• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-21 08:14:31 följande:
    CA5 det fastnade inte på bild det var en antydan bara väldigt rosa! Jo när ägget fäst börjar man producera ett hormon som ökar urinmängden så man måste kissa oftare. När jag var gravid sist sprang jag på toa och kissade jämt från veckan innan bim fram till v 12 sedan ger det med sig lite. När bebisen blir man som du säger kissenödig för att barnet trycker men det är en annan känsla. Den dagen jag plussade gick det inte att hålla sig till Apoteket öppnade. Kissade i en burk som jag gömde och testade sen. Fick ett vackert starkt + det glömmer jag aldrig. Hoppas på lite starkare test på ons som man kanske kan ana på bild! Fast jag kanske inte ens är gravid kissade mkt förra månaden också innan bim.

Tack för informationen :) vad spännande!! Hoppas hoppas :)

Jag har dock fått spökstreck på testlagrets tester men det behöver ju betyda att ditt inte är ett plus :)

Ska bli spännande att se om det blir starkare. När tar du nästa?
  • CA5
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-21 10:20:20 följande:
    Såklart är jag livrädd att bli gravid igen men det är en längtan.

Visst såfort jag vet att nu är jag gravid kommer jag att få panik och kommer att tänka bakåt och kommer att ångra mig många ggr om och om igen pga att jag  har haft det så tuft.

Men sen tnker man såhär.

Om jag inte skulle få maxdos med vaginala förlossningen och att jag skulle få mild dos av just av lustgasen skulle jag troligtviss inte ha svimmat.

Och om jag skulle orka gå för att få dotter neråt skulle hon plötsligen inte ta sig uppåt igen.

Men allt blev bara väldigt väldigt fel .

Och om andra barnet inte skulle bli våldsamt stor skulle jag troligtviss inte vara nära döden upplevelse :-/ men man vet aldrig faktist.

Det är inte vanligt att man dör tack och lov men just för mig var det väl inte dags fast det var väldigt nära många ggr.

Med tredje gick det bra då man lyssnade för en gångs skull på MIG och tänkte på MIG om det jag varit med om.

Så allt gick bra.

Fick också veta när han föddes med snitt att moderkakan var påväg att dö ut

och navelstrngen var 10 cm lång bara VÄLDIGT kort som skulle leda till akutsnitt  

men om man vill ha en till så vill man .             

Ja så är det väl. Du har haft lite otur med dina förlossningar, men samtidigt mycket tur som fått dina underbara barn :)

Jag blir emellanåt lite rädd för att få barn. Vill inte att något ska hända.. Men det är väl naturligt antar jag:)
  • floppan2008
    CA5 skrev 2013-01-21 11:44:58 följande:
    Tack för informationen :) vad spännande!! Hoppas hoppas :) Jag har dock fått spökstreck på testlagrets tester men det behöver ju betyda att ditt inte är ett plus :) Ska bli spännande att se om det blir starkare. När tar du nästa?

Mitt syntes knappt det var inte ett streck mer en antydan. Svårt att beskriva. Kan likaväl vara jag som vill se något. Det skimrade bara lite och blev en skugga i mot ljus. Så har det inte varit innan. Tråkigt med spök det vill man inte ha! Hur går det för dig? Bim snart?
  • görabebis
    floppan2008 skrev 2013-01-21 11:44:41 följande:
    Tack för snäll ord blir glad! Det mol rejält och jag springer på toa. Hmm Hoppas hoppas. När har du bim?

Jag har bim mån-tis nästa vecka. Jag känner mig dock säker på att det inte är något denna gång. Jag tror verkligen att man får symtom om man är gravid.. Och sen kan man få symtom när man tror man är gravid och hoppas, men att inte känna något. När man vet att man försöker och känner efter men ändå ger inte kroppen en något symtom alls, nej då är man nog inte gravid.
  • CA5
    floppan2008 skrev 2013-01-21 11:55:40 följande:
    Mitt syntes knappt det var inte ett streck mer en antydan. Svårt att beskriva. Kan likaväl vara jag som vill se något. Det skimrade bara lite och blev en skugga i mot ljus. Så har det inte varit innan. Tråkigt med spök det vill man inte ha! Hur går det för dig? Bim snart?

