• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • Pommac
    floppan2008 skrev 2013-01-29 10:19:48 följande:
    Hej! En liten uppdate! Ringde min BM som jag hade sist. Förklarade läget att jag fått 3 svaga plus och ett minus igår. Dock hade det testet blivit svagt plus när det torkat. Något man inte kan utgå ifrån. Min BM sa att eftersom jag fått svaga plus och att jag har så starka gravidsymtom och känner igen känslan ska jag anse mig som gravid tills motsatsen bevisats. Det kan ta upp till 14 dagar efter bim tills man får ett tydligt resultat. Hcg kan i v 4 vara enbart 6 microgram/ml och då kan man inte se på tester som kräver 25 microgram/ml. Hcg kan öka och minska i början. Jag tar inget för givet alls. Känner mig vrålgravid men visst fasen tvekar jag. Ska testa 11/2 igen. Då ska det visa annars är det något annat fel på mig. Känns så jobbigt! Att känna sig gravid, att leva som gravid men inte kunna glädjas. Brösten värker och ömmar, det är tjockt och moler i tjejmagen, mensen är 2 dagar sen. Antingen kommer en blödning snart eller så gör det inte det... Ska fokusera på annat men ville ändå berätta läget.

Jag håller tummar och tår för dig! Hoppas verkligen att du är gravid!!

Jag har bim idag. Väntar mens ikväll. Just nu ingen värk eller nåt. Men jag ska nog trösta mig med lite godis ikväll då jag troligen får mens. Men jag har bokat en utlandsresa nu!! Så jag är glad ändå. :)
  • Soffan
    floppan2008 skrev 2013-01-29 10:19:48 följande:
    Hej! En liten uppdate! Ringde min BM som jag hade sist. Förklarade läget att jag fått 3 svaga plus och ett minus igår. Dock hade det testet blivit svagt plus när det torkat. Något man inte kan utgå ifrån. Min BM sa att eftersom jag fått svaga plus och att jag har så starka gravidsymtom och känner igen känslan ska jag anse mig som gravid tills motsatsen bevisats. Det kan ta upp till 14 dagar efter bim tills man får ett tydligt resultat. Hcg kan i v 4 vara enbart 6 microgram/ml och då kan man inte se på tester som kräver 25 microgram/ml. Hcg kan öka och minska i början. Jag tar inget för givet alls. Känner mig vrålgravid men visst fasen tvekar jag. Ska testa 11/2 igen. Då ska det visa annars är det något annat fel på mig. Känns så jobbigt! Att känna sig gravid, att leva som gravid men inte kunna glädjas. Brösten värker och ömmar, det är tjockt och moler i tjejmagen, mensen är 2 dagar sen. Antingen kommer en blödning snart eller så gör det inte det... Ska fokusera på annat men ville ändå berätta läget.

Då håller vi tummarna!

Själv är jag menslös jag också, har inga symptom och inte fått plus vid bim+3.
    Jag ska testa på fredag tänkte jag, bim+8 blir det då.
  • floppan2008
    Pommac skrev 2013-01-29 12:40:48 följande:
    Jag håller tummar och tår för dig! Hoppas verkligen att du är gravid!! Jag har bim idag. Väntar mens ikväll. Just nu ingen värk eller nåt. Men jag ska nog trösta mig med lite godis ikväll då jag troligen får mens. Men jag har bokat en utlandsresa nu!! Så jag är glad ändå. :)

Det kan ju kännas som att mensen ska komma fast den inte gör det unna dig lite godis det är bra!
    Soffan skrev 2013-01-29 15:10:30 följande:
    Då håller vi tummarna! Själv är jag menslös jag också, har inga symptom och inte fått plus vid bim+3. Jag ska testa på fredag tänkte jag, bim+8 blir det då.

