En sprack efter ett VUL när gynekolgen kom åt den emd staven. JAg fick stanna bilen och stod och nästan kräktes på en parkering. Måste sett helt full och konstig ut. Kallsvettig, skakig..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    floppan2008 skrev 2013-01-02 16:21:43 följande:
    Har 39,2C feber... Har haft feber till och från sedan i lördags. Är inte förkyld. Nojjade så idag gick jag till läkaren. Har virusinfektion med ont i ögon och muskler samt febertoppar som kommer och går. Är tydligen något som går just nu. Känner mig så jävla deppig för jag har presis tillfrisknat från lunginflammation och bihåleinflmation. 15 dagars penicillinkur. Känner mig som en värdelös mamma och sambo som inte orkar något alls bara ligga och sova eller kolla på tv. Fy fan vi som är långlediga. Vi har gjort mkt saker ändå men jag har dåligt samvete!

Ja, det går mkt sådant nu.
    Drick mkt! Så du inte torkar ur och får urinvägsinfektion på köpet. Försök få i dig  tex Proviva etc. Vila. Men rör på dig lite varje dag, blir man för passiv kan man få lunginflamation.
  • Pommac
    MissKaos skrev 2013-01-02 17:18:23 följande:
    Cysta? Känns sådär när dom spricker. Kom det ut vatten ur dig? Jag har haft 4 st jättestora samtidigt en gång (överstimulering) En sprack efter ett VUL när gynekolgen kom åt den emd staven. JAg fick stanna bilen och stod och nästan kräktes på en parkering. Måste sett helt full och konstig ut. Kallsvettig, skakig..

Nä inge vatten vad jag märkte. Hmm... Kan det var så? Måste verkligen kolla upp det. Ska ringa i morgon och höra. Det var en fruktansvärd upplevelse. 
  • MissKaos
    Mia Ahlnér

Okidoki -en bild på mig då. Observer att jag var i bra form förra vintern (taget i Thailand för ett år sedan) Är inte lika smal och nerdeffad nu...
  • MissKaos

• MissKaos

Ovan: Sommaren 2011. Är mig nog mer lik där!

Sötsnöret badade massor!

• 3 barns mamma84
    floppan2008 skrev 2013-01-02 12:28:28 följande:

Jag svor att aldrig mer sätta min fot här men det är så kul att hänga här innan plus och att följas åt som gravida sedan. Man får bra stöttning och mkt tips. Hoppas det blivit bättre för sist var det rena vuxenmobbingen. Min jobbarkompis skrev hur mkt tykna grejer som helst utan att fatta att det var jag. Hon betedde sig helt fucked up! Pinsamma människa. Hade svårt att gå och jobba med henne efter hon fattade vem jag var. Nu har hon fått sparken ha ha ha. Men anonym tänker jag förbli Hoppas du får ett bra svar ang hur du ska göra från gyn.
    Här kan du väl vara vi har aldrig bråkat och vi svor hmmm jo haha iaf jag men vi snackar inte skit om varandra och vi stöttar och hjälper ger råd och tips ja vi är en gäng SOLSTRÅLAR som finns för varandraHjärta
    Visst finns det grupptryck här på FL och mobbning men dom ska man bara lämna. 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Solstrålarna