• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • 3 barns mamma84
    görabebis skrev 2013-01-20 01:07:37 följande:
    Jag känner verkligen inte något.. Noll. På ett sett känns det tråkigt då det gärna får ta sig fort.. Sen kommer den 'vanliga' mig fram som älskar att resa o bara njuta av allt.. Jag planerar en spontan tjejtripp i februari till budapest o eftersom jag kommer sluta med medicin så fort jag blir gravid så är det inte bara det att man kommer va nykter och ev illamående och andra krämpor utan min narkolepsi kommer få leva fritt.. Jag hatar att vara sjuk, jag hatar att vara så trött :( den tar över allt annat och jag kan inte styra något.. Jag vet att det kommer vara värt varenda sekund av sjukdom när man väl har sin bebis, men usch vad jag HATAR denna skit sjukdom... Den äter upp en.. den ger inget :( jaja, ska inte deppa över det nu. Vi har haft en jätte trevlig helg med god mat, vin och vänner. Imån blir det nattjobb. Jag är nog lite löjlig men att jobba är väldigt viktigt för mig, jag mår bra av att jobba. Narkolepsin kan ibland hindra mig och jag blir ledsen då det är inte mig liksom.
    God natt o lycka till :) här är allt väääääldigt lungt :) mår bra, inga känningar eller den minsta värk. Brösten mår bra :) humöret är stabilt. Bim är den 28/1 och känns än så länge ingen ide att testa innan dess.
    Låter toppen att ha något att se fram imot i februari
    Men jag tror du blir gravid innan gumman iaf
    Hur många trester har du hemma nu då ?
    Kommer du klara dig att inte tresta innan BIM ?
    Jag har själv nu bara 1 test kvar denna kommer jag ta ngon gång i mitt liv just nu känns allt bara blä men orkar inte bry mig mer om någon grav man blir bara lessen och sårad att allt går åt helvette.    
  • CA5
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-20 12:07:11 följande:
    Spännade att må lite illa men också jobbigt samtidigt.

Har har BIM 31/1 ..

Ingen ägglossning alls denna månaden tyvärr .  

Nja börjar bli lite jobbigt :/ Hur vet du det? Testar med ältester eller? Man ska aldrig säga aldrig.
  • 3 barns mamma84
    CA5 skrev 2013-01-20 12:56:30 följande:

Nja börjar bli lite jobbigt :/ Hur vet du det? Testar med ältester eller? Man ska aldrig säga aldrig.
    Nej inga äl tester men tappen är helt stängd och jag har inga flytningar alls.
    Efter mf så blev kroppen helt knassig bara.
    Så borde få mens men ja man vet ju aldrig vad som händer.
    Men nästa månad hoppas jag iaf

Jo jag kan gott förstå dig.
    Hoppas det blir bättre.
    Hur mår du annars ?        
  • CA5
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-20 13:44:02 följande:
    Nej inga äl tester men tappen är helt stängd och jag har inga flytningar alls.

Efter mf så blev kroppen helt knassig bara.

Så borde få mens men ja man vet ju aldrig vad som händer.

Men nästa månad hoppas jag iaf

Jo jag kan gott förstå dig.

Hoppas det blir bättre.

Hur mår du annars ?        

Aha men det är ju inte heeelt säkert jag håller tummarna för dig ändå! Annars får vi hoppas att din kropp blir sitt rätta jag snart:)

Tack. Jo.. Stressar fortf men det lär jag göra länge till, hehe! Annars bra! Känner mig väldigt lugn inför BIM. Orkar inte lägga för mkt kraft på det ännu..

Kan du inte berätta om dina förlossningar? Jag är väldigt nervös över det..
  • floppan2008

Hej tjejer! Har varit på spa i helgen med mobilförbud Ska börja testa imorn på bim- 7 och varannan dag nu fram till sön och bim. Har diffusa symtom. Överhuvudtaget inte ont i brösten. Dock är det ett PMS tecken för mig och hade pytteont bara med dottern. Däremot Molvärker det mkt i tjejmagen något det brukar göra innan mens och även när jag var gravid. Det största "tecknet" är ändå kisseriet. Måste upp på nätterna och under bilturen till Spat fick vi stanna och även på hemvägen. Jag är den som kan hålla mig i evigheter. Dock var jag likadan innan bim förra månaden så jag har ingen aning. Känner mig jäkligt ogravid faktiskt. Tråkigt för dig 3 barns mamma att du inte är gravid kroppen är väl i obalans då. Håller tummarna för alla bimare nu

• Sanna890

Bim på torsdag, blir möjligen ett test på onsdag, men ska försöka hålla mig till torsdag morgon :) har ingen känsla för grav.. Tror inte att det tatt sig denna gång. Är det så är det bara att försöka igen :) måste tänka positivt :)

• görabebis
    Pommac skrev 2013-01-20 07:42:54 följande:
    Åå vad det låter jobbigt!!! Kan inte ens föreställa mig! Kan du somna närsom om du inte tar medicinen? funkar medicinen bra för dig? Det känns ju bra att du har en plan med ditt liv och att du har hittat sättet som funkar för dig! :) spännande! Vi har Bim nästan samtidigt. Men jag funderar på att testa den 26.e, alltså på lördag.

