• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Lindsey Egot the only one

Innehållsförteckningen på messmör

Innehållsförteckning
    Vassle (av mjölk), järn.
    Produktinformation
    Messmör Natur 450g
    Näringsinnehåll
    Energivärde 1000 kJ/240 kcal, protein 7,5 g, kolhydrat 46 g varav mjölksocker 46 g, fett 2 g varav mättat fett 1,3 g, kostfiber 0 g, natrium 0,5 g, kalcium 280 mg (35%*), järn 5 mg (36%*)

De tillsätter inga salter utan det är bara det som finns naturligt i vasslen. Så per 1000kJ/240kcal är det 0,5g natrium. Och så mycket som det ger man inte sitt barn utan man ger 1-2 tsk som är 5-10ml. Så messmör borde vara ofarligt faktiskt.

• Tjolanta

En liten fundering!... Det är såhär att jag mäter alltid upp vattnet i nappflaskorna med måttabellen på flaskans sida.. Men mest för skojs skull så tänkte jag mäta upp med ett decilitermått,, sagt och gjort.. Men det visade ju inte alls 150 ml!? Det blev kanske 130 ml.. Nån som har testat samma? Inte så konstigt att bebisarna får stopp i magen...

• Tjolanta

Vi har esska-flaskorna.. Eller mäter de på något annat vis? Började fundera om det Va jag som blivit knäpp och inte visste hur mycket 1 deciliter är

• FruLT

Hoppar in här! Väntar fjärde barnet och har bestämt mig för att inte amma alls denna gång!

• Tjolanta
    FruLT skrev 2013-01-23 17:10:46 följande:
    Hoppar in här! Väntar fjärde barnet och har bestämt mig för att inte amma alls denna gång!

Får man fråga varför? Välkommen! Annakarin75 Vad Skönt! Kanske är fel på esskamåtten då?
  • FruLT

Absolut med alla tre barnen har amningen strulat från början med mjölk stockningar, såriga bröst och griniga barn som följd, har gått över till flaska med alla tre inom två månader så nu känner jag att jag inte orkar kämpa helt enkelt

• Tjolanta
    FruLT skrev 2013-01-23 17:41:43 följande:
    Absolut med alla tre barnen har amningen strulat från början med mjölk stockningar, såriga bröst och griniga barn som följd, har gått över till flaska med alla tre inom två månader så nu känner jag att jag inte orkar kämpa helt enkelt

Usch då förstår jag att du inte vill amma :-/ Inge roligt alls när man får krångla och kämpa! Man ska göra det man mår bäst av Huvudsaken de små guldklimparna blir mätta och växer som de ska. När är det dags?
  • FruLT

Det e långt kvar e bara i v.13 än så länge men med huset fullt så går tiden fort

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...