• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • 3 barns mamma84
    CA5 skrev 2013-01-14 10:18:11 följande:
    3barnmamma84 - men har du testat dig ännu? Gör du inte det kan du ju inte veta Det som du beskriver brukar jag känna vid äl. Mer eller mindre. Ibland även vid mens. Men ta ett test nu!!:p

Sanna890 - jag förstår inte riktigt vad du menar. Kanske missat ngt tidigare inlägg:) Vad/vem är det som ska bo hos er?
    Jag ska ta cell prov hos läkaren denna vecka igentligen i morgon men kan inte ska ta och riga till en ny tid.
    och då kommer hon att undersöka mig osv ..
    Mensen (MF) jag hade varade bara 4 dagar sen hade jg bruna flytningar ca 1 v räknade detta via mobilen där ajg skrev .
    Och gick in på kalendern då jag hade sista mens i nov om jag ta bort denna i dec så är jag i af v 8 nu om det inte var ett mf jag hade.
    Men nu får vi se.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MissKaos
    Sanna890 skrev 2013-01-14 08:44:53 följande:
    Idag börjar ett nytt "äventyr/utmaning" för oss som förhoppningsvis får oss att släppa bebistankarna en stund och slappna av lite på den fronten :) en ny jour placering kmr flytta in hos oss under den här veckan, vi ska på möte idag och få lite info :)
    Hoppas ni alla får en bra dag :)

Lycka till! Tufft av er att ställa upp med det.

Köpt digitala ÄL-test. Så nu ska väl all tvekan vara borta om när/om det är Äl  antar jag! Ska då ta av dom när de andra billiga testen ger utslag tänkte jag... Så hormonig och illamåeende. BLÄ! Fast fungerar det så gör det ju inget såklart..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • babylängtan20

jag hade skippat ältesterna och istället sexa på så ofta det går :) testa blir bara stressigt. Ju mindre man har att tänka på angående barn desto lättare är det nog att bli gravid :) för tror inte det var slumpen denna gång , röker era män be dem trappa ned till max 5 om dagen och låt de äta mannens vitamintillskott  likaså röker du hade jag nog slutat för hur tufftde än är , är de så jävla värt det när man väl får + :)
    jag skippade ocks. Varma bad över 37 grader precis innan och efter äl  :) hade dessutom skippat alla värktabletter oavsett hur ont de än gör ibland. Samma månad jag plussade passade jag på att roa mig en utekväll med alkohol :) jag tror att ju mer man tillåter desto mer tänker man inte på det. En månad skippade jag allt som colla, rökning, te,skräpmat,värktabletter,varma bad, lyfta tungt osv.. Men inte blev jag mer gravid för de .
    Samma månad ja plussade åt jag skräpmat och drack cola drack alkohol en dag, tog varma bad efter äl, fortsatte leva som vanligt sen poff så hände det

jag vet hur svårt de är att bara inte tänka på det men kroppen blir bara stressad av det tror jag.

Hur går de för er nu har ni börjat testa er än eller har ni bim nära?:) 

• CA5
    babylängtan20 skrev 2013-01-14 16:59:05 följande:
    jag hade skippat ältesterna och istället sexa på så ofta det går :) testa blir bara stressigt. Ju mindre man har att tänka på angående barn desto lättare är det nog att bli gravid :) för tror inte det var slumpen denna gång , röker era män be dem trappa ned till max 5 om dagen och låt de äta mannens vitamintillskott  likaså röker du hade jag nog slutat för hur tufftde än är , är de så jävla värt det när man väl får + :)

jag skippade ocks. Varma bad över 37 grader precis innan och efter äl  :) hade dessutom skippat alla värktabletter oavsett hur ont de än gör ibland. Samma månad jag plussade passade jag på att roa mig en utekväll med alkohol :) jag tror att ju mer man tillåter desto mer tänker man inte på det. En månad skippade jag allt som colla, rökning, te,skräpmat,värktabletter,varma bad, lyfta tungt osv.. Men inte blev jag mer gravid för de .

Samma månad ja plussade åt jag skräpmat och drack cola drack alkohol en dag, tog varma bad efter äl, fortsatte leva som vanligt sen poff så hände det

jag vet hur svårt de är att bara inte tänka på det men kroppen blir bara stressad av det tror jag.

Håller med dig. Jag kör inga ältester nu utan kör på som vanligt

Jag har varit gravid tidigare och jag festade väldigt mkt den perioden (var väldigt ung), ansträngde kroppen väldigt mkt fysiskt osv. Och jag blev grav på ett ligg.. Varför kan det inte vara så lätt nu?