Kanske, kanske inte :) Vi får se! Det är andra som fått så svagt och ändå varit gravida så det kan vara vilket som. Det går tyvärr inte att veta exakt förrän det blivit starkare..

Jag har BIM på söndag. Kommer nog att vänta med att testa mig tills dess eller BIM+1. Om jag kan hålla mig:) Har samma symtom som jag brukar ha varje månad.. Ont i brösten, lite hugg där nere.
  • floppan2008
    CA5 skrev 2013-01-21 11:59:49 följande:
    Kanske, kanske inte :) Vi får se! Det är andra som fått så svagt och ändå varit gravida så det kan vara vilket som. Det går tyvärr inte att veta exakt förrän det blivit starkare.. Jag har BIM på söndag. Kommer nog att vänta med att testa mig tills dess eller BIM+1. Om jag kan hålla mig:) Har samma symtom som jag brukar ha varje månad.. Ont i brösten, lite hugg där nere.

Har också bim på sön. Strongt av dig att testa så sent. Jag testar på nu Hihi! Hoppas för oss båda.
    görabebis skrev 2013-01-21 11:58:29 följande:
    Jag har bim mån-tis nästa vecka. Jag känner mig dock säker på att det inte är något denna gång. Jag tror verkligen att man får symtom om man är gravid.. Och sen kan man få symtom när man tror man är gravid och hoppas, men att inte känna något. När man vet att man försöker och känner efter men ändå ger inte kroppen en något symtom alls, nej då är man nog inte gravid.

Har aldrig haft så lite symtom som när jag plussade lite ömma bröst och molvärk i tjejmagen. Lite extra kissenödig med det kan jag vara vid PMS. Skrev i min dagbok och var asförbannad över att jag troligtvis inte var gravid. Så kul att läsa detta nu. Man kan vara gravid och inte känna mer än PMS.
  • Pommac

3 barns mamma84: du är ju värsta kändisen. :) men jag förstår att du haft det kämpigt. Modigt att jobba på ännu ett liv. Men samtidigt är du rätt erfaren vid det här laget. :)
    Floppan2008: Hoppas!!!

Här har jag ovanligt lite gaser i magen denna omgång. Vet inte om det är bra eller dåligt? Brukar alltid vara gasig efter ÄL. Är bara på ÄL + 4 så det lär ju inte vara nåt symtom...

• floppan2008

Pommac så är det faktiskt för mig med! Vet inte... Man letar ju tecken som en dåre... Jag har gräslig halsbränna sedan några dagar. Det har ilat flera ggr upp i själva tjotahejti flera ggr obehagligt. Det Molvärker enormt i magen. Kissar ofta. Men hade ju samma symtom förra månaden. Misströstar nu. Tror inte jag är gravid tyvärr. Vet inte varför det bara kom över mig. Står där och vrider på en jävla sticka och tycker mig se något glänsa. Patetiskt

• Pommac
    floppan2008 skrev 2013-01-21 18:11:52 följande:
    Pommac så är det faktiskt för mig med! Vet inte... Man letar ju tecken som en dåre... Jag har gräslig halsbränna sedan några dagar. Det har ilat flera ggr upp i själva tjotahejti flera ggr obehagligt. Det Molvärker enormt i magen. Kissar ofta. Men hade ju samma symtom förra månaden. Misströstar nu. Tror inte jag är gravid tyvärr. Vet inte varför det bara kom över mig. Står där och vrider på en jävla sticka och tycker mig se något glänsa. Patetiskt

Ja, man är ju knäpp. Jag har bara lite lagom ont i magen. Samma för mig. Jag blir kissnödigare ju närmare Bim jag kommer. Så är det tyvärr varje gång. Men än så länge springer jag inte så ofta. :) funderade nästan på att testa redan nu i morse men jag lyckades övertala mig själv att det ändå inte skulle synas något redan. :) väntar till lördag då är jag på ÄL +9
  • floppan2008

Pommac ja det är väl lika bra att vänta med att testa. Jag blir tokig snart. Kanske har UVI! Är alldeles svullen (ursäkta) uppe i slidan och det ilar som att någon sticker mig med en pinne. Ursäkta detaljerna! Springer på dass hela tiden och kissar men känner mig genast kissenödig igen. Jösses känns som jag har en golfboll i fi*an

Svar på tråden Solstrålarna