3 barns mamma84 skrev 2013-01-02 23:17:57 följande:
Har hört att det är är virusen (svininfluensan) eller vad det nu var .. *Förskylning *Hosta *Feber *Muskel ont *Huvudvärk *Diarre Allt detta hade jag några dagar innan juleafton ... låg i feber i 5 dagar + hela familjen efter mig.
Men fy vad tråkigt för er

över jul... Jag har inga andra symtom än huvudvärk och smärta vid ögonrörelser samt hög feber så något svin tror jag inte att jag har iaf. Det går i Norge folk har dött där. Uch!
Sanna890 skrev 2013-01-02 22:42:23 följande:
Lät verkligen Inge roligt! Hoppas du blir frisk snart! Tog dom några prover på dig när du va iväg? Mig kolla kolla dom inte ens en snabb sänka på, mkt märkligt.. Näe, jag kmr gå och jobba, var sjukskriven två veckor i december pga en "vanlig" förkylning, var helt off i flera dagar. Och nu det här. I vanliga fall är jag väldigt sällan sjuk, men nu verkar man åka på allt :p bara att invänta vinterkräksjukan nu då ;) skämt å sido ;p Finns tyvärr inte heller någon personal att ta in på mitt jobb, bara att kämpa på, försöka ta det lite lugnt :) är du sjukskriven nu?
Jag pluggar så jag har jullov. Väldigt roligt jullov. Min flicka har sett fram emot allt kul vi ska göra och pappan får ta allt. Hade jag jobbat vore jag sjukskriven. Jobbar inom vården och har mkt tungt jobb. Mina ven är som gelé just nu. De bara skakar när jag går i en trappa. Jag är helt utslagen. Deppigt värre... De tog urinprov och snabbsänka på mig. Svaret på sänkan hann inte komma under besöket men han sa att den inte gjorde någon skilnad. Hade typiska symptom på virus. Varje gång man får en febertopp sprutar det ut virus i blodet. Jag visste inte att det är normalt att bara ha feber i flera dagar till och från. Överallt på nätet står det att det kan vara farligt och att man ska söka vård. Men läkaren sa att var och varannan har hög feber som kommer och går och det kan börja om som en ond cirkel. Är väl så för dig. Du hinner inte bli frisk mellan varven.