• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • straw2008
    Alby skrev 2013-01-22 19:38:07 följande:
    Min bebis har fått torsk i munnen och bvc sa att jag skulle pensla och mata med sked med vichy-vatten, är det inte salt i det?

Det går bort på en gång om du doppar nappar i det eller försöker doppa någon suggrej i det. Det är HELT ok, tosken måste ju bort.
    I kinamockaskogen.....
  • Lindsey Egot the only one

Sempers magdroppar och miniform har aldrig funkar på mina barn. Testa rapsolja som någon skrev ovan och ta inte messmör som jag rekommenderade. Jag vill inte att andra gör något som kan vara fel fast jag haft en läkare som rekommenderat det.
    Oftast får de ont pga luft i tarmarna (gaser) eller förstoppning och rapsolja borde ju funka som smörjmedel i tarmen.

• Tjolanta
    Baby Doll skrev 2013-01-23 10:35:51 följande:
    Har någon av er testat Sempers magdroppar? Vad tyckte ni, hjälpte dom?Våran lilla tjej har magknip och är jätte ledsen, funderar på att köpa sånna...www.mybabydolls.blogg.se

Sempers magdroppar har vi men vad jag förstår så är de inte mot gaser? De är nog mer för "goda bakterier"?
  • Alby
    straw2008 skrev 2013-01-23 08:36:23 följande:

Det går bort på en gång om du doppar nappar i det eller försöker doppa någon suggrej i det. Det är HELT ok, tosken måste ju bort.
    Tack, men vi har hållt på sen i fredags och torsken är kvar. Men lillan är lite förkyld fortfarande, kanske är därför det tar längre tid. 
    Baby Doll skrev 2013-01-23 10:35:51 följande:
    Har någon av er testat Sempers magdroppar? Vad tyckte ni, hjälpte dom?Våran lilla tjej har magknip och är jätte ledsen, funderar på att köpa sånna...www.mybabydolls.blogg.se
    Sempers fungerade inte här. Vi tänkte försöka med laktulos nu.
    LindaEfraim skrev 2013-01-23 10:56:01 följande:
    Sempers magdroppar och miniform har aldrig funkar på mina barn. Testa rapsolja som någon skrev ovan och ta inte messmör som jag rekommenderade. Jag vill inte att andra gör något som kan vara fel fast jag haft en läkare som rekommenderat det.
    Oftast får de ont pga luft i tarmarna (gaser) eller förstoppning och rapsolja borde ju funka som smörjmedel i tarmen.
    Pratade med min kompis imorse och hon hade varit på bvc igår där hon hade blivit rekommenderad messmör, så hade det varit fel så borde det ha slutat att rekommenderas? Sist jag var på bvc så undrade jag om jag fick ge rapsolja men hon sa ge laktulos istället.
    Rapsolja borde ju vara naturligare? 
    Jag tycker att bvc borde ha samma riktlinjer i hela landet....

Alby

Ja nu blir jag helt knäpp! Ringde vår Bvc sköterska och hon sa 1-2 tsk i ersättningen är inte farligt. Annars hade de inte haft den rekommendationen. Salterna är inte så höga så att barnens njurar förstörs. Och min son har ju mått bra av det. Men de rekommenderar det bara vid extrema fall sa hon.

• Tjej78

Vår lilla loppa hade sådan magknip igår att vi var tvungna att ge henne en Alvedon för att hon skulle somna. Har idag gett henne en tsk rapsolja i lunchens ersättning men tyckte det mesta låg kvar på bottnen så jag vet inte hur mycket hon fick i sig, blir en till tsk till middagens ersättning. Är även noga med att rapa henne idag fastän det alltid kommer upp lite, hellre lite kräk ihop med rapen än gallskrik på kvällen.

• slemtorsk i din bralla
    LindaEfraim skrev 2013-01-23 11:46:28 följande:
    Alby Ja nu blir jag helt knäpp! Ringde vår Bvc sköterska och hon sa 1-2 tsk i ersättningen är inte farligt. Annars hade de inte haft den rekommendationen. Salterna är inte så höga så att barnens njurar förstörs. Och min son har ju mått bra av det. Men de rekommenderar det bara vid extrema fall sa hon.

Min bvc-sköterska så tvärtom i morse..det är en gammal rekomendation som är från innan man visste att njurarna inte var fullt utvecklade. Det ska inte rekommenderas av bvc utan det är rapsolja som gäller

Slemmisen

Det är konstigt då att Alby har en väninna som blivit rekommenderat det igår av sin Bvc sköterska. Det är kanske beroende var man bor eller vem man går hos och vad de har för erfarenhet.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...