• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • CA5
    MissKaos skrev 2013-01-12 13:09:55 följande:
    Kan dom sparka dig för det?
    Under provanställning får de lov att sparka mig utan någon vidare anledning. Visst, inte pga av graviditet, men de kan ju hitta på vilken anledning som helst.
    Soffan skrev 2013-01-12 13:09:56 följande:

Men de har inte rätt att neka dig anställning bara för att du blivit gravid! och du slutar ju inte jobba bara för att du blivit gravid heller så jag tycker verkligen ni ska fortsätta försöka.

Fortsätt och försök, som Floppan sa också så är det ju inte säkert att det tar sig direkt heller.  

Nej, men som jag skrev ovan kan de ge en annan anledning istället ;-( De är väldigt snälla allihopa och jag trivs med dem, men är ändå livrädd. Att det inte tar sig på första försöket har vi märkt, men måste ändå tänka varje månad att det kommer bli ett plus, för det kan ju bli ett.. Om vi har tur..
  • floppan2008

Hur länge har du provanställning då?

• CA5

6 månader.

OM det skulle blir ett +, berättar jag i mars/april och då är det inte så lång tid kvar till ev förlängning. Kan ju se till att jobba jäkligt hårt och visa framfötterna tills dess så att de inte vill bli av med mig!

Som jag skrivit tidigare är man bara mammaledig här i 18 veckor. Dock får man inga pengar utav staten, utan företaget måste bet full lön under 14 veckor.

Men jag kanske skulle kunna börja jobba halvtid hemifrån innan dessa 18 veckor löper ut. Superwomen! Haha

• CA5

Vi har bestämt oss på att köra på som vanligt den här månaden. Händer det något tar vi det då..

Mös till det idag! Och jag började gråta efteråt (hänt innan)! Mitt humör är som en berg- och dalbana. Lättirriterad, lätt till gråt osv. Mår fortf illa. Tror det är stress och press som spökar :-/

• floppan2008

Nu är ÄL över. Det genomskinliga äggvite är borta... Fattar inte varför jag inte har ont i brösten!!!! Har alltid ont i brösten efter ÄL. Man kan ju inte ha ÄL smärta och ÄL flytningar utan ÄL eller??? Vi har verkligen myst som galningar. OM det tagit sig och en spermier befruktat ägget borde jag ändå ha ont i brösten eftersom det oavsett är efter ÄL. Minns inte hur det var med dottern. Andra som varit med om liknande? Det högg till 2 ggr på höger sida i äggledaren. Så brukar det inte kännas. Men vadå man lär väl inte känna när spermier träffar ägget

• MissKaos
    CA5 skrev 2013-01-12 14:08:28 följande:
    6 månader.

OM det skulle blir ett +, berättar jag i mars/april och då är det inte så lång tid kvar till ev förlängning. Kan ju se till att jobba jäkligt hårt och visa framfötterna tills dess så att de inte vill bli av med mig!

Som jag skrivit tidigare är man bara mammaledig här i 18 veckor. Dock får man inga pengar utav staten, utan företaget måste bet full lön under 14 veckor.

Men jag kanske skulle kunna börja jobba halvtid hemifrån innan dessa 18 veckor löper ut. Superwomen! Haha
    Gör det, låter smart!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag känner av pergot.
    Fullt utslag på ÄL testerna i morse, men inget mitt på dagen. Är mitt i kuren, man "ska" inte få ÄL förrens tidigast 4 dgr efter avslutad kur..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • CA5
    MissKaos skrev 2013-01-12 21:02:47 följande:
    Jag känner av pergot.

Fullt utslag på ÄL testerna i morse, men inget mitt på dagen. Är mitt i kuren, man "ska" inte få ÄL förrens tidigast 4 dgr efter avslutad kur..

Men kan du ha positivt på äl tester ändå?! Ni ser väl till att sexa ifall att?
  • Pommac
    CA5 skrev 2013-01-12 11:50:47 följande:
    Fy!!! Krya på dig :'( Själv har jag ÄL nu i helgen. Jag och killen diskuterar fram och tillbaka ang om vi ska vänta några månader eller inte. Är fortfarande rädd över att förlora jobbet och det vill jag verkligen inte! Men samtidigt längtar jag såå..

Tack! Ja, jag förstår om du är kluven. Jag är lika kluven när det gäller framtiden (hösten) men vi får se vad som händer. För mig är det lika. Händer det så händer det. :)
  • MissKaos

Ja, sex så mkt det går! Konatigt, inget utslag på stickan igår kvall, men igen pa morgonen.bör få äl inom 4-9 dagar dvs om pergotime fungerar. Borde bett om vul för kontroll kanner jag, nu vet jag ju inte om det är äl eller cystor. Eller flera ägg...

Tydligen kan hormonstimuleering lura testen?

CA5 skrev 2013-01-12 21:52:20 följande:
    Men kan du ha positivt på äl tester ändå?! Ni ser väl till att sexa ifall att?

Svar på tråden Solstrålarna