• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • 3 barns mamma84
    MissKaos skrev 2013-01-02 18:42:09 följande:
    Tack!
    Gillar din magbild lite längre bak i tråden, den fick mig att längta efter att föda barn   Det är smärtsamt, men fasiken vad häftigt! Kroppen är så j-a  cool som kan göra det där tricket att klämma ut en vattenmelon där det kom in en korv! Du blev snittad efter att det fotot togs va? Det är ngt jag är lite rädd för faktiskt. JAg är inte rädd för en vaginal förlossning men snitt! Det verkar läskigt för mig..
    Jag var också rädd för kejsarsnitt efter jag fick allvarliga komplikationer men jag är mer rädd för vaginal då jag hade komplikationer där med.
    Men när jag fick sen bestämma för vaginal förlossning på BF+1 (igångsättning) eller kejsarsnitt 2 veckor innan BF så valde jag snitt och denna gången var allt så j*vla underbart jag mådde så bra och åkte hem dagen efter
    Så jag skulle nog välja snitt som det bästa   men sen vet man ju aldrig.

Kommer du välja snitt eller vaginalt nästa gång ?

Ja det var samma dag jag fick snitt med 2:an och 3:an   
  • 3 barns mamma84
    floppan2008 skrev 2013-01-02 21:18:23 följande:
    Trivs bra i denna gruppen! Alla verkar så goa och glada riktiga solstrålar. Jag undviker hetsiga diskussioner eftersom jag mår dåligt! Alla är ju olika och det får man acceptera. Vissa har en aning svårt för det dock här på fl... Miss kaos jag har verkligen tvingat i mig vätska idag. Springer och kissar varje timme så det verkar gå bra Är uppe varje dag. Är livrädd för lunginflammation. Hade det för typ 1,5 månad och det var det värsta jag varit med om! Fattar inte hur vi ska kunna ha massa sex nästa v och göra barn om man ska vara så här måste bli gravid! Får väl trycka i mig Citodon så jag orkar
    Hoppas det blir bättre {#emotions_dlg.flower}du får skriva precis vad du vill vi stöttar varandra till 100,100%
  • 3 barns mamma84

Ni som har det dåligt just nu jag ger er alla ett stort varmt kram till er alla .
    Själv har jag haft det en piss dag men nu på kvällen blev allt bättre tack och lov .
    Imorgon är en ny dag.  

• floppan2008
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-02 22:12:56 följande:
    Hoppas det blir bättre du får skriva precis vad du vill vi stöttar varandra till 100,100%

Tack goa du presis så ska det vara. Man ska stötta varandra och inte dömma. Tur att din dag blev bättre tillslut!
  • Sanna890
    floppan2008 skrev 2013-01-02 21:30:40 följande:
    Har också lägre på morgonen. Fast idag började frossan redan kl 13. Låg med vadderade byxor, strumpor, t-shirt, luvtröja under ett duntäcke och ett överkast och skakade i 3 timmar. Helt fucked up! Fattar inte hur du orkar jobba!!! Jag är helt utslagen. Ska du inte sjukskriva dig och vila upp dig?

Lät verkligen Inge roligt! Hoppas du blir frisk snart! Tog dom några prover på dig när du va iväg? Mig kolla kolla dom inte ens en snabb sänka på, mkt märkligt.. Näe, jag kmr gå och jobba, var sjukskriven två veckor i december pga en "vanlig" förkylning, var helt off i flera dagar. Och nu det här. I vanliga fall är jag väldigt sällan sjuk, men nu verkar man åka på allt :p bara att invänta vinterkräksjukan nu då ;) skämt å sido ;p Finns tyvärr inte heller någon personal att ta in på mitt jobb, bara att kämpa på, försöka ta det lite lugnt :) är du sjukskriven nu?
  • 3 barns mamma84

Har hört att det är är virusen (svininfluensan) eller vad det nu var ..
    *Förskylning
    *Hosta
    *Feber
    *Muskel ont
    *Huvudvärk
    *Diarre

Allt detta hade jag några dagar innan juleafton ... låg i feber i 5 dagar + hela familjen efter mig. 

