• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • 3 barns mamma84

Det blev allvarliga kompliaktioner med amadeus förlossning så allvarligt att jag idag kunde ha barn gråtandes och ligga blommor på min grav . ..
    Allt pga  stort barn.
    Mina tarmmar var nära att explodera sönder och magsäcken var blodfyld.  

• görabebis
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-20 23:13:14 följande:
    Det blev allvarliga kompliaktioner med amadeus förlossning så allvarligt att jag idag kunde ha barn gråtandes och ligga blommor på min grav . ..

Allt pga  stort barn.

Mina tarmmar var nära att explodera sönder och magsäcken var blodfyld.  

Fy det låter inget bra alls! Att du vågat skaffa mer barn.. Är du inte orolig för att skaffa ett fjärde barn? Som mamma måste man vara extra extra rädd om sig själv så ens barn inte behöver leva utan en..

Jag jobbar natten nu. Går egentligen på min vecka idag, men är ledig nästa vecka då vi åker till sthlm på tisdag på konsert o fest. O så blir det även på torsdag. Och imån blir d nog ullared, En bra vecka väntar med andra ord :)
  • floppan2008

Testade idag på bim-6 och nu ser jag något på Stickan som inte synts förut. Otroligt svagt men de andra testerna har varit helt blanka. Har hållt de mot ljus och det har varit helt tomt nu är det en skugga där. Fastnar inte på bild. Vaknade i natt och var väldigt kissenödig något som aldrig händer. Det kan lika gärna vara mitt psyke som vill se det där jädra strecket men nog sjutton är där något som inte varit där innan. Med dottern fick jag fett minus på bim-3-4 och starkt + på bim. Så jag blir lite glad men samtidigt hör man om testlagrets test där många får spök. Testar igen på ons så får man se. Värk i livmodern, kissenödig hela tiden och väldigt hungrig. Kan lika gärna vara PMS... Jobbiga väntan gaaah!

• CA5
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-20 23:10:51 följande:
    Jag fick missfall 2012 1 april sen 18:e dec 2013

MA fick jag 2009 15:dec då hade bebben dött redan vecka 6 men kom ut vecka 8+5

Mina graviditerter har varit jobbiga 2 förlossningar har varit risk fyllda för mig tyvärr

2005 födde jag vaginalt med dottern vattnet gick 5 juni och värkarna kom pang bom utan varning på morgonen klockan 09.00 efter jag hade ätit frukost och varit på toalettet.

Ringde förlossningen kl 09.30 och åkte in kl 10.00 var inne ca 10:40 ca

Och då ctg kopplad och sen öppen 4 cm in till avdelningen.

Jobbiga värkar.

Fick hög max dropp som jag inte klarade av klockan 23 tiden svimmade och var borta ca 5-10 min dottern åkte allt mer uppåt istället för neråt och bm fick dra in hela sin arm in i mig och dra henne ner igen till kanalen.

Hon föddes kl 01:47 med sugklocka nära akutsnitt.

Blev klippt och hon kom ut.

2 varv runt huvudet och hennes axel gick urled.

Hon skulle väga 3,500g men var 4140g och 52cm v 41+9

2008 föddes pojken Amadeus Förlossnings berättelse (rekord bebisen)

nynashamnsposten.se/familj/familjeliv/1.650035-carina-fodde-en-rekordstor-bebis   

Förlossnings historian typ ...

Intervjuver ..

Familjeliv aftonbladet och föräldrar & barn tidningen .

Ni som är rädda för förlossningen ska nog inte läsa !! 

2010 födde jag en pojk 2 veckor innan BF BF-15

Pga att även han var en stor pojke.

Allt gick bra

TUL v 35+5 och 8 dagar efter gjorde man snitt v 37+5

Han var vecka 35+5 3890g BF vikt 5,600g vecka 37+5 vägde han 4150g och 51cm huvud 35cm

Åkte hem redan dagen efter och började städa och dona och laga mat         

Wow!!! Vilken historia.. Vad starkt av dig att gå igenom det, och ändå valt att skaffa fler barn! Värt all smärta då alltså. Hur långt tid tog det innan du återhämtade dig efter förlossningarna?
    floppan2008 skrev 2013-01-21 06:28:31 följande:
    Testade idag på bim-6 och nu ser jag något på Stickan som inte synts förut. Otroligt svagt men de andra testerna har varit helt blanka. Har hållt de mot ljus och det har varit helt tomt nu är det en skugga där. Fastnar inte på bild. Vaknade i natt och var väldigt kissenödig något som aldrig händer. Det kan lika gärna vara mitt psyke som vill se det där jädra strecket men nog sjutton är där något som inte varit där innan. Med dottern fick jag fett minus på bim-3-4 och starkt + på bim. Så jag blir lite glad men samtidigt hör man om testlagrets test där många får spök. Testar igen på ons så får man se. Värk i livmodern, kissenödig hela tiden och väldigt hungrig. Kan lika gärna vara PMS... Jobbiga väntan gaaah!