Hoppas du får plus när du testar. Enl min BM är det vanligt att hcg hormonet är väldigt lågt i början. Det är inte ovanligt att plussa efter bim även fast man här upplever att människor plussar på ÄL+4 typ. Med dottern fick jag starkt plus på bim då var jag tvärsäker när ÄL hade varit. Nu är jag dock lite osäker om det var sön eller tis. Började må illa förut. Det bara sköljde över mig. Måste ju vara något annat för har man inte tillräckligt med hcg för ett riktigt plus har man ju inte högt nog att må illa. Det har kommit och gått hela dagen. Har även halsbränna så det är kanske magkatarr. Känner mig inte i form. Vissa stunder får jag stark mensvärk och det rinner till. Då tror jag mensen kommer men det är bara vita flytningar. Massor! Jaja bara att vänta...
  • görabebis

Pommac underbart att resa!! Hoppas din mens håller sig borta och att du får ett plus :)

Floppan, det låter ju som du är gravid. Som jag skrivit innan, så mycket symtom och 3 plus om en svaga.. Känns konstigt annars! Hoppas!!

Soffan du har väldigt oregelbunden mens va om jag ej minns fel? Hoppas du oxå får pluss!!

Min mens kom igår kväll, mensvärk idag. Ont i ländryggen. Vääääldigt ovanligt för mig. Det är kanske att vänja sig vid, tycker inte kroppen är lik sig än när man åt ppiller.. Då va mensen regelbunden och ingen mensvärk som jag har idag.

Jag slutade ju ifs med ppiller i december så kroppen har väl inte hunnit vänja sig av alla år av ppiller än kanske..

• CA5

Görabebis - nej kroppen känns lite annorlunda utan p-piller. Jag har varit utan piller i ett år nu! Tog hela 3 mån innan min mens kom igång ;) nu är den dock regelbunden, men har mer mensvärk än innan.

Floppan - det var ju bra nyheter! Wie! Håller tummarna jätte hårt :)

Pommac - Inte långt till Fredag... :) roligt!

• Pommac

Mens här nu. Men det gör mig inget. Lika bra det! =) Vi reser i mars så jag bli helst inte gravid förrän efter dess. =) Nu ska jag andas ut i två månader och inte tänka alls. känns nästan som en befrielse! Konstigt...

• Pommac
    CA5 skrev 2013-01-29 19:26:51 följande:
    Görabebis - nej kroppen känns lite annorlunda utan p-piller. Jag har varit utan piller i ett år nu! Tog hela 3 mån innan min mens kom igång ;) nu är den dock regelbunden, men har mer mensvärk än innan.

Floppan - det var ju bra nyheter! Wie! Håller tummarna jätte hårt :)

Pommac - Inte långt till Fredag... :) roligt!
    Hehe. Ja Fredag är = roligt. =) 
  • Soffan

görabebis skrev 2013-01-29 19:22:31 följande:
    Pommac underbart att resa!! Hoppas din mens håller sig borta och att du får ett plus :)

Floppan, det låter ju som du är gravid. Som jag skrivit innan, så mycket symtom och 3 plus om en svaga.. Känns konstigt annars! Hoppas!!

Soffan du har väldigt oregelbunden mens va om jag ej minns fel? Hoppas du oxå får pluss!!

Min mens kom igår kväll, mensvärk idag. Ont i ländryggen. Vääääldigt ovanligt för mig. Det är kanske att vänja sig vid, tycker inte kroppen är lik sig än när man åt ppiller.. Då va mensen regelbunden och ingen mensvärk som jag har idag.
    Jag slutade ju ifs med ppiller i december så kroppen har väl inte hunnit vänja sig av alla år av ppiller än kanske..
    Nope, den har varit som en klocka sen jag slutade med ppiller.. Fick lite rosa på papperet nu när jag var på toa..mensen kommer antagligen inatt eller imorrn..

• CA5

Pommac - Haha :) Ja, men vad skönt att du känner så! Vart ska ni?

• MissKaos

Neg test idag!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Solstrålarna