• 3 barns mamma84

Många åkte in till sjukhuset efter att ha fått detta.
    Så viruset är tillbaks och nu har man själv haft skitet.
    Men dör inte men det är en jävla jobbig influensa kan jag lova.  

• floppan2008
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-02 23:17:57 följande:
    Har hört att det är är virusen (svininfluensan) eller vad det nu var .. *Förskylning *Hosta *Feber *Muskel ont *Huvudvärk *Diarre Allt detta hade jag några dagar innan juleafton ... låg i feber i 5 dagar + hela familjen efter mig. 

Men fy vad tråkigt för er över jul... Jag har inga andra symtom än huvudvärk och smärta vid ögonrörelser samt hög feber så något svin tror jag inte att jag har iaf. Det går i Norge folk har dött där. Uch!
    Sanna890 skrev 2013-01-02 22:42:23 följande:
    Lät verkligen Inge roligt! Hoppas du blir frisk snart! Tog dom några prover på dig när du va iväg? Mig kolla kolla dom inte ens en snabb sänka på, mkt märkligt.. Näe, jag kmr gå och jobba, var sjukskriven två veckor i december pga en "vanlig" förkylning, var helt off i flera dagar. Och nu det här. I vanliga fall är jag väldigt sällan sjuk, men nu verkar man åka på allt :p bara att invänta vinterkräksjukan nu då ;) skämt å sido ;p Finns tyvärr inte heller någon personal att ta in på mitt jobb, bara att kämpa på, försöka ta det lite lugnt :) är du sjukskriven nu?

Jag pluggar så jag har jullov. Väldigt roligt jullov. Min flicka har sett fram emot allt kul vi ska göra och pappan får ta allt. Hade jag jobbat vore jag sjukskriven. Jobbar inom vården och har mkt tungt jobb. Mina ven är som gelé just nu. De bara skakar när jag går i en trappa. Jag är helt utslagen. Deppigt värre... De tog urinprov och snabbsänka på mig. Svaret på sänkan hann inte komma under besöket men han sa att den inte gjorde någon skilnad. Hade typiska symptom på virus. Varje gång man får en febertopp sprutar det ut virus i blodet. Jag visste inte att det är normalt att bara ha feber i flera dagar till och från. Överallt på nätet står det att det kan vara farligt och att man ska söka vård. Men läkaren sa att var och varannan har hög feber som kommer och går och det kan börja om som en ond cirkel. Är väl så för dig. Du hinner inte bli frisk mellan varven.
  • MissKaos
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-02 22:10:33 följande:
    Jag var också rädd för kejsarsnitt efter jag fick allvarliga komplikationer men jag är mer rädd för vaginal då jag hade komplikationer där med.
    Men när jag fick sen bestämma för vaginal förlossning på BF+1 (igångsättning) eller kejsarsnitt 2 veckor innan BF så valde jag snitt och denna gången var allt så j*vla underbart jag mådde så bra och åkte hem dagen efter
    Så jag skulle nog välja snitt som det bästa   men sen vet man ju aldrig.

Kommer du välja snitt eller vaginalt nästa gång ?

Ja det var samma dag jag fick snitt med 2:an och 3:an   

Vaginalt -jag fick både EDA och ngn tandläkarbedövning så det gick bra för mig..

Har nu fått tid hos gyn, ska avboka den andra tiden jag fick. Dom var så otrevlig i tfn kändes inte bra. Detta är på den mottagningen där den gynekologen jag gick hos innan jobbar numera och dom hade min journal sen pre sonen! KÄndes jättebra och i tfn trodde hon nog att jag var inne på rätt linje med Pergotime beh kanske varannan månad eller så. HAr fått en tid efter vår resa, men ska in och se evt kan jag få en återbudstid reda nnästa vecka. Är ju försent för beh med Pergo denna cykeln, men nästa isf
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • CA5

Låter som många är sjuka. Krya på er!! Har sjäv mått illa de senaste två dagarna..

Testberoende som jag är, tog jag ett ÄL test precis. Min mens tog slut i förrigår.

Se bild.

Jag tycker det är rätt starkt. Hur brukar era se ut någon dag efter mens? Vet att det kan se olika, men vad tror ni?! Hjälp mig tolka det...

Svar på tråden Solstrålarna