Visa bild!:) Nu vill jag jätte nyfiken. Ska testa mig vid BIM, men vill analysera lite test tills dess!

Men kan man bli mer kissignödig så tidigt? Beror inte det på att bebis trycker på blåsan?
  • floppan2008

CA5 det fastnade inte på bild det var en antydan bara väldigt rosa! Jo när ägget fäst börjar man producera ett hormon som ökar urinmängden så man måste kissa oftare. När jag var gravid sist sprang jag på toa och kissade jämt från veckan innan bim fram till v 12 sedan ger det med sig lite. När bebisen blir man som du säger kissenödig för att barnet trycker men det är en annan känsla. Den dagen jag plussade gick det inte att hålla sig till Apoteket öppnade. Kissade i en burk som jag gömde och testade sen. Fick ett vackert starkt + det glömmer jag aldrig. Hoppas på lite starkare test på ons som man kanske kan ana på bild! Fast jag kanske inte ens är gravid kissade mkt förra månaden också innan bim.

• 3 barns mamma84
    floppan2008 skrev 2013-01-21 06:28:31 följande:
    Låter lovade gumman !!!
    Testlagret ger inte spökstreck det är bara en myt.
    Antingen blir det ett + eller inget alls.
    Jag tycler det låter otroligt lovande detta
    Spännade att äntligen blir det en bebbe i september
    Nu bara vänta nån dag och testa igen .     
  • 3 barns mamma84

Såklart är jag livrädd att bli gravid igen men det är en längtan.
    Visst såfort jag vet att nu är jag gravid kommer jag att få panik och kommer att tänka bakåt och kommer att ångra mig många ggr om och om igen pga att jag  har haft det så tuft.
    Men sen tnker man såhär.
    Om jag inte skulle få maxdos med vaginala förlossningen och att jag skulle få mild dos av just av lustgasen skulle jag troligtviss inte ha svimmat.
    Och om jag skulle orka gå för att få dotter neråt skulle hon plötsligen inte ta sig uppåt igen.
    Men allt blev bara väldigt väldigt fel .

Och om andra barnet inte skulle bli våldsamt stor skulle jag troligtviss inte vara nära döden upplevelse :-/ men man vet aldrig faktist.
    Det är inte vanligt att man dör tack och lov men just för mig var det väl inte dags fast det var väldigt nära många ggr.

Med tredje gick det bra då man lyssnade för en gångs skull på MIG och tänkte på MIG om det jag varit med om.
    Så allt gick bra.
    Fick också veta när han föddes med snitt att moderkakan var påväg att dö ut
    och navelstrngen var 10 cm lång bara VÄLDIGT kort som skulle leda till akutsnitt  

men om man vill ha en till så vill man .             

• floppan2008
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-21 10:13:23 följande:
    Låter lovade gumman !!! Testlagret ger inte spökstreck det är bara en myt. Antingen blir det ett + eller inget alls. Jag tycler det låter otroligt lovande detta Spännade att äntligen blir det en bebbe i september Nu bara vänta nån dag och testa igen .     

Tack hjärtat! Läste din tråkiga historia och hoppas du snart blir gravid och att det går hela vägen till ett litet barn, snart!!! Det var inget tydligt streck på testet bara en svag antydan till något. På bim-10 var Stickan helt blank. Nu var det lixom något det Molvärker och känns svullet och jag kissar massor. Får se på ons hoppas inte på något starkt streck bara det är liiite starkare
  • görabebis
    floppan2008 skrev 2013-01-21 10:30:39 följande:

Tack hjärtat! Läste din tråkiga historia och hoppas du snart blir gravid och att det går hela vägen till ett litet barn, snart!!! Det var inget tydligt streck på testet bara en svag antydan till något. På bim-10 var Stickan helt blank. Nu var det lixom något det Molvärker och känns svullet och jag kissar massor. Får se på ons hoppas inte på något starkt streck bara det är liiite starkare
    Jag tror du är gravid! det är ju tidigt än, så det är klart att det blir väldigt svagt, men samtidigt en antydan brukar ju faktiskt betyda att det kommer bli starkare! Spännande. 

• floppan2008
    görabebis skrev 2013-01-21 10:58:46 följande:
    Jag tror du är gravid! det är ju tidigt än, så det är klart att det blir väldigt svagt, men samtidigt en antydan brukar ju faktiskt betyda att det kommer bli starkare! Spännande.   

Tack för snäll ord blir glad! Det mol rejält och jag springer på toa. Hmm Hoppas hoppas. När har du bim?
Svar på tråden Solstrålarna