Jag har haft äl nu i helgen. BIM runt 27-28 jan. Inte lång tid dit!
  • MissKaos
    babylängtan20 skrev 2013-01-14 16:59:05 följande:

Fast tankar påverkar inte. Min gynekolog avlivade den myten medans jag höll på med fertilitetsbeh för sonen..
    Ja, det där med bad etc, det mesta tror jag är överdrivet! Man kan ju ta det med en nypa salt tror jag..
    Träning och bra kost är ju positiva för fertilitetn liksom att inte derick aför mkt kaffe. Men det är ju saker det finns vetenskap på. OCH saker man kan tjäna på generellt när man ser itll sin hälsa så det känns inte så konstigt för mig att det är bra!  ast på mig undrar ja gom det gör skillnad? Jag har ju inte ägglossning själv så ofta. Vi lever ungefär som vanligt -bortsett från mer sex Sonen blev till under en resa till Riga då drack vi goda champange och jordgubbsdrinkar, fick massage och åt en massa gott
    Jag tycker det är mer stressande isf att inte testa, men där får man nog känna efter vad som fungerar för en själv. Just nu vill jag veta om PergoTime ger Äl...
    Så fort som Äl har passerat komme rjag vilja böjra testa Testoman! Ett tag, sen vill ja ginte testa för att det känns jobbigt med alla neg tester istället.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • görabebis

Jag tog ett äl test igår när jag slutat jobbet och fick starkt positivt. dumt nog jobbade mannen så vi fick till det idag ist. tog äl test i fm oxå och det var lika starkt då tyckte jag. 
    Jag trodde jag skulle ha äl 16-17, men tydligen har jag tidigare denna månad, det känns lite svårt att veta när man helt plötsligt har fått oregelbunden mens.. eller ja lite oregelbunden.
    När man åt ppiller så följdes cykeln perfekt. Förra  månaden hade jag nog sen äl. och denna månaden tidig..
    vet inte riktigt dock hur äl testerna funkar. jag har inte satt mig in idet än. så duktig är jag ;) 

Nu har vi jobbat om varann så inget sex de senaste 3-4 dagarna och de senaste gångerna har inte avslutat som man bör för att göra bebis ;) hehe
    Så det fick bli idag o sen imån iaf. 

Jag håller med dig babylängtan att man ska försöka leva som innan. Nästa vecka ska vi på 2 konserter och då blir det fest  och alkohol :)
    Rökning tycker jag de som röker är bra om de slutar med, det finns ju inget positivt med att röka. (Lätt för mig o säga kanske som aldrig rökt, är glad att min man aldrig heller gjort.) 

• MissKaos

Pos ältest - ha sex inom 48h!

Skitsvårt att veta om,man ar oregelbunden. skönt m testet då! Jag tror du kan räkna äl mellan 24-48 h efter testet ( enl min forpackning) den BIM 14 dgr efter äl!

görabebis skrev 2013-01-14 17:42:17 följande:
    Jag tog ett äl test igår när jag slutat jobbet och fick starkt positivt. dumt nog jobbade mannen så vi fick till det idag ist. tog äl test i fm oxå och det var lika starkt då tyckte jag. 

Jag trodde jag skulle ha äl 16-17, men tydligen har jag tidigare denna månad, det känns lite svårt att veta när man helt plötsligt har fått oregelbunden mens.. eller ja lite oregelbunden.

När man åt ppiller så följdes cykeln perfekt. Förra  månaden hade jag nog sen äl. och denna månaden tidig..

vet inte riktigt dock hur äl testerna funkar. jag har inte satt mig in idet än. så duktig är jag ;) 

Nu har vi jobbat om varann så inget sex de senaste 3-4 dagarna och de senaste gångerna har inte avslutat som man bör för att göra bebis ;) hehe

Så det fick bli idag o sen imån iaf. 

Jag håller med dig babylängtan att man ska försöka leva som innan. Nästa vecka ska vi på 2 konserter och då blir det fest  och alkohol :)

Rökning tycker jag de som röker är bra om de slutar med, det finns ju inget positivt med att röka. (Lätt för mig o säga kanske som aldrig rökt, är glad att min man aldrig heller gjort.) 

• görabebis
    MissKaos skrev 2013-01-14 18:11:08 följande:
    Pos ältest - ha sex inom 48h!

Skitsvårt att veta om,man ar oregelbunden. skönt m testet då! Jag tror du kan räkna äl mellan 24-48 h efter testet ( enl min forpackning) den BIM 14 dgr efter äl!

Detta är andra månaden vi försöker, förra visade det ju sig att äl var när vi flög ds förstod jag några dagar senare.

Man blir lite snopen nör man gör äl test och det blev positivt, jag trodde neg och att det skulle bli poitivt om några dagar. Jaja ligga e ju skönt o blir det så blir det :)

Ni som använder äl test fortsätter ni att testa efter ni fått positivt eller ska man sluta då?

Jag får sätta mig bättre in i dom tills nästa månad. Ja om det inte skulle hända något nu såklart ;)
  • Pommac

Denna gång ska jag testa det där med bada. Ska nämligen besöka badhuset på min beräknade ägglossningsdag. Hoppas det funkar! Haha! Nu tar vi kål på alla myter denna månad! =) 

• floppan2008

Varför ska man undvika varma bad runt ÄL? Om bad påverkar negativt är väl mina chanser helt borta då jag hade 39,3c i torsdags. Tror jag hade ÄL igår men kan lika väl varit i torsdags... Har haft ÄL flytningar och molvärk i äggstockarna sedan i tors fram till igår. Hade 37,8c på lördagen och runt 37c igår. Vi har haft sex varannan dag men vad hjälper det om värme inte är bra är det så alltså???

Svar på tråden Solstrålarna