Jag tappar ej muskelkraften och bara faller i sömn utan medicin, får som förvarningar att kroppen vill/behöver vila.. Det är dock oerhört frustrerande att det är så då jag utan medicin sover 16-18 timmar/dygn.. Sova middag, aldrig orka se en hel film.. Jag är tröttare än en småbarnsförälder trots enormt mycket sömn..

Jag kommer säkert testa innan oxå, blir säkert till helgen. Jag har ju ändå 18 tester så kan testa massa om jag vill. Men som sagt känner verkligen inte något alls. Är på äl+6 nu tror jag. Om jag inte missade äl o hade den tidigare ;)
  • görabebis
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-20 12:10:39 följande:
    Låter toppen att ha något att se fram imot i februari

Men jag tror du blir gravid innan gumman iaf

Hur många trester har du hemma nu då ?

Kommer du klara dig att inte tresta innan BIM ?

Jag har själv nu bara 1 test kvar denna kommer jag ta ngon gång i mitt liv just nu känns allt bara blä men orkar inte bry mig mer om någon grav man blir bara lessen och sårad att allt går åt helvette.    

Jobbigt att du fortafarnde mår dåligt ich har så många symtom. Hade du det med dina andra graviditeter? Och du har väl fått mf innan va? Hänge symtomen kvar då? Det kan inte va så att fostret är kvar, men dött? Att hormonerna fortsätter att produceras och spelar kroppen ett spratt?

Jag har 18 gravtester hemma så kan testa massa, kanske gör jag det eller så väntar jag tills helgen :)
  • görabebis

härligt med spa floppan2008! Låter ju som ett tecken med att behöva kissa så ofta!

Verkar som vi alla tycker att vi har väldigt få/inga symtom alls. Känns lite spännande att se om någon/några av oss plussar denna månaden. jag tycker att nån av oss borde få pluss. Eller ja att alla får det såklart, men att alla skulle "misslyckas" känns osannolikt. Nu är det inte så många dagar innan vi får svar ;)

• 3 barns mamma84

Jag fick missfall 2012 1 april sen 18:e dec 2013
    MA fick jag 2009 15:dec då hade bebben dött redan vecka 6 men kom ut vecka 8+5

Mina graviditerter har varit jobbiga 2 förlossningar har varit risk fyllda för mig tyvärr
    2005 födde jag vaginalt med dottern vattnet gick 5 juni och värkarna kom pang bom utan varning på morgonen klockan 09.00 efter jag hade ätit frukost och varit på toalettet.
    Ringde förlossningen kl 09.30 och åkte in kl 10.00 var inne ca 10:40 ca
    Och då ctg kopplad och sen öppen 4 cm in till avdelningen.
    Jobbiga värkar.
    Fick hög max dropp som jag inte klarade av klockan 23 tiden svimmade och var borta ca 5-10 min dottern åkte allt mer uppåt istället för neråt och bm fick dra in hela sin arm in i mig och dra henne ner igen till kanalen.
    Hon föddes kl 01:47 med sugklocka nära akutsnitt.
    Blev klippt och hon kom ut.
    2 varv runt huvudet och hennes axel gick urled.
    Hon skulle väga 3,500g men var 4140g och 52cm v 41+9

2008 föddes pojken Amadeus Förlossnings berättelse (rekord bebisen)
    http://nynashamnsposten.se/familj/familjeliv/1.650035-carina-fodde-en-rekordstor-bebis   
    Förlossnings historian typ ...
    Intervjuver ..
    Familjeliv aftonbladet och föräldrar & barn tidningen .
    Ni som är rädda för förlossningen ska nog inte läsa !! 

2010 födde jag en pojk 2 veckor innan BF BF-15
    Pga att även han var en stor pojke.
    Allt gick bra
    TUL v 35+5 och 8 dagar efter gjorde man snitt v 37+5
    Han var vecka 35+5 3890g BF vikt 5,600g vecka 37+5 vägde han 4150g och 51cm huvud 35cm
    Åkte hem redan dagen efter och började städa och dona och laga mat         

Svar på tråden Solstrålarna