3 barns mamma84 skrev 2013-01-20 23:10:51 följande:
Jag fick missfall 2012 1 april sen 18:e dec 2013
MA fick jag 2009 15:dec då hade bebben dött redan vecka 6 men kom ut vecka 8+5
Mina graviditerter har varit jobbiga 2 förlossningar har varit risk fyllda för mig tyvärr
2005 födde jag vaginalt med dottern vattnet gick 5 juni och värkarna kom pang bom utan varning på morgonen klockan 09.00 efter jag hade ätit frukost och varit på toalettet.
Ringde förlossningen kl 09.30 och åkte in kl 10.00 var inne ca 10:40 ca
Och då ctg kopplad och sen öppen 4 cm in till avdelningen.
Jobbiga värkar.
Fick hög max dropp som jag inte klarade av klockan 23 tiden svimmade och var borta ca 5-10 min dottern åkte allt mer uppåt istället för neråt och bm fick dra in hela sin arm in i mig och dra henne ner igen till kanalen.
Hon föddes kl 01:47 med sugklocka nära akutsnitt.
Blev klippt och hon kom ut.
2 varv runt huvudet och hennes axel gick urled.
Hon skulle väga 3,500g men var 4140g och 52cm v 41+9
2008 föddes pojken Amadeus Förlossnings berättelse (rekord bebisen)
nynashamnsposten.se/familj/familjeliv/1.650035-carina-fodde-en-rekordstor-bebis
Förlossnings historian typ ...
Intervjuver ..
Familjeliv aftonbladet och föräldrar & barn tidningen .
Ni som är rädda för förlossningen ska nog inte läsa !!
2010 födde jag en pojk 2 veckor innan BF BF-15
Pga att även han var en stor pojke.
Allt gick bra
TUL v 35+5 och 8 dagar efter gjorde man snitt v 37+5
Han var vecka 35+5 3890g BF vikt 5,600g vecka 37+5 vägde han 4150g och 51cm huvud 35cm
Åkte hem redan dagen efter och började städa och dona och laga mat
Wow!!! Vilken historia.. Vad starkt av dig att gå igenom det, och ändå valt att skaffa fler barn! Värt all smärta då alltså. Hur långt tid tog det innan du återhämtade dig efter förlossningarna?
floppan2008 skrev 2013-01-21 06:28:31 följande:
Testade idag på bim-6 och nu ser jag något på Stickan som inte synts förut. Otroligt svagt men de andra testerna har varit helt blanka. Har hållt de mot ljus och det har varit helt tomt nu är det en skugga där. Fastnar inte på bild. Vaknade i natt och var väldigt kissenödig något som aldrig händer. Det kan lika gärna vara mitt psyke som vill se det där jädra strecket men nog sjutton är där något som inte varit där innan. Med dottern fick jag fett minus på bim-3-4 och starkt + på bim. Så jag blir lite glad men samtidigt hör man om testlagrets test där många får spök. Testar igen på ons så får man se. Värk i livmodern, kissenödig hela tiden och väldigt hungrig. Kan lika gärna vara PMS... Jobbiga väntan gaaah!
Visa bild!:) Nu vill jag jätte nyfiken. Ska testa mig vid BIM, men vill analysera lite test tills dess!
Men kan man bli mer kissignödig så tidigt? Beror inte det på att bebis trycker på blåsan?